Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Areyoukidding12 apr 2019, 20:12

 7
chicawah.janssen schreef:Ik denk aan Axel.
Axel heeft ervoor gezorgd dat de fakkel doorweekt was en dat Martijn zijn vest opblies. Daar was alleen Martijn bij.
Daarna heeft hij, in het bijzijn van Elisabet, Bruno, Joeri, Bas en Martijn, heel ijverig het vlaggenraadsel opgelost, wat hem onverdacht maakt. Het maakt niet uit dat hij snel het raadsel oplost: de fakkel is toch kletsnat. Hij heeft de anderen eerst een tijd laten klungelen om de fakkel aan te krijgen (hij had er waarschijnlijk op gerekend dat dat niet zou lukken) en het touwtje door te branden, hoewel hij de grootste is en het dus eigenlijk voor de hand ligt dat hij dat zou doen.
Hij stelt niet voor de 3de sport van de touwladder toch maar te gebruiken en laat Joeri, die kleiner is, aan boord kruipen.
Hij is met Kaat meegezwommen toen ze terugkeerde naar het rekenraadsel. Dat kan de anderen doen denken dat hij Kaat verdenkt.
Waarom hij Elisabet koos voor de kajuit, is mij nog een beetje een raadsel. Misschien omdat het nodig was dat hij een goede ...
Kan het zijn dat Martijn deze redenering volgde (dat Axel bewust molde als hij alleen bij Martijn was - fakkel nat laten worden, om daarna in aanwezigheid vd groep heel ijverig mee te werken) En dat Martijn Axel hierdoor verdacht en is uitgeschakeld omdat Axel de mol niet is?
Op het mollaboratieforum vind ik dat opmerkelijk veel vd uitgeschakelde kandidaten veel /het meest met Axel samenwerkten en mss op de verkeerde mol zaten...?
https://www.wieisdemol.be/theorie/mollaboratie.php
Gebruikersavatar

Holmes13 apr 2019, 20:14

 395
Hetzelfde idee gold voor Ingrid na de proef met het varken. Maar nadien bleek in CDM dat ze op Martijn had gegokt....
Gebruikersavatar

chicawah.janssen13 apr 2019, 20:19

 8153
Ik heb het gevoel dat Martijn op Kaat of Eva ingezet heeft, maar het is puur mijn gevoel.
Hij vertrouwde Kaat niet bij de kettingproef, toen zij de groep deed wachten om over de eindstreep te stappen. En ik had de indruk dat hij Eva niet vertrouwde bij de verfbom.
Op Bruno zal hij zeker niet gegokt hebben.
Gebruikersavatar

shane.deberdt14 apr 2019, 13:51

 7  Sven
Heb vaak gezien/gelezen dat rood-wit-blauw een hint kan zijn om de mol te ontmaskeren. Als je de naam van de kandidaten wil vormen met enkel vlaggen waar rood-wit-blauw in voorkomt, kan dit enkel met Bas zijn naam.
Afbeelding
Gebruikersavatar

Yvo14 apr 2019, 14:00

 1111  Uma
shane.deberdt schreef:Heb vaak gezien/gelezen dat rood-wit-blauw een hint kan zijn om de mol te ontmaskeren. Als je de naam van de kandidaten wil vormen met enkel vlaggen waar rood-wit-blauw in voorkomt, kan dit enkel met Bas zijn naam.
Afbeelding
Dit hoort in het subforum "verborgen hints" thuis.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 10:05

 8153
Het was dus niet Bruno die besliste dat Elisabet met hem in de kajuit mocht. Wie dan wel?
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 11:04

 3423  Yens
Onze wedding planner Bas 😉
Sorry, hoort thuis in offtopic 😂
Gebruikersavatar

Moldedju15 apr 2019, 11:07

 507  Yens
chicawah.janssen schreef:Het was dus niet Bruno die besliste dat Elisabet met hem in de kajuit mocht. Wie dan wel?
Elisabet zelf?
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2019, 12:58

 2834  Uma
Neenee, Kaat. Of Axel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 13:22

 8153
Moldedju schreef:Elisabet zelf?
Dat zou je dan afleiden maar ik geloof niet dat Elisabet de mol is.

Cedric schreef:Neenee, Kaat. Of Axel.
Axel dus. Of misschien toch Kaat.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 19:41

 8153
chicawah.janssen schreef:Iets waaraan ik al verschillende keren gedacht heb, maar altijd vergat te schrijven: bij de briefing op het strand mag Axel eerst. GDC en Axel lopen een heel eind van de anderen vandaan. Die zien GDC en Axel samen dus een tijdje op de rug en wij zien hen vanuit de lucht.
Bij de selectie van de mol, als de kandidaten een voor een bij GDC komen, zien we Axel ook maar van ver.
Toen GDC zei dat hij aan zijn briefing ging beginnen stapte Axel meteen naar voor, zodat hij zeker eerst was. Eigenlijk was GDC eerst op zijn plek moeten gaan staan en pas dan iedereen een voor een laten komen. Nu heeft hij met Axel niet alleen langer kunnen praten maar ook zonder dat de anderen hun gezicht zagen.
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2019, 19:47

 1293  Uma
Of de kandidaten kregen voor de camera's begonnen te draaien te horen:
"Ik ga zo meteen uitleggen dat jullie elk apart de briefing van de opdracht te horen krijgen, daarna komen jullie 1 voor 1 bij mij, te beginnen bij Axel"
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12