Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose08 apr 2019, 20:12

 193  Sven
@ex-molinator
Akkoord met uw theorie voor het gebruik van het kompas ...
Maar ge kunt ook vanaf het startpunt de richting bepalen ,dan in de natuur een herkenningspunt bepalen ,bvb. een herkenbare (speciale ) boom en dan recht op die boom afstappen . Die boom vervult dan de rol van uw vriend .
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 20:30

 3483  Uma
marc.roose schreef:@ex-molinator
Akkoord met uw theorie voor het gebruik van het kompas ...
Maar ge kunt ook vanaf het startpunt de richting bepalen ,dan in de natuur een herkenningspunt bepalen ,bvb. een herkenbare (speciale ) boom en dan recht op die boom afstappen . Die boom vervult dan de rol van uw vriend .
That, my friend, I did not think of!
En dat is een zeer goede ingeving. waardoor zelfs tijd gewonnen wordt. 👍🏻
Gebruikersavatar

MolWout09 apr 2019, 23:00

 348
Zou een Mol hier eerder een hoog bedrag of een laag bedrag kiezen? Elisabet gaat vrijwillig voor het laagste bedrag. Doe je dat wel als Mol? Anderzijds is het weer dé manier om minder verdacht te worden...

Conclusie: we zijn geen stap verder!
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT09 apr 2019, 23:04

 767  Yens
Ik zie de mol hier eerder voor een hoog of middelmatig bedrag gaan. Bij een laag bedrag heb je te weinig invloed, en al zeker als je vrijwillig een laag bedrag wilt nemen zoals Elisabet. Je wilt jezelf ook niet te verdacht maken door te hard voor de hoogste bedragen te willen gaan en kan dus eventueel best ook voor de iets lagere, maar toch nog hoog genoege, bedragen gaan.
Gebruikersavatar

Natasja09 apr 2019, 23:05

 1
Ik verdenk Bruno niet per se, maar vond het wel verdacht dat hij Elisabet naar voren duwde toen Kaat even 'moe' was van het boogschieten. Elisabet had 100 euro, Kaat 700. Kaat ging goed en had hem gerust kunnen raken, maar Bruno duwde Elisabet naar voor. Als Elisabet de watermeloen had geraakt, scheelde dat toch in totaal al 600 euro. Een makkelijke, aardige manier (omdat hij Kaat ontlast) om te mollen van Bruno?
Gebruikersavatar

Jay-Lo09 apr 2019, 23:25

 1690  Sven
MolWout schreef:Zou een Mol hier eerder een hoog bedrag of een laag bedrag kiezen? Elisabet gaat vrijwillig voor het laagste bedrag. Doe je dat wel als Mol? Anderzijds is het weer dé manier om minder verdacht te worden...

Conclusie: we zijn geen stap verder!
De discussie om de 900 euro was dan weer interessant. Niemand protesteerde wanneer Joeri de 1400 wilde, ook bij Bruno was er geen tegenkanting. Axel zei dat het goed was en ging hem testen in de proef. De discussie daarna was wel interessant.
Zowel Bas, Axel, Kaat en Eva willen de 900. Uiteindelijk krijgt Bas de 900, Kaat de 700, Eva de 500 en Axel de 300. Omdat ze Eva en Axel het minst vertrouwen?
En was het wel zo interessant wat Joeri daar voorstelde? Een hoog met een laag bedrag samen zetten? Klinkt logisch, maar is het niet beter de hoogste bedragen bij de gemakkelijkste proeven te zetten. Dan is dat al binnen. Dat was de uitleg van Bas aan het einde. Joeri de grootste vrucht proberen te schieten, dan is het hoogste bedrag al binnen. Potverdoesje, die Joeri komt zomaar ineens in mijn vizier. 🙂
Gebruikersavatar

Mola Lisa10 apr 2019, 06:49

 328  Uma
Jay-Lo schreef: De discussie om de 900 euro was dan weer interessant. Niemand protesteerde wanneer Joeri de 1400 wilde, ook bij Bruno was er geen tegenkanting. Axel zei dat het goed was en ging hem testen in de proef. De discussie daarna was wel interessant.
Zowel Bas, Axel, Kaat en Eva willen de 900. Uiteindelijk krijgt Bas de 900, Kaat de 700, Eva de 500 en Axel de 300. Omdat ze Eva en Axel het minst vertrouwen?
En was het wel zo interessant wat Joeri daar voorstelde? Een hoog met een laag bedrag samen zetten? Klinkt logisch, maar is het niet beter de hoogste bedragen bij de gemakkelijkste proeven te zetten. Dan is dat al binnen. Dat was de uitleg van Bas aan het einde. Joeri de grootste vrucht proberen te schieten, dan is het hoogste bedrag al binnen. Potverdoesje, die Joeri komt zomaar ineens in mijn vizier. 🙂
Ze kregen wel maar een vage omschrijving over de proeven dus konden niet weten of het gemakkelijk was of niet en wisten ook niet welke proeven er nog zaten aan te komen ...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT10 apr 2019, 07:53

 767  Yens
Ze wisten inderdaad niet welke proeven er nog zouden aankomen, maar als je een beetje logisch nadenkt, weet je toch dat de moeilijkste laatst zullen komen. Ik snapte ook de redenering niet zo goed dat ze zeiden dat ze de hogere bedragen wouden opsparen voor latere en moeilijkere proeven. Je wilt de hogere bedragen toch net verdienen, dus laat je hen toch beter de eerste proef doen, omdat die veel gemakkelijker is.
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2019, 14:17

 507  Yens
Paraceta schreef: We moeten er natuurlijk ook rekening mee houden dat in de voorgaande Survivalopdracht al veel geld verloren was gegaan, waardoor de Mol misschien expres voor een laag bedrag koos om geen extra verdenkingen op zich te halen (hierbij denk ik dan vooral aan Joeri en Kaat die bij de Survival resp. €1400 en €700 verloren lieten gaan).
Als Joeri en Kaat zich hierbij verdacht gemaakt hadden (zoals Bas en Eva) had je een punt. Maar dat boogschieten is natuurlijk best wel lastig. En zoals Joeri de meloen laten bewegen zonder dat je hem helemaal raakt. Als je dat bewust kan doet, mag je naar de olympische spelen 😂
Gebruikersavatar

Paraceta10 apr 2019, 14:26

 717  Sven
Moldedju schreef:Als Joeri en Kaat zich hierbij verdacht gemaakt hadden (zoals Bas en Eva) had je een punt. Maar dat boogschieten is natuurlijk best wel lastig. En zoals Joeri de meloen laten bewegen zonder dat je hem helemaal raakt. Als je dat bewust kan doet, mag je naar de olympische spelen 😂
Joeri had vroeger natuurlijk al wel booggeschoten... (maar dit is waarschijnlijk mijn Joeri-tunnel die naar boven komt 😂 )
Afbeelding
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2019, 14:43

 507  Yens
Mollenjager-DT schreef:Ze wisten inderdaad niet welke proeven er nog zouden aankomen, maar als je een beetje logisch nadenkt, weet je toch dat de moeilijkste laatst zullen komen.
Waarom zouden die lastige proeven op het einde komen? Ik zie de logica niet. Kwam bij de disco bijvoorbeeld de lastigste proef op het einde? Neen toch?
Mollenjager-DT schreef: Ik snapte ook de redenering niet zo goed dat ze zeiden dat ze de hogere bedragen wouden opsparen voor latere en moeilijkere proeven.
Waar hebben ze dat dan gezegd?
Eva heeft gezegd dat ze de 100 euro, dus het laagste bedrag, zou laten voor de moeilijkere proeven.
(het omgekeerde dus van wat je stelt)
Axel heeft voorgesteld om Joeri te sparen omdat hij verwacht dat er nog iets met kracht komt.
(dit ging specifiek over Joeri zijn spierballen)

Ik vind dat allemaal zo onlogisch niet ...
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 14:46

 2834  Uma
Ik heb zo'n 12 jaar aan boogschieten gedaan (en hoop er ooit opnieuw mee te beginnen, érg leuke sport!!), maar nooit met een boog zoals die die zij gebruikten in die opdracht. Dergelijke boog is veel lastiger om gebruiken en vergt veel meer armkracht.
Ikzelf gebruikte een katrolboog (compound) en als je die dan opspant tijdens het mikken kun je vrij makkelijk enkele minuten in die houding blijven. Met de boog die de kandidaten in handen kregen niet, want door de afwezigheid van katrollen is armkracht veel meer nodig.
De opmerking van Kaat dat het best lastig is, was dus zeker niet uit de lucht gegrepen. En wanneer Joeri zegt dat hij dat al eerder deed, is nog te zien met wel type boog.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7