Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy07 apr 2019, 20:00

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
De zeven resterende kandidaten varen naar het eiland Cat Ba. Daar wacht Gilles hen op. Ze moeten bepalen wie de hoogste survival-skills heeft en kiezen dus zelf wie welk geldbedrag kan verdienen voor de komende opdracht. De groep moet namelijk een traject afleggen waarbij ze onderweg drie proeven tegen komen. Ze bepalen zelf welke kandidaten de proeven spelen. Als alles lukt kan er 5000 euro verdiend worden.
De proeven: Maak vuur - Vind zakmessen aan de hand van een kompas - Raak fruit met pijl en boog

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/5.php
Gebruikersavatar

Taupe07707 apr 2019, 20:25

 767  Yens
Axel??
Bas tja...
Eva en Bruno doen alles wat ze kunnen.
Maar Axel? En dan nog eens zeggen tegen Bruno dat hij er voorbij is gelopen? Typisch iets om te zeggen om de aandacht op Bruno te vestigen!
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 20:59

 2834  Uma
Ik had vooral de indruk dat Axel Bruno totaaaaaaaal niet vertrouwt. Axel nam alles in de hand en liet Bruno niet toe tussen te komen. Ne mens zou niet met Axel willen werken zeg.. Redelijk grof gedrag, vond ik.

Verder snap ik niet hoe Eva en Bas niet slaagden in hun opdracht. Eens je weet hoe een vuurstick werkt is het toch niet zo moeilijk meer?? :/

Het boogschieten is niet zo makkelijk (zeker niet met zo'n boog) en ik snap wel dat Elisabet het hier niet goed doet (te weinig armkracht) en dat het van anderen net niet lukt. Bovendien is dit ook vrij makkelijk te mollen eigenlijk. Er is meer ruimte naast de watermeloen dan erop 😛
Gebruikersavatar

BeaVer07 apr 2019, 21:01

 1293  Uma
Bruno had met gemak het zakmes net niet kunnen vinden, maar hij doet net het omgekeerde. Vind ik geen molstreek. Als Bruno de mol was, kon hij hier makkelijk 1100 euro laten liggen.

Kaat heeft hier wel nog een sturende factor tijdens de proef. Wil ook oorspronkelijk 900 euro, wat voor de mol zeker een redelijk bedrag is. En een boogschietproef is makkelijk om te mislukken en hupla, 700 euro kwijt.

@Cedric: als je het nog nooit gedaan hebt, is vuur maken niet makkelijk. Kijk maar eens naar expeditie robinson 😉
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 21:03

 2834  Uma
Dat Kaat alles wilde controleren was inderdaad ook duidelijk.

Ze kreeg direct de bandana's in handen, ze stuurde Eva naar de vuurproef (Elisabet geeft dan terecht de opmerking van haar beter te houden voor fysieke proeven), et cetera.

Of het wat heeft uitgehaald.. Dunno.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 apr 2019, 21:46

 3483  Uma
BeaVer schreef:...
@Cedric: als je het nog nooit gedaan hebt, is vuur maken niet makkelijk. Kijk maar eens naar expeditie robinson 😉
Vuur trachten te maken met dunne stokjes als er droog gras beschikbaar is ???

Ook: Axel met zn kompas wandelt gewoon mee met Bruno. Dan weet je op vorhand dat je al na het de eerste afstand, een meetfout hebt + (nog veel erger) een richtingsfout.
Axl had moeten blijven staan en Bruno laten lopen tot het punt waar hij Bruno niet meer zou kunnen zien, dan de richting corrigeren, er naar wandelen en de afstand vergelijken. Vanaf het eerste eindpunt, dan dezelfde methode toepassen op het tweede deel.
Axel, een piloot zijnde, zou heel goed moeten weten hoe fouten te minimaliseren bij dergelijke opdracht en is daar serieus de mist in gegaan.

Bij de paintball opdracht was Joeri toch weer de persoon met inzicht in hoe dergelijke opdracht aan te pakken. Gewoonweg schitterend hoe hij elke moeilijke situatie lachend aanpakte.
Gebruikersavatar

Koby08 apr 2019, 00:16

 4  Uma
Een hoog of een laag bedrag tijdens deze proef maakte, volgens mij, niet uit. Ik denk dat iedereen de uitvlucht van 'een te moeilijke opdracht' wel kon gebruiken. Ik denk dus ook dat het beter is om te kijken naar een positieve prestatie van de kandidaten dan naar een gefaalde opdracht. De drie opdrachten waren echt niet makkelijk te noemen.

Axel en Bruno kregen per zakmes maar 3 minuten de tijd om te zoeken in de verwilderde natuur. Een aantal meter verkeerd tellen en je kan het al vergeten, want er is amper tijd om te corrigeren. Daarom vind ik het straf dat ze €1100 hebben binnengebracht. Hierbij was het erg slim om eerst voor het laagste bedrag te spelen. Zo kunnen ze uit hun fouten leren om beter en efficiënter te spelen voor het hoogste bedrag.

Joeri, Kaat en Elisabet kregen maar 3 pijlen om een stuk fruit te raken. Vanop 20m afstand, zonder enige voorbereiding met pijl en boog, na een zware wandeltocht en in het zicht van alle andere kandidaten is het heel moeilijk om iets te raken. Heel logisch dat deze proef zou mislukken. Hierbij kunnen de andere kandidaten ook zien hoe het misloopt, wat bij de andere proeven niet het geval was.

Dan was het vuur maken van Eva en Bas misschien wel de meest haalbare van de drie proeven. Er is een vuurstick en een hoop aan gedroogd hout/gras. Er moet dus enkel voldoende hout en gras in de kom liggen (dit duurt amper een halve minuut). Dan zijn er nog 2 minuten en 30 seconden over om de vonk van de vuurstick op het gedroogd materiaal te krijgen. Oké, hier kan je pech hebben met wind of een vonk die net niet groot genoeg is (wat ook het excuus van Bas is). Ik vraag me wel af of ze met twee vuursticks aan één kom mochten werken. Dat is volgens mij niet vermeld in de aflevering.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 07:17

 8153
Bas is bij de scouts geweest maar slaagt er niet in om vuur te maken? Hij gebruikt de twijgjes ipv het gras?

@Kobe:als de wind verkeerd zit, dan draai je je tot hij goed zit, toch?
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2019, 08:22

 1293  Uma
Jullie doen dat vuur maken toch zo simpel lijken dat het met een vingerknip lukt. Tot je het zelf moet doen.
En heb zelf ook in de jeugdbeweging gezeten. Daar staken wij gewoon vuur aan met een aansteker, dus het is niet omdat je in de scouts zat, dat je vuur kan maken met een vuurstick.
Gebruikersavatar

Matti08 apr 2019, 09:26

 11
In deze proef vind ik Bas het meest verdacht overkomen.
Voor de proef stuurt hij aan dat hij zal weten wat te doen als hij de opstelling ziet.
Ik moet het fragment nog even opnieuw bekijken, maar ik zat mij toch de hele tijd af te vragen waarom er zo weinig takjes of grassprietjes in de kom lagen? Zeker als je achteraf beweert dat je geluk moet hebben dat het vonkje juist op het takje moet springen... Dan leg je mijns inziens gewoon die kom bomvol en schuur je vervolgens als een malle op dat stickje . Weinig inzet ook door veel rond te kijken in 3 minuten.

PS: Complimenten aan de makers om nadien Joeri even in beeld te brengen. Hoe die dwars door alles heen keek met zijn ontgoochelende blindstaren... geniaal 😃
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 apr 2019, 12:27

 2354  Uma
Kwamen de kleuren van hun bandana's overeen met hun molboekjes?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 12:33

 8153
Ja.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7