Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jefke12308 apr 2019, 12:38

 15
Zo een vuur is inderdaad niet makkelijk te maken, maar nog zo lang in een lege kom proberen of de vuurstokjes werken???

Joeri doet inderdaad heel hard zijn best om zo veel mogelijk geld te verzamelen, ik zou hem niet direct als mol zien.

Kaat verdeelt inderdaad vaak de opdrachten, maar ik denk dat dit puur haar karakter is. Een leiderstype gewoon.

volgens mij verdenkt Axel Bruno gewoon en ging de opdracht daardoor wat stroef. Samenwerken met iemand waarvan je denkt de mol te zijn, is niet zo gemakkelijk.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2019, 15:27

 1293  Uma
Blijkbaar hadden Axel en Bruno een touw... Maar hebben ze die niet gebruikt. De vraag is, waarom, want dan zou het veel makkelijker geweest zijn:
Axel blijft staan met het kompas aan de start en laat Bruno van punt A naar B gaan.
Wanneer Bruno op punt B staat, komt Axel achter en telt ondertussen ook nog eens de stappen om te checken of Bruno wel juist heeft geteld.
Om dan van punt B naar C te gaan, doen ze net hetzelfde.

Poepsimpel, toch?
Als Axel Bruno niet vertrouwt, dan had Axel de opdracht zo kunnen sturen om ervoor te zorgen dat Bruno niets verkeerd kon doen.
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2019, 15:45

 2834  Uma
BeaVer schreef:Blijkbaar hadden Axel en Bruno een touw... Maar hebben ze die niet gebruikt. De vraag is, waarom, want dan zou het veel makkelijker geweest zijn:
Axel blijft staan met het kompas aan de start en laat Bruno van punt A naar B gaan.
Wanneer Bruno op punt B staat, komt Axel achter en telt ondertussen ook nog eens de stappen om te checken of Bruno wel juist heeft geteld.
Om dan van punt B naar C te gaan, doen ze net hetzelfde.

Poepsimpel, toch?
Als Axel Bruno niet vertrouwt, dan had Axel de opdracht zo kunnen sturen om ervoor te zorgen dat Bruno niets verkeerd kon doen.
Het touw was maar 1 meter lang.. 😉

Ik denk dat dat puur diende om in te schatten hoe groot je stappen moesten zijn om ongeveer 1 meter per stap te zetten. Ze hebben het trouwens niet gebruikt (of zo lijkt het toch) wat ik raar vind aangezien de stappen van Axel waarschijnlijk beduidend groter zijn dan die van Bruno.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2019, 15:52

 1293  Uma
Verdorie, daar gaat mn theorie 😛
Gebruikersavatar

marc.roose08 apr 2019, 15:58

 193  Sven
Het touw is 1 meter lang, als ge elk een uiteinde neemt van het touw en dan elk om beurt de lengte van het touw vooruit gaat dan zijt ge toch nauwkeuriger bezig dan te meten met voetstappen.
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2019, 15:59

 2834  Uma
marc.roose schreef:Het touw is 1 meter lang, als ge elk een uiteinde neemt van het touw en dan elk om beurt de lengte van het touw vooruit gaat dan zijt ge toch nauwkeuriger bezig dan te meten met voetstappen.
Maar dan heb je 10 minuten nodig in plaats van de beschikbare 3.
We hebben trouwens in de eerste opdracht van seizoen 4 (op de zoutvlakte in Argentinië) gezien dat dit ook niet zo makkelijk is om in de juiste richting te blijven.
Gebruikersavatar

marc.koenen08 apr 2019, 16:02

 122
Cedric schreef:Het touw was maar 1 meter lang.. 😉

Ik denk dat dat puur diende om in te schatten hoe groot je stappen moesten zijn om ongeveer 1 meter per stap te zetten. Ze hebben het trouwens niet gebruikt (of zo lijkt het toch) wat ik raar vind aangezien de stappen van Axel waarschijnlijk beduidend groter zijn dan die van Bruno.
Bruno heeft zijn stap met behulp van het touw gemeten voor ze aan de zoektocht begonnen.Hij heeft het 2 a 3 maal geprobeerd,maar in de jungle is dat niet altijd evident om die pas goed in te schatten.Axel zijn passen naar het 2de mes waren wel 1.20 meter denk ik.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2019, 16:03

 1293  Uma
Cedric schreef:Maar dan heb je 10 minuten nodig in plaats van de beschikbare 3.
We hebben trouwens in de eerste opdracht van seizoen 4 (op de zoutvlakte in Argentinië) gezien dat dit ook niet zo makkelijk is om in de juiste richting te blijven.
Toen ging het niet over richting, maar afstand 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 16:06

 3483  Uma
Cedric schreef:Het touw was maar 1 meter lang.. 😉

Ik denk dat dat puur diende om in te schatten hoe groot je stappen moesten zijn om ongeveer 1 meter per stap te zetten. Ze hebben het trouwens niet gebruikt (of zo lijkt het toch) wat ik raar vind aangezien de stappen van Axel waarschijnlijk beduidend groter zijn dan die van Bruno.
Exactamente!!!
Onvergeeflijk voor een piloot vind ik.
Om de meetfout zo laag mogelijk te houden had iemand 10 stappen moeten doen, en dan snel meten.
De methode die ze gebruikten (eigenlijk sturing door Axel), introduceert een richtingsfout (immers Axel blijft niet op het startpunt) + een meetfout (en die kan zeer groot zijn op onregelmatig terrein).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 16:09

 8153
En wat hebben wij vandaag geleerd?
Axel is...
Echt of nep?
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 16:10

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:En wat hebben wij vandaag geleerd?
Axel is...
mijn hoofdverdachte geworden!
Gebruikersavatar

Jefke12308 apr 2019, 16:35

 15
ex-molinator schreef:Exactamente!!!
Onvergeeflijk voor een piloot vind ik.
Om de meetfout zo laag mogelijk te houden had iemand 10 stappen moeten doen, en dan snel meten.
De methode die ze gebruikten (eigenlijk sturing door Axel), introduceert een richtingsfout (immers Axel blijft niet op het startpunt) + een meetfout (en die kan zeer groot zijn op onregelmatig terrein).
Moet een piloot dan met een touw stappen kunnen meten?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7