Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 14:51

 2834  Uma
Ik denk dat hier gewoon wat woorden verdraaid worden.

Wat wel werd gezegd, ik denk bij de tweede proef, is dat ze Joeri wilden sparen omdat ze vermoedden dat er nog wel een proef zou komen waar kracht aan te pas zou komen. Joeri heeft zich al als een sterke persoon geprofileerd (remember het optrekken aan de boot bvb) en is dan beter geschikt voor zo'n kracht-opdracht dan voor pakweg vuur aansteken of oriëntatie.

Het gaat dus niet zozeer om moeilijk of lastig, wel om het inzetten van kracht. Daarvan herinner ik me wel een quote, dat ze Joeri wilden sparen omdat ze vermoedden dat er nog een proef zou komen waar kracht aan te pas zou komen. Uiteindelijk was dat ook wel een klein beetje zo met dat boogschieten, maar anderzijds dan wel raar dat ze de altijd zichzelf als sterk profilerende Bruno dan wél gebruikten bij die 2e proef..
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2019, 14:52

 507  Yens
Ik heb 2 of 3 keer recreatief met een soortgelijke boog geschoten.
Heb er niet veel van gebakken. Hier krijgen ze dan nog niet eens de kans om even te oefenen.
En ook onze mol heeft zich dit jaar niet kunnen voorbereiden ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 14:55

 8153
Omdat Bruno niet veel kracht heeft?
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 14:57

 2834  Uma
Maar toch zat hij in de sterke groep bij de geketende wandeling en was hij vovinamkrijger. Terwijl Axel dat nooit was. Iets waar hier op het forum ook al veel over is geschreven.
Joeri, Bruno en Bas zijn steevast de "sterke mannen" geweest.
Als men per se de sterkere mannen wilde sparen voor een eventuele krachtproef, waarom dan Joeri wél en Bruno niet? Enfin, Joeri is de logica zelf, hij is de fysiek sterkste persoon in de groep, maar waarom Bruno niet, gezien de voorgaande opdrachten?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 15:00

 8153
Waarom Bas dan niet? Die is sterker dan Bruno.
Bruno zat bij de geketende wandeltocht bij de zwakke groep (in het midden, met de smartwatch).
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2019, 15:15

 507  Yens
Bas was al geweest bij de vuurproef. Met Bruno ging het 2de hoogste bedrag omdat ze telkens een laag (Axel) en een hoog bedrag wilden. En niet sterke Joeri (hoogste bedrag) omdat ze verwacht hadden dat er nog een krachtproef kwam. Ergens terecht want voor dat boogschieten helpt veel kracht wel dus was Joeri daar zeker niet slecht in. Alleen niet goed genoeg..
Gebruikersavatar

jos.jansen10 apr 2019, 15:20

 328  Uma
Cedric schreef:Ik heb zo'n 12 jaar aan boogschieten gedaan (en hoop er ooit opnieuw mee te beginnen, érg leuke sport!!), maar nooit met een boog zoals die die zij gebruikten in die opdracht. Dergelijke boog is veel lastiger om gebruiken en vergt veel meer armkracht.
Ikzelf gebruikte een katrolboog (compound) en als je die dan opspant tijdens het mikken kun je vrij makkelijk enkele minuten in die houding blijven. Met de boog die de kandidaten in handen kregen niet, want door de afwezigheid van katrollen is armkracht veel meer nodig.
De opmerking van Kaat dat het best lastig is, was dus zeker niet uit de lucht gegrepen. En wanneer Joeri zegt dat hij dat al eerder deed, is nog te zien met wel type boog.
ik heb verschillende bogen liggen van mijn grootvader en toen ik hier in de buurt ging kijken om te gaan boogschieten zeiden ze tegen mij dat ik die katrolboog niet "mocht" gebruiken. Da's iets voor oude mannen 😉
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 15:27

 2834  Uma
Dat kan, inderdaad. In Noord-Frankrijk zijn er ook nog veel gildes met die regel.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 15:33

 8153
Bas was inderdaad al geweest bij de vuurproef maar daarvoor hadden ze net zo goed iemand anders kunnen kiezen om dezelfde reden "we sparen de krachtigste voor het einde".
Gebruikersavatar

Cedric10 apr 2019, 15:37

 2834  Uma
Bas is daar dan waarschijnlijk gekozen door zijn "jarenlange" ervaring bij de scouts?
Gebruikersavatar

anja.mathijs10 apr 2019, 16:36

 391  Uma
En hij heeft zelf gevraagd om die opdracht mogen doen, omdat hij overtuigd was dat hij dit wel zou kunnen, maar hij maakt er wel een zooitje van, zelfs Eva is beter dan hem.
Hij heeft een vuurstick en jarenlange scoutservaring, als je dan ziet wat hij doet of eerder wat hij niet doet, lachwekkend!
Gebruikersavatar

Vermoljoen11 apr 2019, 09:09

 2354  Uma
Paraceta schreef:Joeri had vroeger natuurlijk al wel booggeschoten... (maar dit is waarschijnlijk mijn Joeri-tunnel die naar boven komt 😂 )
Afbeelding
Of hij wil zich als kandidaat verdacht maken door te zeggen dat hij het al heeft gedaan, maar het toch niet kan raken.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7