Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

WIEISHET08 apr 2019, 11:43

 32
annie.delen schreef:Alle opdrachten kunnen ergens wel gelinkt worden met tafelen...feesten.... maar het woord "regenpijp" is volgens mij een hint.
Maar welke?
Misschien eens kijken welke woorden je met de letters van "regenpijp" kan maken?
- griepje
- ingreep
- "pijn" + "greep"
- ???
Laatst gewijzigd door WIEISHET op 08 apr 2019, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Kite08 apr 2019, 11:45

 87
Het enige dat ik bij Bruno heb opgemerkt, is dat hij aan het begin met zijn ellebogen op tafel zat.
Ik heb geen idee of dit tegen de Vietnamese etiquette is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 11:53

 8153
Joeri ook. Denk het wel.
Gebruikersavatar

anja.mathijs08 apr 2019, 11:55

 391  Uma
Of is het net omgekeerd, moest Bas als winnaar er uit komen omdat Bas de mol is?
Ik kan me maar niet over het feit zetten dat hij met zo een slechte leugen de vrijstelling probeert vast te krijgen!
Dit klopt toch van geen kanten, Bas is als headhunter veel slimmer dan dit!
Toen hij er dan nog bij vertelde van een nacht in een hotel met massage, sprongen mijn ogen er bijna uit!
Hij kan perfect in het Engels 5 min alles tegen spreken wat er aan tafel verteld wordt en nog beleefd overkomen ook, na een hele snelle improvisatie.
Maar na een lange tijd, met het nodige denkwerk, slaagt hij erin de meest domme leugens te verzinnen om bij de vrijstelling te komen?
Wat klopt er hier niet?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 11:58

 8153
Die debiele leugen van hem was inderdaad bijzonder bizar. Misschien wilde hij verdacht overkomen omdat hij vreest dat Joeri en Elisabet ook op "zijn" mol zitten?
Gebruikersavatar

Gillesisdemol08 apr 2019, 12:26

 373
toon.froeyen schreef:Ik vond het gek dat in aflevering 1 (of 2, weet niet meer welke) Elisabet zo veel moeite had om een torentje te bouwen met stokjes, als spoedarts moet je toch handig zijn met hechtingen enzovoort. Nu in deze opdracht kon ze er moeiteloos mee eten en heeft ze niet eens 2 minuten vol gekregen met haar speech. Vrij verdacht als je het mij vraagt...
Het is inderdaad opmerkelijk dat Elisabet nuchter zoveel slechter presteert dan met een halve alcoholvergiftiging :mrgreen:

Over die leugen van Bas: ik had persoonlijk eerder de indruk dat hij het moeilijk had met bedriegen i.p.v. liegen. Er is toch een groot verschil tussen liegen voor geld en je medekandidaten om de tuin leiden uit eigenbelang. Vergeet niet dat Bas bij de yoghurtproef Eva wilde terughalen uit sympathie.

Hij is een goed mens. Of een stoute mol 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 12:31

 8153
Wilde hij Eva wel terughalen uit sympathie? Het was erg makkelijk om je aan te sluiten bij Kaat, wetende dat normaal gezien al de rest tegen zal zijn...
Gebruikersavatar

Klaartje08 apr 2019, 12:42

 2245  Uma
Joeri had best wel een redelijk moeilijke opdracht, vond ik, om de gastheer het woord 'regenpijp' te laten uitspreken. Hij probeerde het met te zeggen dat regenpijp een liedje was en schakelde Elisabet in, omdat zij blijkbaar heel goed kan zingen. Maar Elisabet hoorde het in Keulen donderen, kende het liedje 'regenpijp' niet. Goede poging van Joeri om te kijken of zijn molverdachte mee zou werken? Of gewoon hopen dat Elisabet zou meewerken?

Maar soit, ik had het in Joeri zijn plaats toch anders aangepakt. Ik zou de gastheer het volgende verhaaltje vertellen: "Do you know that in our language there exists a word that of all the Asian people only the Vietnamese can pronounce properly and that you can recognize a real Vietnamese in that way?" Dan denkt ik dat de gastheer nieuwsgierig genoeg is om te vragen:" And which word is that?" En dan ik: "That word is 'regenpijp'" en dan de gastheer vragend aankijken in de hoop dat hij als fiere, echte Vietnamees dat woord herhaalt.

En dan zegt dien mutten toch wel: "Legenpijp" zeker! :mrgreen:
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 12:47

 3483  Uma
Gillesisdemol schreef:...
Vergeet niet dat Bas bij de yoghurtproef Eva wilde terughalen uit sympathie.
Dat is een interpretatie.
Je kan het ook anders bekijken: Bas wilde Eva trachten terug te halen en zo nog wat geld uit de pot halen.
Gebruikersavatar

Jefke12308 apr 2019, 12:48

 15
Joeri gaf het wel heel snel op, maar had in mijn ogen niet zo een moeilijke opdracht.

Elisabet die daar gewoon begint te zuipen, een raar gezicht trekt als haar speech geen 2 minuten duurt en rare ogen trekt bij elke opdracht die haar mede-kandidaten beginnen, lijkt mij veel verdachter.
Ze geeft ook gewoon doodleuk commentaar op de anderen. (Misschien hopend dat de gastheer hier iets van zegt en dat de anderen hun opdracht niet kunnen afmaken?) Als ze zou willen dat de anderen dat voordeel niet krijgen, zou ze zich zelf toch beter gedragen hebben?

Axel kruipt even nonchalant onder tafel en blijft daar zalig zijn opdracht afmaken, maar een glas laten omvallen en een speech geven lukt dan niet? Lijkt mij heel goed van Axel (wetende dat dit onbeleefd is, waardoor hij niet het voordeel zal krijgen)

Klaartje schreef:Joeri had best wel een redelijk moeilijke opdracht, vond ik, om de gastheer het woord 'regenpijp' te laten uitspreken. Hij probeerde het met te zeggen dat regenpijp een liedje was en schakelde Elisabet in, omdat zij blijkbaar heel goed kan zingen. Maar Elisabet hoorde het in Keulen donderen, kende het liedje 'regenpijp' niet. Goede poging van Joeri om te kijken of zijn molverdachte mee zou werken? Of gewoon hopen dat Elisabet zou meewerken?
Hier vondt ik ook dat Elisabet gewoon even had kunnen helpen, zij heeft toch door dat dit Joeri zijn opdracht is?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 12:51

 8153
Voor legenpijp kreeg Joeri dan misschien toch de helft van de punten :mrgreen:
Ik vond zijn opdracht de moeilijkste van allemaal.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 12