Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

magali.dereu08 apr 2019, 09:16

 184  Sven
Is Kaat nu niet 100% zeker de mol? Tijdens de eetopdracht hangt er een schilderij van het laatste avondmaal aan de muur, in de gang waar kandidaten beurtelings de opdrachten gaan bekijken. Daar zie je Judas 2 personen links van Jezus zitten. Vervolgens zit ons Kaat 2 personen links van de gastheer.

Nadien zong ze broeder Jacob. Jacobus is een apostel, de jongste zelfs. Kaat is ook de jongste.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 09:36

 8153
Ik weet niet of broeder Jacob een hint is. Volgens mij is het zowat het allereerste liedje waar je aan denkt als ze je opdragen een liedje te zingen. Komt waarschijnlijk ook doordat veel mensen die geen piano kunnen, het toch kunnen spelen op een piano (of een blokfluit).
Gebruikersavatar

magali.dereu08 apr 2019, 09:42

 184  Sven
Ik weet niet - ik zou dan 'klein kleutertje' beginnen zingen of zo 😃
Gebruikersavatar

Taupe07708 apr 2019, 09:47

 767  Yens
magali.dereu schreef:Is Kaat nu niet 100% zeker de mol? Tijdens de eetopdracht hangt er een schilderij van het laatste avondmaal aan de muur, in de gang waar kandidaten beurtelings de opdrachten gaan bekijken. Daar zie je Judas 2 personen links van Jezus zitten. Vervolgens zit ons Kaat 2 personen links van de gastheer.

Nadien zong ze broeder Jacob. Jacobus is een apostel, de jongste zelfs. Kaat is ook de jongste.
Hoewel ik sinds de eerste aflevering met opdrachten Kaat verdacht vind en haar zie als de mol, ben ik nu net gaan twijfelen. Je ziet eerst Joeri een enveloppe pakken en lang twijfelen welke nemen. We zien echter niet iedereen kiezen. De mol zou toch één kunnen pakken en zeggen "bah niet ok, ik pak een andere". Die opdracht om te zingen is heel gemakkelijk en kan je moeilijk laten mislukken... Je verdient dan wel geld maar zorg je er zo voor dat anderen jou niet meer verdenken?

Ik zou dan de schilderij opnieuw moeten bekijken want dacht gehoord te hebben dat Judas in het geel was en meer naar achter?

Hoe dan ook episode opnieuw bekijken!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 09:52

 8153
We zien hen allemaal een envelop nemen maar we zien niet wat ze lezen. Best mogelijk dat er wel 7 opdrachten waren, maar dat de mol een andere opdracht had en bv. een liedje moest zingen. De mol neemt een envelop, waarin een opdracht zit bv. "laat een dikke boer", maar hoeft zich dat niet aan te trekken en mag gewoon een liedje zingen.
Ofwel kreeg de mol de kans een andere envelop te nemen als de getrokken opdracht hem/haar niet beviel. Ze tonen ons niet alles hé 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 10:11

 3483  Uma
Nuttes schreef:Is er iemand die weet hoe de volgorde van de kandidaten gekozen werd om de enveloppe te gaan halen? Of was dit gewoon "random"?
De eerste persoon die naar het toilet moest gaan, werd geïnformeerd door een dienster. Die eerste persoon (vergeten wie) heeft dat doorgespeeld aan iemand anders (ook vergeten wie) dat er wel eens naar het toilet mocht gegaan worden. En gezien de nogal opvallende beleefdheidsvraag om de tafel te mogen verlaten + een rare "opdracht" daarna, hadden de andere kandidaten het wel door en was het enkel een kwestie van het juiste moment af te wachten om naar "toilet" te gaan.
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2019, 10:14

 1293  Uma
Joeri was de eerste en gaf de boodschap door aan Elisabet, waarop die antwoordde dat die helemaal niet naar het toilet moest op da moment.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 10:17

 8153
Inderdaad.
De eerste, Joeri dus, werd geïnformeerd door een dienster. Moest de dienster "iemand" informeren of moest ze specifiek Joeri informeren?
De opdracht van Joeri was eigenlijk onbegonnen werk. Alle anderen hadden een opdracht die ze in hun eentje moesten doen, maar zijn opdracht was maar geslaagd als hij de gastheer regenpijp kon laten zeggen. Daarvoor moest de gastheer dus meewerken.
Kaat moest wel 3 anderen aan het zingen krijgen, maar dat is gemakkelijk.
Gebruikersavatar

Social08 apr 2019, 10:42

 353  Uma
in cafe de mol verwezen ze naar de figuurin het gele gewaad en werd de link gelegd naar Axel.
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh08 apr 2019, 10:50

 344  Sven
chicawah.janssen schreef:Joeri heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt door te beginnen over een liedje*. Ik zou gezegd hebben dat ik wilde proosten zoals we dat in Vlaanderen doen: we heffen het glas en zeggen "Regenpijp!" :mrgreen:

* Jammer dat Kaat daar niet op ingepikt heeft: "Broeder Jacob, slaapt gij nog? Hoor de klokken luiden. Regenpijp!".

Ik vond dat Bas het schitterend deed maar dacht dat hij de prijs mis zou lopen door zijn opdracht.
Hij had ook gewoon iets kunnen doen van: "Hoe voeren jullie regenwater af van het dak?" En dan na het antwoord vertellen dat het in België 'een regenpijp' is en dan het vragen of hij het kan uitspreken om hem iets te leren van zijn taal.

Vond dat van het liedje een beetje vreemd, bijna om het te laten mislukken maar zo van, ik heb het geprobeerd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 11:39

 8153
Waarom won Bas en niet Bruno? Bas heeft zich voorbeeldig gedragen tot op het moment dat hij 5 minuten lang alles moest tegenspreken, terwijl Bruno alleen een mop moest vertellen en voor de rest niet echt zaken deed die indruisten tegen de etiquette. Mocht Bruno niet winnen omdat hij de mol is?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 12