Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator07 apr 2019, 22:33

 3483  Uma
Cedric schreef: Ik vond haar trouwens net erg handig met die stokjes bij het bouwen van de torentjes en bij het eten elke keer. Ze was niet voor niets samen met Joeri de beste torenbouwer.
Ik ben het hier niet mee eens. Als zij even "goed" een wonde kan dichtnaaien als torentjes bouwen, dan zou ik liever zelf mijn wonde dichtnaaien.
Gebruikersavatar

Jay-Lo07 apr 2019, 22:34

 1690  Sven
2 minuten speechen is inderdaad lang zonder je voor te bereiden. Maar Elisabet was toch juist de handigste met die torens?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2019, 22:38

 8153
Joeri heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt door te beginnen over een liedje*. Ik zou gezegd hebben dat ik wilde proosten zoals we dat in Vlaanderen doen: we heffen het glas en zeggen "Regenpijp!" :mrgreen:

* Jammer dat Kaat daar niet op ingepikt heeft: "Broeder Jacob, slaapt gij nog? Hoor de klokken luiden. Regenpijp!".

Ik vond dat Bas het schitterend deed maar dacht dat hij de prijs mis zou lopen door zijn opdracht.
Gebruikersavatar

ex-molinator07 apr 2019, 22:41

 3483  Uma
Jay-Lo schreef:2 minuten speechen is inderdaad lang zonder je voor te bereiden. Maar Elisabet was toch juist de handigste met die torens?
Joeri was overduidelijk en ontegensprekelijk de handigste.

Voor zover ik me herinner heeft Elisabet een bijzonder onhandige techniek getoond en een half afgewerkte toren laten omvallen (en zelf Joeri zijn toeren in gevaar gebracht). (maar dit is herinnering en kan fout zijn).

chicawah.janssen schreef:...
* Jammer dat Kaat daar niet op ingepikt heeft: "Broeder Jacob, slaapt gij nog? Hoor de klokken luiden. Regenpijp!"
hahaha, mooi gevonden (en het zou zowaar nog gelukt zijn ook denk ik).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2019, 22:43

 8153
Elisabet was wel zeer handig in het torens bouwen, maar ze heeft in het begin een beetje gemold.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 22:49

 767  Yens
Wat mij ook opvalt, is dat Joeri bij het koken in aflevering 2 de beste torenbouwer is met de stokjes en hier nu totaal niet mee kan omgaan. Het is inderdaad ook raar dat Elisabet zoveel drinkt en haar speech net niet lang genoeg is, al denk ik dat het ook niet makkelijk is om zo onvoorbereid een speech van 2 minuten te geven. We mogen ook niet vergeten dat die speech dan nog eens in het Engels moest gebeuren.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen07 apr 2019, 22:54

 8153
Ik vond dat veel drinken verdacht. Je beseft toch zo dat je daardoor zeker niet de prijs van beleefdste gast zal krijgen?
Gebruikersavatar

Jansen07 apr 2019, 22:54

 3423  Yens
Mollenjager-DT schreef:Wat mij ook opvalt, is dat Joeri bij het koken in aflevering 2 de beste torenbouwer is met de stokjes en hier nu totaal niet mee kan omgaan.
Was me ook opgevallen 🙂. Maar ik weiger om Joeri als mol te zien, zijn "molacties" zijn zo in de minderheid dat ik hem deze kan vergeven 😉.
Gebruikersavatar

Cedric07 apr 2019, 22:55

 2834  Uma
Ter overzicht:

100€ - Eva => glas wijn omstoten
200€ - Bruno => mop vertellen
300€ - Joeri => de baas het woord 'regenpijp' laten uitspreken
400€ - Kaat => samen met minstens 3 anderen een liedje zingen
500€ - Bas => 5 minuten iedereen tegenspreken
600€ - Elisabet => 2 minuten speechen
700€ - Axel => 1 minuut onder tafel

Gelukt: Axel, Kaat, Bruno, Bas
Geprobeerd: Elisabet, Joeri
Niet geprobeerd: Eva
Gebruikersavatar

Social07 apr 2019, 23:34

 353  Uma
petje af voor de bedenkers van deze opdracht, die zat meesterlijk in elkaar. Iedereen was op een bepaalde manier op zijn/haar ongemak, en dat uitte zich in hilarische televisie.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT07 apr 2019, 23:38

 767  Yens
Naast alle verdachtmakingen hier wil ik toch ook even zeggen dat ik dit een geweldige en hilarische opdracht vond! Het doet mij de toffe groep nog meer appreciëren eigenlijk. Naast alle grappige deelopdrachten en de ongemakkelijke situatie aan tafel is ook de manier waarop ze aan elkaar doorgeven dat ze naar het toilet moeten heel grappig. Die blik van de kandidaten die totaal niet weten waarom een andere kandidaat hen plots opdraagt om naar het toilet te gaan, hilarisch! 😃
Gebruikersavatar

Koby07 apr 2019, 23:48

 4  Uma
Ik vind de geldwaarden van de opdrachten raar gekozen. Volgens mij is het makkelijker om een mop te vertellen (€200) of een woord in de mond van de gastheer te leggen (€300) dan om een glas wijn om te stoten (€100). Bij een glas wijn moet er ingegrepen worden door de serveersters: opkuisen, nieuw glas geven en opnieuw wijn schenken. Komt er nog eens bij dat de gastheer een wijnhandelaar is en dat de wijn waarschijnlijk niet goedkoop zal zijn. Ik vermoed dat Eva de opdracht wel had uitgevoerd als het om een hoger bedrag zou gaan.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12