Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen08 apr 2019, 13:00

 3423  Yens
Beste collega, volledig akkoord 🙂. De andere opdrachten waren gewoon een kwestie van doen of niet doen (gênant of niet). Een Vietnamees het woord "regenpijp" laten uitspreken, is zeer moeilijk zoniet bijna onmogelijk (denk ik).
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 13:02

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
Ik vond zijn opdracht de moeilijkste van allemaal.
Als het je zo overvalt is het een stuk moeilijker dan als je kalm genoeg bent om het goed voor te bereiden.
Je moet de gastheer het woord laten uitspreken, maar, in het kader van beleefdheid mag je hem ook niet belachelijk maken.
Als ik er nu over nadenk zou het doenbaar geweest om een verhaaltje te vertellen dat het een familie- of dorpstraditie is dat de gasten ter ere van de gastheer gezamenlijk het woord "legerpijp" zeggen, waarop de gastheer dan het compliment aanvaardt door het woord te herhalen. De etiquette indachtig zal de gastheer dat wel doen. Zo zijn de medekandidaten ook voorbereid en schieten ze niet meteen in de lach (zoals bijna het het geval was).

Maar nogmaals: ik bekijk het vanop afstand en in die situatie is het niet zo evident.
Gebruikersavatar

Taupe07708 apr 2019, 13:14

 767  Yens
ex-molinator schreef: Als ik er nu over nadenk zou het doenbaar geweest om een verhaaltje te vertellen dat het een familie- of dorpstraditie is dat de gasten ter ere van de gastheer gezamenlijk het woord "legerpijp" zeggen, waarop de gastheer dan het compliment aanvaardt door het woord te herhalen..
Zit hier een verborgen hint in :twisted:

Ik had ook al gezocht naar regenpijp en PEER eruit gehaald maar dan heb ik nog niks: GNIJP
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 13:18

 3483  Uma
ex-molinator schreef:...
Als ik er nu over nadenk zou het doenbaar geweest om een verhaaltje te vertellen dat het een familie- of dorpstraditie is dat de gasten ter ere van de gastheer gezamenlijk het woord "legerpijp" zeggen, waarop de gastheer dan het compliment aanvaardt door het woord te herhalen..
Taupe077 schreef:Zit hier een verborgen hint in :twisted:
Oops, nee hoor, mijn keyboard stond per ongeluk nog op Vietnamees ingesteld. :geek:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 13:22

 8153
Ik vind gewoon gezamenlijk proosten met "Regenpijp" ipv Schol of Santé of Proost simpelst. En is slim zijn niet simpel zijn? 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator08 apr 2019, 13:26

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:... En is slim zijn niet simpel zijn? 😉
??? Ik snap 'em nie :scratch: 😉 (BTW we hebben de off-topic afslag weer genomen).
Gebruikersavatar

Vermoljoen08 apr 2019, 13:30

 2354  Uma
Ik heb me kapot gelachen met deze opdracht! En dan vooral die mop van Bruno 😂

Volgens mij is dit het moment voor De Mol om geld te verdienen. De Mol wilt ook liever niet in de gevangenis zitten, want dan kan men de proef (grotendeels) niet beïnvloeden. Bas stond al laag op mijn lijstje, maar is nu zeker niet de Mol.
Ik vond het wel niet logisch dat hij maar 1 pasvraag zou krijgen. Ik zou denk ik gewoon hebben gezegd:"Ik heb 5 pasvragen en ik moet nu een code gaan invullen zodat alle pasvragen die verdiend worden 'save' zijn. Jullie kunnen nog steeds een voordeel hebben t.o.v. de rest door hun pasvragen achter te laten. Dus we moeten nu snel vertrekken. Goed?"

Als ik het goed heb moest Bas op tijd zijn voor de 4.000 euro. Dat wil zeggen dat als Joeri en Elisabet niet zouden meegaan, dat hij het spel hard kan spelen door te zeggen dat hij niet meegaat en hier blijft. Of ben ik fout?
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2019, 13:41

 2834  Uma
Wat ik hier nog niet heb zien aan bod komen is de knipoog van Joeri naar Elisabet..

Ik zou het nu wel moeten herbekijken want weet niet meer op welk moment exact, maar het viel me wel op omdat het (denk ik) niet exact bij een bepaalde communicatie was zoals het doorgeven van de toiletinfo of zo.

Mochten het 2 singles zijn, ik zou denken dat hij probeerde te flirten 😛
Gebruikersavatar

Matti08 apr 2019, 13:49

 11
Ik dacht dat dit op het moment was dat Axel onder de tafel kroop om zijn stokjes te zoeken (toen keken Elisabet en Joeri elkaar even aan). Zoals zo vaal in deze proef kwam Elisabet vaak verbaasd over op de handelingen van medekandidaten.
Gebruikersavatar

Jefke12308 apr 2019, 14:30

 15
BeaVer schreef:Joeri was de eerste en gaf de boodschap door aan Elisabet, waarop die antwoordde dat die helemaal niet naar het toilet moest op da moment.
Waarom moet die nu altijd tegenwerken.
Als iemand tegen mij zou zeggen 'Jij moet naar toilet' zou ik even raar kijken maar gewoon meegaan.
Hangt natuurlijk van persoon tot persoon af.

Cedric schreef:Wat ik hier nog niet heb zien aan bod komen is de knipoog van Joeri naar Elisabet..

Ik zou het nu wel moeten herbekijken want weet niet meer op welk moment exact, maar het viel me wel op omdat het (denk ik) niet exact bij een bepaalde communicatie was zoals het doorgeven van de toiletinfo of zo.

Mochten het 2 singles zijn, ik zou denken dat hij probeerde te flirten 😛

Ik begin hier meer en meer te denken dat Joeri en Elisabet samenwerken...
"Er is nog geen mol gekozen, maar wel twee"
Gebruikersavatar

BeaVer08 apr 2019, 14:33

 1293  Uma
jefke123 schreef:Ik begin hier meer en meer te denken dat Joeri en Elisabet samenwerken...
"Er is nog geen mol gekozen, maar wel twee"
Maar als je het artikel uit de Humo zou gelezen hebben, waar ze de makers van de mol interviewen, dan zou je weten dat 2 mollen kiezen niet binnen het format ligt. 2 mollen is geen optie.
Gebruikersavatar

Cedric08 apr 2019, 14:55

 2834  Uma
Jefke123 schreef:Ik begin hier meer en meer te denken dat Joeri en Elisabet samenwerken...
"Er is nog geen mol gekozen, maar wel twee"
Dit is best mogelijk eigenlijk, maar dan niet al 2 mollen maar als 2 kandidaten..

Joeri heeft ook gezien hoe Elisabet bij de 'silent disco' 2 mensen nog omwisselde om alsnog die 500€ te verdienen. Joeri zelf heeft ook al meermaals een proef doen slagen.
Wat als die twee elkaar dan gevonden hebben, beiden wetende dat ze beiden niet de Mol zijn en dan gaan samenwerken?

Dan kunnen ze perfect bij de Basbevrijding afgesproken hebben dat de een zich verdacht zou maken (Elisabet die de kaart kwijtspeelt net wanneer Joeri achter haar loopt ipv voorop zoals de rest van de tijd), terwijl de andere de fout zou rechtzetten. Op die manier verdenken anderen misschien Elisabet, maar slaagt de opdracht toch. En dan hebben we ineens een verklaring waarom Joeri zo lang zweeg over de kaart (andere kandidaten hun reacties horen) en waarom hij zo veel lachte terwijl hij zich in stilzwijgen hulde.

En dan zou het ook verklaren waarom Joeri meteen Elisabet aanspoort om naar het toilet te gaan. Ze vertrouwen elkaar en ook al vind Elisabet het een rare opmerking, Joeri zegt het op een manier zo van "trust me, ga maar naar het toilet".

En dan - hier komt mijn Kaattunnel weer - is het misschien ook niet toevallig dat zij 2 en Kaat overblijven voor de laatste opdracht in de survival... (Wat dan het boogschieten werd waaruit niet veel op te maken viel.)

Spelen ze misschien ook een beetje 'good cop, bad cop' waarbij Joeri dingen voorstelt en Elisabet meer en meer opmerkingen geeft en zich luidop vragen stelt?
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12