Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2019, 09:58

 507  Yens
Nog 2 gedachten:
1. Elisabet en wijn drinken:
Wat weten we?
+De 3 dames zeggen hier iets over. Nu klopt het dat in Vietnam een vrouw slechts gematigd mag drinken dus daar zijn die dames gevoelig voor. We weten ook niet of er bij de andere dames ook iets over gezegd is.
+ Daarnaast vermeld Elisabet zelf in haar speech iets over "misschien iets te veel wijn". Maar dat slaat op alle wijnen die de revue zijn gepasseerd. Niet abnormaal bij een wijnproeverij.
+ De rest is gewoon pure montage waarbij ze van Elisabet een "zatte fles" gemaakt hebben 😉
2. Ik las verschillende keren dat de mol hier absoluut niet de voornaamste persoon zou willen zijn. Ben daar niet mee akkoord. De positie waar Bas in zit is een hele goede positie om de opdracht te laten mislukken. Waarom zou de mol daar niet willen zitten?
Gebruikersavatar

Taupe07710 apr 2019, 10:53

 767  Yens
Nog eens een gezamelijke proef ... dus iederen kijkt naar jou als mof of kandidaat... Wat doe je dan best?
Ik zou voor een relatief laag bedrag gaan en mijn proef WEL doen slagen. Daardoor maak ik me minder verdacht bij de kandidaten tenzij die natuurlijk al 100% zeker zijn zoals vorig jaar.
Bruno, Kaat & Bas komen dan in aanmerking. Hun opdrachten zijn ook niet echt moeilijk. Axel slaagt ook in zijn opdracht maar deze was relatief moeilijk of tenminste misschien TE en hij verdient bovendien nog eens relatief veel geld...
Eva moet ik geen rekening meer meehouden en blijft er dus Elisabet. Deed ze als mol een poging om haar opdracht te doen slagen maar mislukt het net en zegt ze erna tegen de anderen sorry maar ik dacht dat het al 2 minuten was? Ik zou net dan meer aandacht op die persoon vestigen. Maar als niet mol was dat misschien net haar bedoeling?
Joeri begrijp ik hier ook niet goed, de man die er altijd 100% voor gaat maar dit lukt niet en was relatief eenvoudig. Lijkt me dat hij het eerder heeft voor proeven waarbij conditie belangrijker is. Had kunnen vragen, hoe zeg je proost weeral in het Vietnamees en dat dan nazeggen en onmiddellijk en bij ons is het regenpijp (regenpaaip)...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 10:58

 8153
Taupe077 schreef:Ik zou voor een relatief laag bedrag gaan en mijn proef WEL doen slagen.
Ze konden hun opdracht niet kiezen, maar de mol misschien wel.
Taupe077 schreef:Joeri begrijp ik hier ook niet goed, de man die er altijd 100% voor gaat maar dit lukt niet en was relatief eenvoudig. Lijkt me dat hij het eerder heeft voor proeven waarbij conditie belangrijker is. Had kunnen vragen, hoe zeg je proost weeral in het Vietnamees en dat dan nazeggen en onmiddellijk en bij ons is het regenpijp (regenpaaip).
chicawah.janssen @ Afl 5 - Opdracht 2: Eens goed gaan eten
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 10 apr 2019, 11:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2019, 11:00

 3483  Uma
Taupe077 schreef:...
Bruno, Kaat & Bas komen dan in aanmerking. Hun opdrachten zijn ook niet echt moeilijk.
Ik vond de opdracht van Bas toch wel de moeilijkste.
Gedurende 5 minuten je gastheer moeten tegenspreken?? om ongemakkeliijk van te worden :scratch:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 11:02

 8153
Vooral omdat hij beleefd moest zijn.
Ik vind het toch vreemd dat hij gekozen werd als beleefdste kandidaat en niet Bruno.
De regenpijp vond ik ook niet gemakkelijk omdat er de medewerking van de gastheer voor nodig was.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2019, 11:14

 3483  Uma
chicawah.janssen schreef:...
De regenpijp vond ik ook niet gemakkelijk omdat er de medewerking van de gastheer voor nodig was.
Ja, maar Joeri is meer de man van de actie dan een woordenspelletje. Dit was de eerste keer dan ik de indruk kreeg dat hij uit zijn lood geslagen was.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen10 apr 2019, 11:34

 8153
Taupe077 schreef:Ja want we zien niet iedereen in beeld en al zeker bij de mol gaan ze dat niet tonen imo
chicawah.janssen schreef:Wat het lezen van meerdere opdrachten betreft: ik denk dat de crew er wel op toezag dat dat niet gebeurde.
chicawah.janssen schreef:We zien hen allemaal een envelop nemen maar we zien niet wat ze lezen. Best mogelijk dat er wel 7 opdrachten waren, maar dat de mol een andere opdracht had en bv. een liedje moest zingen. De mol neemt een envelop, waarin een opdracht zit bv. "laat een dikke boer", maar hoeft zich dat niet aan te trekken en mag gewoon een liedje zingen.
Ofwel kreeg de mol de kans een andere envelop te nemen als de getrokken opdracht hem/haar niet beviel. Ze tonen ons niet alles hé 😉
Gebruikersavatar

astridm10 apr 2019, 11:46

 287
Moldedju schreef: +De 3 dames zeggen hier iets over. Nu klopt het dat in Vietnam een vrouw slechts gematigd mag drinken dus daar zijn die dames gevoelig voor. We weten ook niet of er bij de andere dames ook iets over gezegd is.
Ook in andere Aziatische landen wordt een vrouw niet geacht zoveel te drinken. Het is ongetwijfeld iets historisch, maar Aziaten kunnen ook niet zo goed tegen alcohol. Dat heeft te maken met iets in hun genen, ze missen iets of hebben iets teveel dat weet ik niet precies meer.
Gebruikersavatar

ex-molinator10 apr 2019, 12:16

 3483  Uma
astridm schreef:...
Ook in andere Aziatische landen wordt een vrouw niet geacht zoveel te drinken. Het is ongetwijfeld iets historisch, maar Aziaten kunnen ook niet zo goed tegen alcohol. Dat heeft te maken met iets in hun genen, ze missen iets of hebben iets teveel dat weet ik niet precies meer.
pff: dat zit ver in mijn geheugen (heb ik ooit als examenvraag gehad) maar de oorzaak is het genetisch profiel van (vele) Aziaten.
Alcohol wordt in het bloed afgebroken onder invloed van enzymen tot acetaldehyde. En dat acetaldehyde wordt dan verder afgebroken (met een ander enzym) tot aldehyden.
Veel Aziaten hebben een specifieke afwijking in de genen waardoor het enzym dat de afbraak tot acetaldehyde bepaalt, veel actiever is. Die verloopt dus sneller dan bij westerlingen. Daarnaast is er nog een afwijking waardoor het belangrijkste enzym voor de verdere afbraak tot aldehyden niet functioneel is.
En het is net de acetaldehyde (dat zich dus opstapelt) dat de intoxicatieverschijnselen veroorzaakt.
Gebruikersavatar

Moldedju10 apr 2019, 12:24

 507  Yens
Taupe077 schreef:Nog eens een gezamelijke proef ... dus iederen kijkt naar jou als mof of kandidaat... Wat doe je dan best? Ik zou voor een relatief laag bedrag gaan en mijn proef WEL doen slagen.
Daar ben ik het mee eens.
Echter, stel dat de mol een enveloppe mag wisselen. Dan kan hij dat alleen volledig kiezen als hij in het begin wordt geroepen. Eenmaal iemand een bepaald bedrag heeft gekozen, kan dat bedrag niet meer worden veranderd. Ik heb echter niet de indruk de volgorde gestuurd werd na het aanduiden van Joeri. Dat zou ook opvallen bij de kandidaten en dan gaan die zich toch ook vragen stellen waarom die volgorde wordt gekozen en dat de mol dan misschien in het begin moet zitten om te kunnen kiezen. Maar misschien kon de mol wel kiezen uit wat er nog lag. Dan zijn er twee molstrategieën: hoog bedrag laten mislukken of laag bedrag laten lukken. Wat zien we dan, vanuit de veronderstelling dat de mol wel kon kiezen uit wat er nog lag? In volgorde van verschijning ...

- Joeri kiest 300 "regenpijp", maar laat die mislukken, waarom niet de 500 (tegenspreken), 600 (speechen) of 700 (onder tafel) als hij dan toch de proef ging laten mislukken.
- Elisabet kiest 600 speech en laat die mislukken: juiste keuze als mol
- Axel kiest 700 en laat die lukken: niet logisch als mol
- Kaat kiest 400 en laat die lukken: twijfelgeval, waarom niet de 100 of 200 pakken dan?
- Eva kiest 100 en lukt niet
- Bruno heeft 200 en lukt maar we weten niet of hij laatste of voorlaatste was: als hij kon kiezen de juiste keuze.
-Bas heeft 500 en lukt maar we weten niet of hij laatste of voorlaatste was, als hij voorlaatste was, waarom dan niet de 200€
Blijven dus over vanuit deze redenering: Elisabet, Bruno en Bas (als hij laatste was)
Hmmm, had ik die nu net niet allemaal geschrapt van mijn lijstje ... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Gebruikersavatar

geertn44411 apr 2019, 22:12

 236
Cedric schreef:Ter overzicht:

100€ - Eva => glas wijn omstoten
200€ - Bruno => mop vertellen
300€ - Joeri => de baas het woord 'regenpijp' laten uitspreken
400€ - Kaat => samen met minstens 3 anderen een liedje zingen
500€ - Bas => 5 minuten iedereen tegenspreken
600€ - Elisabet => 2 minuten speechen
700€ - Axel => 1 minuut onder tafel

Gelukt: Axel, Kaat, Bruno, Bas
Geprobeerd: Elisabet, Joeri
Niet geprobeerd: Eva
Als je hier objectief over nadenkt, dan:
- zou de mol een hoog bedrag moeten toegewezen krijgen (ze moesten wel een enveloppe nemen, maar dat kan opgezet spel zijn, NOTA: de beste manier om zeker te zijn, is om de mol eerste te sturen -> Joeri dan (?))
- de mol zijn proef zou moeten mislukken om geld uit de pot te halen. NOTA: het resultaat van de proeven is onafhankelijk van de eindprijs (ongeveer toch)

Daarom:
- raar dat Bas zulk een moeilijke opdracht krijgt (5 minuten tegenspreken) en dan toch nog verkozen wordt tot beleefste persoon. Het bedrag van Bas is relatief hoog. Maar de opdracht lukt wel (toch 500 euro).
- voor mij valt Axel af als mol: hij heeft het hoogste bedrag, en door de aard van zijn proef, kan hij bijna niet verkozen worden tot beleefste persoon. Ideaal geplaatst voor een mol dus. Maar toch LUKT zijn opdracht. Dat is compleet niet mols. Was gemakkelijk te saboteren ook.
- Elisabet is hier heel verdacht: pakt een hoog bedrag, en mislukt dan nog eens. Doet ook moeite om niet verkozen te worden én in de volgende proef "ziet" ze zogezegd de vrijstelling van Bas, maar dat betwijfel ik sterk. Ik moet Elisabet eens gaan herbekijken want hier is ze keiverdacht (en ze laat de map nog eens vallen ook, man man)
- Joeri, als eerste -> beste keuze uit enveloppen (eerste), neutraal bedrag, maar mislukt wel.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12