Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 15:00

 8153
Hmmmm.... ik weet het niet. Volgens mij zijn Elisabet en Joeri allebei heel gedreven om te winnen. Ik zou denken dat ze er dan eerder op uit zijn elkaar te proberen uitschakelen.
Gebruikersavatar

Mola Lisa08 apr 2019, 15:15

 328  Uma
Cedric schreef:Wat ik hier nog niet heb zien aan bod komen is de knipoog van Joeri naar Elisabet..

Ik zou het nu wel moeten herbekijken want weet niet meer op welk moment exact, maar het viel me wel op omdat het (denk ik) niet exact bij een bepaalde communicatie was zoals het doorgeven van de toiletinfo of zo.

Mochten het 2 singles zijn, ik zou denken dat hij probeerde te flirten 😛
Ik denk eerder in de richting van een knipoog om te zeggen "Axel begint aan zijn opdracht" :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 15:26

 8153
Ik heb mij een kriek gelachen met Axel. Toen hij onder de tafel wilde kruipen om zijn stokjes te pakken, stond er onmiddellijk al een dienster naast hem met nieuwe stokjes en toen hij uiteindelijk onder de tafel zat, stootte hij zijn hoofd. De max dat uitgerekend de grootste van heel de bende met zijn 2 m onder de tafel moest gaan zitten. :mrgreen:
Gebruikersavatar

astridm08 apr 2019, 15:47

 287
chicawah.janssen schreef:Waarom won Bas en niet Bruno? Bas heeft zich voorbeeldig gedragen tot op het moment dat hij 5 minuten lang alles moest tegenspreken, terwijl Bruno alleen een mop moest vertellen en voor de rest niet echt zaken deed die indruisten tegen de etiquette. Mocht Bruno niet winnen omdat hij de mol is?
Blijkbaar is het in Vietnam niet tegen de regels om je gastheer voortdurend tegen te spreken. Als ik in de jury gezeten had, was Bas direct naar de laatste plaats gezakt.

Mollenjager-DT schreef:Wat mij ook opvalt, is dat Joeri bij het koken in aflevering 2 de beste torenbouwer is met de stokjes en hier nu totaal niet mee kan omgaan.
Bij de toren gebruikt hij de stokjes ook veel met 2 handen.
Gebruikersavatar

Torremolinos08 apr 2019, 15:57

 264
Zou ‘regenpijp’ fonetisch ook iets betekenen in het Vietnamees? Misschien zelfs iets onbeleefds?
Gebruikersavatar

marc.koenen08 apr 2019, 16:05

 122
Cedric schreef:
Die speech... Geen idee hoe graag Elisabet speeches geeft, maar in haar plaats zou ik gigantisch nerveus geweest zijn. Als je niet voorbereid bent en een ganse groep moet toespreken, terwijl je zelf misschien niet zo graag voor groepen staat, dan zijn die 2 minuten echt wel lang.
Zeker niet als je het ene na het andere glas wijn naar binnen kapt 😃

chicawah.janssen schreef:Joeri heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt door te beginnen over een liedje*. Ik zou gezegd hebben dat ik wilde proosten zoals we dat in Vlaanderen doen: we heffen het glas en zeggen "Regenpijp!" :mrgreen:

.
Ja in plaats van gezondheid,schol,proost regenpijp zeggen
Gebruikersavatar

commisaris Witse08 apr 2019, 16:09

 260
commisaris Witse schreef:De dames die opdienden konden zich evenmin serieus houden :-D

Afbeelding
Gebruikersavatar

marc.koenen08 apr 2019, 16:11

 122
magali.dereu schreef:Is Kaat nu niet 100% zeker de mol? Tijdens de eetopdracht hangt er een schilderij van het laatste avondmaal aan de muur, in de gang waar kandidaten beurtelings de opdrachten gaan bekijken. Daar zie je Judas 2 personen links van Jezus zitten. Vervolgens zit ons Kaat 2 personen links van de gastheer.

Nadien zong ze broeder Jacob. Jacobus is een apostel, de jongste zelfs. Kaat is ook de jongste.
Is ook een liedje waarvan ze zeker kan zijn dat minstens 3 personen de tekst kennen en kunnen meezingen

Cedric schreef:Dit is best mogelijk eigenlijk, maar dan niet al 2 mollen maar als 2 kandidaten..

Joeri heeft ook gezien hoe Elisabet bij de 'silent disco' 2 mensen nog omwisselde om alsnog die 500€ te verdienen. Joeri zelf heeft ook al meermaals een proef doen slagen.
Wat als die twee elkaar dan gevonden hebben, beiden wetende dat ze beiden niet de Mol zijn en dan gaan samenwerken?

Dan kunnen ze perfect bij de Basbevrijding afgesproken hebben dat de een zich verdacht zou maken (Elisabet die de kaart kwijtspeelt net wanneer Joeri achter haar loopt ipv voorop zoals de rest van de tijd), terwijl de andere de fout zou rechtzetten. Op die manier verdenken anderen misschien Elisabet, maar slaagt de opdracht toch. En dan hebben we ineens een verklaring waarom Joeri zo lang zweeg over de kaart (andere kandidaten hun reacties horen) en waarom hij zo veel lachte terwijl hij zich in stilzwijgen hulde.

En dan zou het ook verklaren waarom Joeri meteen Elisabet aanspoort om naar het toilet te gaan. Ze vertro...
In de eerste aflevering(toen de mol gekozen werd)waren er 3 schermen met misschien op.Dus de mol weet ook dat er nog 2 hele sterke kandidaten in het spel zitten die ook mol konden zijn.Dus ik vermoed dat hij extra op die 2 kandidaten gaat letten en ze probeert uit het spel te spelen,want dan blijven de "zwakkeren" over
Gebruikersavatar

Jefke12308 apr 2019, 16:26

 15
Cedric schreef:Dit is best mogelijk eigenlijk, maar dan niet al 2 mollen maar als 2 kandidaten..

Joeri heeft ook gezien hoe Elisabet bij de 'silent disco' 2 mensen nog omwisselde om alsnog die 500€ te verdienen. Joeri zelf heeft ook al meermaals een proef doen slagen.
Wat als die twee elkaar dan gevonden hebben, beiden wetende dat ze beiden niet de Mol zijn en dan gaan samenwerken?

Dan kunnen ze perfect bij de Basbevrijding afgesproken hebben dat de een zich verdacht zou maken (Elisabet die de kaart kwijtspeelt net wanneer Joeri achter haar loopt ipv voorop zoals de rest van de tijd), terwijl de andere de fout zou rechtzetten. Op die manier verdenken anderen misschien Elisabet, maar slaagt de opdracht toch. En dan hebben we ineens een verklaring waarom Joeri zo lang zweeg over de kaart (andere kandidaten hun reacties horen) en waarom hij zo veel lachte terwijl hij zich in stilzwijgen hulde.

En dan zou het ook verklaren waarom Joeri meteen Elisabet aanspoort om naar het toilet te gaan. Ze vertro...
Wij beginnen hier ferme theorieën neer te schrijven he haha.
Ik ga er helemaal in mee! Want inderdaad 2 mollen zou niet mogelijk zijn.
Ik denk enkel dat het bij de survivalopdracht gewoon toeval was, kan ook zijn omdat ik Kaat niet echt als mol zie momenteel haha
Gebruikersavatar

chicawah.janssen08 apr 2019, 16:37

 8153
marc.koenen schreef:In de eerste aflevering(toen de mol gekozen werd)waren er 3 schermen met misschien op.Dus de mol weet ook dat er nog 2 hele sterke kandidaten in het spel zitten die ook mol konden zijn.Dus ik vermoed dat hij extra op die 2 kandidaten gaat letten en ze probeert uit het spel te spelen,want dan blijven de "zwakkeren" over
Het is niet omdat je niet de juiste skills hebt om een goede mol te zijn dat je een zwakke kandidaat bent, toch?
En wie zegt dat de 2 misschieners die niet de mol werden nog in het spel zitten? Persoonlijk denk ik van wel, maar het is mogelijk dat 1 van hen (of misschien zelfs allebei) al naar huis is.
Gebruikersavatar

Torremolinos08 apr 2019, 16:48

 264
marc.koenen schreef: In de eerste aflevering(toen de mol gekozen werd)waren er 3 schermen met misschien op.Dus de mol weet ook dat er nog 2 hele sterke kandidaten in het spel zitten die ook mol konden zijn.Dus ik vermoed dat hij extra op die 2 kandidaten gaat letten en ze probeert uit het spel te spelen,want dan blijven de "zwakkeren" over
Sterk en zwak is zeer relatief en moeilijk te beoordelen in de mol. Ik zie vaak discussies als dat een dokter of een piloot heel dat spel eventjes zouden moeten kunnen afhandelen, maar wat we tot nu toe zien is dat de ‘simpele’ bouwvakker/ ploegbaas toch wel dikwijls het voortouw neemt.
Vorig jaar zat er een psychologe in (Kelly). Iedereen dacht: ‘wow als iemand mensen kan doorgronden, dan is zij het toch’. Maar ze ging er als eerste uit.
Mijn punt: je kunt niemand als zwakker beschouwen, iedereen heeft sterktes en kwaliteiten die een ander niet heeft.
Gebruikersavatar

marc.koenen08 apr 2019, 17:08

 122
Mijn punt: je kunt niemand als zwakker beschouwen, iedereen heeft sterktes en kwaliteiten die een ander niet heeft.
Daarom dat ik zwakkeren tussen aanhalingstekens zette
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12