Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo11 apr 2019, 23:20

 1690  Sven
2 opties: of ze hebben het eerlijk gespeeld en had de mol een willekeurige enveloppe. Dan kan je kiezen of je weinig geld in de pot, of veel uit de pot speelt.
Of de mol heeft kunnen kiezen en dan komt Elisabet hier wel het verdachtste uit. Ik zie haar ook niet echt onder tafel duiken om iets te zoeken in haar korte jurkje.
Gebruikersavatar

billie.holiday12 apr 2019, 07:54

 462  Bert
Afbeelding

Bas is als laatste gekozen. Er liggen geen enveloppen meer op de ton.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen12 apr 2019, 09:52

 8153
Uit deze proef zou je kunnen besluiten dat Joeri de mol is, maar dat kan ik niet geloven.
Elisabet deed te opvallend geen moeite.
Axel is mijn mol maar verdient hier wel een hoog bedrag, zeer onmols.
Bas deed erg zijn best, maar idealiter moet de mol bij de groep zitten.
Kaat deed haar best voor haar eigen opdracht voor weinig geld, maar bediende verkeerd en zou dus de prijs voor beleefdste gast niet winnen. Dit lijkt mij mols.
Gebruikersavatar

Jansen12 apr 2019, 10:10

 3423  Yens
Dit is toch wel een opdracht waar heel wat vraagtekens uit voortkomen. Wat me het meest intrigeert is het woord "regenpijp" in de opdracht van Joeri. Waarom dat woord? Ergens moet er toch reden geweest zijn om dat woord te gebruiken? Het lijkt me absoluut onlogisch dat het woord "regenpijp" bij je opkomt als je iemand uit een ander land een woord in het Nederlands wil laten uitspreken. Het enige wat ik kan denken is dat het een hint is naar iets in de komende afleveringen? De link met de gele pijpjes in aflevering 4, lijkt me niet logisch, dat waren geen regenpijpen. Iemand nog ideeën?

EDIT: konijnen graven ook pijpen, maar dat lijkt met nog verder gezocht 😉.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT12 apr 2019, 19:06

 767  Yens
Misschien hebben ze het woord regenpijp net gekozen omdat het zo'n atypisch woord is dat je niet makkelijk in een gesprek kan brengen. En al zeker niet tegen een Vietnamees in het Engels. 😉
Gebruikersavatar

Klaartje13 apr 2019, 13:40

 2245  Uma
Weet je wat het eerste was waar ik aan moest denken toen Kaat een liedje ging zingen? Dat ze ging zeggen : "We hebben een jarige in de groep vandaag: Elisabet! Dus laten we samen 'Happy Birthday' zingen". Je weet wel he, de kwestie van 281185 en de geboortedatum van Elisabet (?). Stel dat het inderdaad 28 november was die dag...

Gelukkig voor ons hart kwam het niet zo ver. 🙂
Gebruikersavatar

Yvo15 apr 2019, 20:40

 1111  Uma
AfbeeldingOp 24:45 kan je zien dat Kaat haar hand uitsteekt om de kaarten aan te nemen waar de etiquetteregels op staan.
Ze is net een fractie van een seconde eerder dan Bruno, maar Bruno staat dichter bij GDC.
Als mol wil je liefst een positie waarin je kan sturen.
We weten zeker dat Bruno niet de mol is, maar van Kaat weten we dat niet.

P.S.: ik heb de zoekfunctie gebruikt maar vond iets dergelijks nergens over Kaat.
Excuses als het toch al in dit topic vermeld werd.
Gebruikersavatar

Holmes15 apr 2019, 20:43

 395
Of je nu zelf 2 kaarten aan anderen geeft of er 1 krijgt van iemand maakt in dit stadium van het spel toch niet veel uit ?
Gebruikersavatar

Yvo15 apr 2019, 20:47

 1111  Uma
Holmes schreef:Of je nu zelf 2 kaarten aan anderen geeft of er 1 krijgt van iemand maakt in dit stadium van het spel toch niet veel uit ?
Veel maakt het niet uit, daar heb je een punt. Maar als zij de kaarten had gekregen had zij kunnen beslissen aan wie ze ze zou doorgeven. Dat betekent dat ze bepaald wie er de eerste tijd het gemakkelijkst de kaart kan lezen. Het is niet veel, ik weet het. Maar je weet maar nooit, daarom dat ik het even vermeldde.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 22:14

 8153
Ik ben mij nog altijd aan het afvragen waarom Bas hier de prijs van voornaamste gast won. Ik vond hem goddelijk tegenspreken en hij heeft ook veel belangstelling getoond voor de gastheer en gastvrouw, maar Bruno en Eva hebben zich toch veel braver gedragen?
Móest Bas winnen zodat
- er veel tijd was om hem te briefen, niet alleen voor de volgende dag maar ook voor de dagen erna?
- hij tijd had om een schilderij te maken?
- hij mee kon vechten (maar had dat eigenlijk wel zin)?
Is de paintball misschien niet geëindigd zoals de bedoeling was? Was de leugen van Bas met opzet zo vreselijk slecht en doorzichtig dat het de bedoeling was dat ze hem zouden afknallen?
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 22:40

 2204
chicawah.janssen schreef:Ik ben mij nog altijd aan het afvragen waarom Bas hier de prijs van voornaamste gast won.
De prijs werd toegekend door een onafhankelijke jury. Ik zou er niets achter zoeken. (serieus 😉 )
Gebruikersavatar

jos.jansen23 apr 2019, 22:45

 328  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik ben mij nog altijd aan het afvragen waarom Bas hier de prijs van voornaamste gast won. Ik vond hem goddelijk tegenspreken en hij heeft ook veel belangstelling getoond voor de gastheer en gastvrouw, maar Bruno en Eva hebben zich toch veel braver gedragen?
Móest Bas winnen zodat
- er veel tijd was om hem te briefen, niet alleen voor de volgende dag maar ook voor de dagen erna?
- hij tijd had om een schilderij te maken?
- hij mee kon vechten (maar had dat eigenlijk wel zin)?
Is de paintball misschien niet geëindigd zoals de bedoeling was? Was de leugen van Bas met opzet zo vreselijk slecht en doorzichtig dat het de bedoeling was dat ze hem zouden afknallen?
Bas blijft op zich nog redelijk beleefd terwijl hij de mensen tegenspreekt. Vergeet ook niet dat de meeste andere wel serieuze fouten maken (Elisabet drinkt te veel, Kaat dient slecht op, Axel is onder de tafel verdwenen, Eva babbelt veel nederlands met Joeri en Kaat, denk dat er bijna niemand juist at (kom optillen maar niet te hoog), etc).

Bas heeft het waarschijnlijk echt gewoon het beste gedaan.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12