Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Taupe07714 apr 2019, 08:24

 767  Yens
simon.dl schreef:In de 5e aflevering, vlak voor dat de uitleg wordt gedaan over de derde opdracht ( minuut 43.38), Zegt Bruno: " Bas, die zit onder de grond al jong", en enkele seconden later zegt hij " die zit zich daar klaar te maken om ons af te schieten" . Dit lijkt te tonen dat Bruno al weet dat Bas daar in die tunnel van de derde opdracht onder de grond is, en dat het met schieten is. Zou dit niet kunnen zijn dat -als Bruno de mol zou zijn- hij zich hier een beetje verraadt? of sla ik volledig de bal mis?
Ook toen hij een meter naast het mes stond in de eerste aflevering, en het toch niet zag, leek me erg verdacht..
Ja, was enorm verrassend maar misschien ook te opvallend. Was me toen ook direct opgevallen maar de vraag is of ze niet wisten dat ze een schietproef gingen doen en hij misschien dat daarom zei?
Toch al derde keer anders dat hij door de mand valt. Bij jongleren, bij terughalen Eva vertelt hij dat dit de leugen is en nu dit ...
Als hij de mol is... tja zonde!
Gebruikersavatar

billie.holiday14 apr 2019, 08:30

 462  Bert
Ik snap niet goed waarom hij niet zou mogen vertellen dat dit de leugen is.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2019, 09:04

 8153
Dat vond ik inderdaad ook niet wat je door de mand vallen zou kunnen noemen. Hij was precies de enige die nog aan die leugen dacht.
Maar toen gevraagd werd wie kon jongleren sloeg hij wel een slecht figuur. Als hij de mol is, hebben ze het er misschien met opzet in laten zitten zodat wij denken dat hij al meteen zijn kansen op het molschap verkeken had.
En wat Bas onder de grond betreft... tja... heeft hij zich versproken of niet? Hij weet dat er altijd wel een proef met paintball komt en hij heeft natuurlijk ook serie 2 gezien waarin de anderen al paintballend Hugo moesten bevrijden, dus het is mogelijk dat hij gewoon gegokt heeft. En Vietnam heeft gangen en tunnels, ook onder de grond.

Serie 2 begon trouwens met een duosprong. Toen duidelijk werd dat ze op weg waren naar de luchthaven, zei 1 van de kandidaten "misschien doen we een duosprong". Dat was raar, maar puur toeval. Die kandidaat had dat een duosprong als opdracht gewoon in verband gebracht met de luchthaven.
Gebruikersavatar

Frolva14 apr 2019, 09:35

 2204
chicawah.janssen schreef:Serie 2 begon trouwens met een duosprong. Toen duidelijk werd dat ze op weg waren naar de luchthaven, zei 1 van de kandidaten "misschien doen we een duosprong". Dat was raar, maar puur toeval.
Klopt. Maar wie was er als de kippen bij om die kandidaat te laten herhalen wat hij juist had gezegd?

Hugo.

En toen wis ik wie de mol was! *fier* :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen14 apr 2019, 09:51

 8153
Serieus???
Gebruikersavatar

Jansen14 apr 2019, 09:57

 3423  Yens
Frolva schreef:Klopt. Maar wie was er als de kippen bij om die kandidaat te laten herhalen wat hij juist had gezegd?

Hugo.

En toen wis ik wie de mol was! *fier* :mrgreen:
Wie we hier hebben se, long time no see 😉.
Gebruikersavatar

Frolva14 apr 2019, 09:58

 2204
chicawah.janssen schreef:Serieus???

Serieus!

(serieus off-topic, ook :mrgreen: )
Gebruikersavatar

Ben Jones14 apr 2019, 11:03

 44
Iedereen leek op de hoogte te zijn van het feit dat er geschoten ging worden bij de volgende proef. Bruno (ongetwijfeld door zijn gezegende leeftijd) legt hier gewoon de link naar de guerrillatechnieken gehanteerd door de Vietcong. Uiteraard lijkt dit verdacht en laten de makers het daarom zeker zien.

Afbeelding
Gebruikersavatar

marc.roose14 apr 2019, 11:10

 193  Sven
simon.dl schreef:In de 5e aflevering, vlak voor dat de uitleg wordt gedaan over de derde opdracht ( minuut 43.38), Zegt Bruno: " Bas, die zit onder de grond al jong", en enkele seconden later zegt hij " die zit zich daar klaar te maken om ons af te schieten" . Dit lijkt te tonen dat Bruno al weet dat Bas daar in die tunnel van de derde opdracht onder de grond is, en dat het met schieten is. Zou dit niet kunnen zijn dat -als Bruno de mol zou zijn- hij zich hier een beetje verraadt? of sla ik volledig de bal mis? .
Ik denk niet dat Bruno zich versproken heeft ....
Ik denk dat de makers dit ons willen doen geloven, waarschijnlijk waren ze al ingelicht dat ze gingen in een bos gaan paintballen . Zoiets als :"Ja mannen doe vandaag stevige sportschoenen aan ,want we gaan vandaag in het bos gaan paintballen .... "
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT14 apr 2019, 11:13

 767  Yens
Ik denk er ook zo over dat de kandidaten soms toch moeten ingelicht zijn over wat voor soort kleding ze moeten aandoen voor een bepaalde opdracht. Neem nu de eerste opdracht van de vorige aflevering 'Survivalproeven'. Volgens de voice-over en de aanduiding van de hoeveelste dag van de reis dit is, gebeurt deze proef nog op dezelfde dag als de eliminatie van Martijn, wat perfect mogelijk is aangezien dit overdag was. Toch hebben de kandidaten plots allemaal veel sportievere kleren aan, hoewel de opdracht nog niet uitgelegd was. Ze krijgen volgens mij inderdaad altijd een beetje informatie over de volgende opdracht om te weten hoe ze zich moeten kleden enzo.
Gebruikersavatar

Jansen14 apr 2019, 11:17

 3423  Yens
Ben Jones schreef:Iedereen leek op de hoogte te zijn van het feit dat er geschoten ging worden bij de volgende proef. Bruno (ongetwijfeld door zijn gezegende leeftijd) legt hier gewoon de link naar de guerrillatechnieken gehanteerd door de Vietcong. Uiteraard lijkt dit verdacht en laten de makers het daarom zeker zien.

Afbeelding
Vanzelfsprekend weet Bruno zoiets, maar naar hem verwijzen als iemand op "gezegende leeftijd" is toch "ietsjes" overdreven. De Vietnamoorlog duurde van 1 november 1955 tot 30 april 1975. Bruno is geboren in 1965. Ik denk dat jongere mensen die een beetje interesse hebben voor geschiedenis dit evenzeer weten 🙂.
Gebruikersavatar

Ben Jones14 apr 2019, 11:31

 44
Oei oei ik ga hier nu toch niet alle 50+ers op mijn dak krijgen? :mrgreen:
  • 1
  • 19
  • 20
  • 21
  • 22
  • 23
  • 27