Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva18 apr 2019, 14:23

 2204
chicawah.janssen schreef:Iemand die mijn geheugen kan opfrissen?
3 iemanden, zelfs. :smurf:
Gebruikersavatar

anja.mathijs18 apr 2019, 14:38

 391  Uma
Opdracht : 4000 euro - 60 min tijd
Bas vinden en in legerjeep krijgen, ongedeerd,
Iedereen krijgt 2 dogtags mee, kunnen hier 2 pasvragen mee winnen
Als je afgeschoten wordt, mag je 1 pasvraag meegeven aan iemand anders die je vertrouwt.
Gebruikersavatar

Cedric19 apr 2019, 19:20

 2834  Uma
Wat dat afgeschoten worden betreft, blijf ik het enorm raar vinden dat we nooit die 6e schutter gezien of gehoord hebben.
Volgens het plannetje zou er een 6e (laatste) schutter moeten zijn geweest vlakbij de jeep, terwijl die daarvoor, terwijl Elisabet, Bas en Joeri nog in die 'loopgraaf' zitten (en Bas iets hoger door de struiken wegloopt), de voorlaatste schutter was.

Het doet mij vermoeden dat die laatste schutter de Mol kon zijn, met het enige doel om ultiem alsnog Bas te proberen uitschakelen. Dat de Mol (Kaat of Axel dus) zich daar bij de jeep kon positioneren voor een ultiem killshot.
Dat kan dan echter wel ENKEL onder 2 voorwaarden:
1. Dat er nog voldoende tijd is om terug om te kleden en zich naar de andere kandidaten te begeven zonder dat die doorhebben dat je er nog niet was (vb dat eventueel afgeschoten Bas uit ontgoocheling nog wat bij de jeep blijft wachten en praten, waardoor er tijd is voor jou om je terug om te kleden en je naar de start te begeven voor zij er geraken.) en
2. Dat je nog altijd bij de anderen toekomt tussen diegene die voor jou werden afgeschoten en diegene die na jou werden afgeschoten. Dus stel dat nog iemand wordt afgeschoten tussen jouw uitschakeling en de aankomst aan de jeep, dan valt het plan ook in het water.

Met andere woorden, als het Axel is: Bij de jeep als extra schutter tot Bruno is afgeschoten. Makes no sense, want zo vroeg in het spel geschoten worden betekent sowieso dat je weinig kans hebt de enige afvaller te zijn.

Of als het Kaat is:
- Axel en Bruno wachten aan de start na hun uitschakeling, Elisabet en Joeri zoeken Bas (= EJB) en gaan dan voor de vrijstelling, intussen kan Kaat weldegelijk bij de jeep op hen wachten.
- Maar EJB komt bij de jeep met nog minder dan een minuut op de klok. Te weinig tijd dus voor Kaat om zowel te proberen Bas af te knallen als nog tijdig om te kleden en bij Axel en Bruno te zijn vooraleer EJB dan aan de start zouden komen. Met bvb nog een kwartier op de klok had dit wel gekund.

Wat ik maar bedoel:
Ik heb het gevoel dat het de bedoeling was dat de Mol zich liet afschieten om de plaats van de 6e schutter in te nemen, maar dat dit uiteindelijk door het verloop van de proef en de beperkte tijd niet is kunnen doorgaan.
Volgens mij dan daardoor dat we de 6e schutter niet meer gehoord of gezien hebben.
Nu, ALS dit het plan zou zijn geweest, dan is Kaat de enige die in aanmerking komt om ietwat realistisch die positie van de 6e schutter te hebben ingenomen.

Het andere mogelijke scenario blijft voor mij de loophole. De 2e schutter bevond zich in een soort van bunker die bestempeld werd als 'loophole'. Het kan betekenen wat Jos.Jansen reeds aanhaalde hier: "a hole with a loop view", dus een "gat" (de bunker) vanuit je een 360° (loop) zicht hebt, dus gewoon een schietgat/kijkgat. Maar een loophole kan evengoed een uitweg betekenen. Zou die loophole op een of andere manier in verbinding kunnen hebben gestaan met de cel waar Bas in zat? Was Bas daar de schutter? Heeft het iets te maken met het afgebroken bed?
Gebruikersavatar

lajato24 apr 2019, 00:34

 69
In afl 5 toen ze Bas bevrijdden leek Elisabet oprecht verbouwereerd over de 'leugen' van Bas toen hij zei dat ze terug moesten om een code te gaan ingeven om de pasvragen te activeren.
Elisabet geloofde niet dat hij maar één pasvraag kreeg en dus geen extra voordeel zou hebben tov de anderen omwille van het winnen van de etiquette-proef. De uitleg van Bas was dat zijn extra voordeel als voornaamste gast een massage was de vorige nacht. (die leugen was ook wel niet geloofwaardig gebracht, doch dit terzijde...)


Afbeelding

Wat in dezelfde aflevering dan weer naar Elisabet wijst is het feit dat ze wist dat Bas een vrijstelling had ondanks het feit dat je duidelijk kon zien dat hij de vrijstelling meteen wegmoffelde in zijn zak Afbeelding
toen hij nog aan de tralies stond waar het ophing. Toch vroeg Elisabet enkele minuten later -
(na dat hij beweerde dat hij gevallen was:
Elisabet zegt:
Afbeelding

Afbeelding

Bas zegt:
Afbeelding

)
- 'wat heb je vast' en daarop zelf meteen zei 'shit, Bas heeft een vrijstelling' Afbeelding

(maar het hadden ook pasvragen kunnen zijn). Ze had nochtans niets gezien want hij had het niet meer vast. Hiermee zou ze zich wel verraden hebben als mol tov Bas natuurlijk daar hij wist dat ze dit niet kon weten. Al kan dit alles natuurlijk ook aan de montage liggen...
Gebruikersavatar

jos.jansen24 apr 2019, 01:17

 328  Uma
Hoewel het zeker niet ondenkbaar is dat Elisabet hier zich inderdaad verspreekt, het is natuurlijk ook geen onlogische denkpiste.

Bas heeft een prijs gewonnen, wij kunnen allemaal pas 2 vragen krijgen. Aangezien hij een prijs wint zou zijn mogelijk voordeel groter moeten zijn dan het onze. Bas verteld hier een zeer slechte leugen, dus hij moet iets gaan ophalen. Ze ziet hem iets wegmoffelen en volgens mij verbind ze hier gewoon de puntjes. Want was is er beter dan 2 pas vragen? 3 pas vragen natuurlijk, maar dan zou Bas meerdere dingen moeten verstoppen, dus blijft er enkel een vrijstelling over.

Zelfs al is ze niet zeker hiervan, door het uit te spreken bevestigt Bas het. Als hij daar gewoon zou reageren met: "Ik heb hier mijn dogtags gevonden die in totaal 3 of 4 pas vragen geven" dan had ze dat misschien nog gelooft. Wat Bas zijn echte voordeel ook geweest zou zijn, door haar uitspraak moet hij kleur bekennen.

Dit zou voor mij dus perfect kunnen vallen onder een actie van een slimmere kandidaat die goed genoeg weet hoe het spel gespeeld word.
Gebruikersavatar

Taupe07724 apr 2019, 13:12

 767  Yens
Cedric schreef:Wat dat afgeschoten worden betreft, blijf ik het enorm raar vinden dat we nooit die 6e schutter gezien of gehoord hebben.
Volgens het plannetje zou er een 6e (laatste) schutter moeten zijn geweest vlakbij de jeep, terwijl die daarvoor, terwijl Elisabet, Bas en Joeri nog in die 'loopgraaf' zitten (en Bas iets hoger door de struiken wegloopt), de voorlaatste schutter was.
Ik herlees deze topic en die zesde schutter ... mocht het Axel zijn ... hij is te groot en zou te veel opvallen mocht hij in beeld komen... miscchien vandaar dat we deze niet zien?
Of simpeler, de laatste is er niet bij aangezien de kandidaten met 1 minder gestart zijn?
Gebruikersavatar

zwartemol24 apr 2019, 20:33

 121
Mollenjager-DT schreef:Het is inderdaad opmerkelijk dat Axel zo vroeg wordt afgeschoten, maar dat vind ik net onmols. Hij kan natuurlijk ook 'per ongeluk' zijn afgeschoten. Ook de mol faalt soms al eens. 😉
Of hij had iets te doen , schilderen mss ...
Gebruikersavatar

Vermoljoen02 mei 2019, 18:04

 2354  Uma
De theorie dat Joeri Elisabet wou testen, kunnen we in de vuilbak gooien. In CDM heeft Joeri gezegd dat hij niet wist wie die op de grond had laten vallen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2019, 18:21

 1690  Sven
Op het moment dat hij de kaart vond misschien niet, maar wanneer Elisabet zegt de kaart kwijt te zijn wel natuurlijk. En toen wist hij dat Kaat niet de mol was. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Taupe07702 mei 2019, 22:01

 767  Yens
En erna wist Joeri dat het ook Elisabet niet was...
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2019, 22:02

 1690  Sven
Maar Kaat is het zeker niet hoor. 😃
Gebruikersavatar

Taupe07702 mei 2019, 22:06

 767  Yens
Nee klopt Jay-Lo,

Van bij de start dacht ik het juist te hebben met haar, wellicht door de mol die meestal met haar speelde?

En wat hoop ik nu dat het zondagavond toch nog een verrassing wordt!
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27