Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 09:37

 8153
Kaat kijkt nogal naar boven. Kijkt ze wel naar Elisabets scherm? Je zou dan toch verwachten dat ze meer naar beneden kijkt.
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2019, 09:39

 2204
Jay-Lo schreef:Ik verdenk Bas niet. Maar ik ben gestopt en ging kijken omdat de avatar van Bas opeens bukte en het kaartje liet zien. De beelden lopen daar wat door elkaar. Daar beheerste hij de knoppen goed, hij drukte B en dan T. Had hij gezien dat er iets uit de ballon viel? Dat was de anderen niet opgevallen. En dan later in het spel bakte hij er niks meer van. Ok, je moet rondkijken en een beetje tellen, maar links/rechts/vooruit/achteruit, is toch niet zo moeilijk. Hij zal toch al wel eens een game hebben gespeeld? Ah, ja, natuurlijk, want hij noemde de ballon een leventje. Hij liet die er expres naast rijden was mijn gevoel.
Misschien mogen we niet uit het oog verliezen dat de familieleden niet wisten wat de bedoeling was van het spel en enkel voort mochten gaan op de commando's die ze kregen.
En die commando's moesten door de familie ook wat geïnterpreteerd worden (zo zullen ze in level 2 wel naar een valies zijn gestapt indien ze dachten dat ze daar naartoe werden gestuurd).
Mogelijk dacht de familie van Bas (even kwijt wie dat was) wel dat het de bedoeling was om rond de dozen te rijden?

😉
Gebruikersavatar

Mola Lisa16 apr 2019, 09:50

 328  Uma
chicawah.janssen schreef:Kaat kijkt nogal naar boven. Kijkt ze wel naar Elisabets scherm? Je zou dan toch verwachten dat ze meer naar beneden kijkt.
De schermen staan wel redelijk hoog :


Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen16 apr 2019, 09:52

 8153
Ah, OK.
Gebruikersavatar

BeaVer16 apr 2019, 11:17

 1293  Uma
Frolva schreef:En die commando's moesten door de familie ook wat geïnterpreteerd worden (zo zullen ze in level 2 wel naar een valies zijn gestapt indien ze dachten dat ze daar naartoe werden gestuurd).
Mogelijk dacht de familie van Bas (even kwijt wie dat was) wel dat het de bedoeling was om rond de dozen te rijden?
😉
Volgens mij kon zijn zus/nicht? gewoon niet met dat ding rijden.

Verder denk ik dat de familie niet mocht interpreteren, want er was het moment dat in het team van Joeri, 1 iemand een valies vast had, maar dan plots niet meer omdat er een verkeerd commando gegeven werd.
Dus ik denk dat de familie wel degelijk heel strikte instructies heeft gekregen naar hoe ze moesten draaien en dat bv rechtdoor wel degelijk rechtdoor was, ook al staat de koffer op 10cm van hem/haar.
Gebruikersavatar

Jay-Lo16 apr 2019, 11:26

 1690  Sven
Frolva schreef:Misschien mogen we niet uit het oog verliezen dat de familieleden niet wisten wat de bedoeling was van het spel en enkel voort mochten gaan op de commando's die ze kregen.
En die commando's moesten door de familie ook wat geïnterpreteerd worden (zo zullen ze in level 2 wel naar een valies zijn gestapt indien ze dachten dat ze daar naartoe werden gestuurd).
Mogelijk dacht de familie van Bas (even kwijt wie dat was) wel dat het de bedoeling was om rond de dozen te rijden?

😉
Haha, nee, hij stuurde ze echt steeds de verkeerde richting op. Kan best wel zijn dat de familie alleen maar wist dat ze de commando's moesten uitvoeren die ze doorkregen, en niet de uitleg hebben gekregen van wat de opzet was. Zodat ze het spel niet konden sturen. Als je ziet aan wat een slakkengang Michaël naar het vliegtuig stapte. En Elisabet als een bezetene op die knoppen drukken, alsof het dan sneller zou gaan. 😃
Gebruikersavatar

Cedric16 apr 2019, 12:53

 2834  Uma
Hoe meer ik erover nadenk, hoe stommer ik het vind dat dat geldkoffertje zo mega ver stond.
Je hebt eerst de rode knop, 10 meter verder de poort en dan dat koffertje op twintig kilometer (met wat overdrijving gesteld).
Compleet onhaalbaar om voor het geld te gaan.
Deze opdracht was nooit bedoeld om te slagen. Met of zonder Mol: de productie wilde geen geld op het vliegtuig.
Gebruikersavatar

Yvo16 apr 2019, 13:08

 1111  Uma
zakke langs zijkant schreef:Ik heb iets opgemerkt aan de finale van deze opdracht. Wanneer Kaat haar broer op de knop laat drukken om de poort te openen en ze dan moet beslissen of ze rechtstreeks naar het vliegtuig gaat of toch nog voor de geldkoffer zal gaan, kijkt ze heel even op het scherm van Elisabet.(Het is me nog niet gelukt om een screenshot te maken.) Die is op dat ogenblik Michaël volop naar het vliegtuig aan het sturen en toch gaat Kaat nog voor de geldkoffer. Ze wist dus goed genoeg dat Elisabet haar op de hielen zaten zo verzekert ze dat er geen geld wordt verdiend. Wanneer Michaël bijna op het vliegtuig staat, reageert Kaat enorm verbaasd.
Dat doet me denken aan Pieter vorig jaar tijdens de cinema opdracht. Drive-in? Of hoe heet dat? Pieter beslist op het einde om toch nog voor het geld (dus de groep) te gaan. Hij is de enige die dat deed. De rest reed in hun BMW naar het hotel en verdiende wat geld. En dat kan het argument worden aangehaald dat Pieter voor de groepspot ging,
terwijl het resultaat was dat hij en zijn broer niks hadden verdiend.
Zo ook Kaat hier. Ze gaat voor de geldkoffer. En wat is het resultaat? Geen geld verdiend.
Mateo schreef:Of ID-10T?
😂
Gebruikersavatar

anja.mathijs16 apr 2019, 13:47

 391  Uma
Heb dit in mijn notities staan, moet wel nog herbekijken:

Aantal toetsen op klavier geven commando’s.
Bezoekers mogen enkel reageren op de commando’s die de kandidaten ingeven op het toetsenbord.
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2019, 14:43

 2204
BeaVer schreef:Volgens mij kon zijn zus/nicht? gewoon niet met dat ding rijden.

Verder denk ik dat de familie niet mocht interpreteren, want er was het moment dat in het team van Joeri, 1 iemand een valies vast had, maar dan plots niet meer omdat er een verkeerd commando gegeven werd.
Dus ik denk dat de familie wel degelijk heel strikte instructies heeft gekregen naar hoe ze moesten draaien en dat bv rechtdoor wel degelijk rechtdoor was, ook al staat de koffer op 10cm van hem/haar.
Dus volgens jou voerde de nicht van Bas de instructies dan toch ook niet heel strikt uit? (Bas gaf de juiste instructies, maar de nicht volgde die niet goed op.)
En dat bedoel ik dus; als je denkt dat het doel van het spel is om de dozen niet te raken, dan zal je anders rijden dan wanneer je denkt dat het de bedoeling is om ze juist wel te raken. 😉
Gebruikersavatar

BeaVer16 apr 2019, 15:47

 1293  Uma
Frolva schreef:Dus volgens jou voerde de nicht van Bas de instructies dan toch ook niet heel strikt uit? (Bas gaf de juiste instructies, maar de nicht volgde die niet goed op.)
En dat bedoel ik dus; als je denkt dat het doel van het spel is om de dozen niet te raken, dan zal je anders rijden dan wanneer je denkt dat het de bedoeling is om ze juist wel te raken. 😉
Ik bedoel inderdaad dat doordat zij niet met dat ding kon rijden, de instructies niet nagevolgd konden worden. Dan mag Bas nog zo veel zegen dat ze naar links moet, zijn zus/nicht is geen robot he. Ik zie het als Human Error.
Gebruikersavatar

Holmes16 apr 2019, 20:20

 395
Mola Lisa schreef:Dit zou het moeten zijn :

Afbeelding
En als je de posities bekijkt stond de man van Elisabet op dat moment al voor de deur... dus Elisabet ging sowieso niet voor het geld maar voor het ticket.
Afbeelding
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9