Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

jos.jansen14 apr 2019, 21:55

 328  Uma
mark.vandaele schreef:Naar het toilet gaan zou wel echt één van de domste sabotage's ooit zijn, als ik de mol was zou ik daar niet om bekend willen staan. 😛
klopt wel maar als het werkt en niet opgemerkt word dan is het geen slechte sabotage. Het kan natuurlijk ook dat je als mol verwacht dat ze dit eruit knippen

Cedric schreef:Bas en Kaat zaten met voorsprong in de positie van waaruit je het meeste kon Mollen. De vraag is of ze dat dan gedaan hebben, want hier opvallend mollen betekent wel dat de andere persoon je door heeft...

Voornaamste molactie hier is Elisabet die naar het toilet moet, maar ik heb nooit eerder geweten dat een toiletbezoek zo in beeld kwam (tenzij van Davey in de reünieaflevering), dus misschien is dat dan weer té opvallend in beeld gebracht.

Voor de rest vind ik dat deze opdracht verbazend goed gegaan is eigenlijk. Hier kon zo veel fout lopen..
Ik denk eerlijk gezegt dat alle kandidaten het belang van deze positie door hadden en ik vermoed dat de mol hierdoor niet op de positie geraakt is (want het liep verbazend vlot eigenlijk, op die 2 gemiste brommers na)
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2019, 22:08

 1293  Uma
Bas heeft dat dan ook gedetailleerd genoeg doorgebeld.
En als mol zou je toch niet alles goed gaan tekenen dan?
Gebruikersavatar

Klaartje14 apr 2019, 22:50

 2245  Uma
Vond dit best wel een niet zo gemakkelijke opdracht, maar ze lukte eigenlijk perfect. Had niet de indruk dat Bas en Kaat dingen deden die echt mollenstreken waren. Ook Elisabet en Joeri deden het goed. Zou de mol dan toch op een brommerke gezeten hebben? Want in die andere opdracht met de brommers vond ik Axel de enige die heel verdacht gedrag vertoonde. Maar zoals steeds moeten we dat allemaal nog eens met een vergrootglas bekijken vooraleer we daar zware gevolgtrekkingen aan gaan koppelen.
Gebruikersavatar

Jefke12314 apr 2019, 22:59

 15
Viel mij weer op dat Joeri en Elisabet weer stil bleven bij de verdeling van de opdrachten. Maakt het hen dan echt niet uit welke opdracht ze doen? Of weet een van hen (Elisabet) wat die laatste opdracht is en wilt ze daar gaan mollen?
Om te mollen had ze beter ergens anders gestaan (vind ik)
Gebruikersavatar

Jay-Lo14 apr 2019, 23:07

 1690  Sven
Jefke123 schreef:Viel mij weer op dat Joeri en Elisabet weer stil bleven bij de verdeling van de opdrachten. Maakt het hen dan echt niet uit welke opdracht ze doen? Of weet een van hen (Elisabet) wat die laatste opdracht is en wilt ze daar gaan mollen?
Om te mollen had ze beter ergens anders gestaan (vind ik)
Ik denk niet dat iemand akkoord was gegaan als Elisabet met de brommer wou rijden.
Gebruikersavatar

Klaartje14 apr 2019, 23:11

 2245  Uma
Vermoljoen schreef:De toiletmol 😂 . Dat zal haar hele leven nog achtervolgen (als ze de Mol is).
Als je moet gaan, dan moet je gaan hé.

Dat er iemand dringend moet gaan pissen komt denk ik wel meer voor; daarover zouden Thibaud, Jeffrey en andere ex-deelnemers wel iets over kunnen vertellen, wie weet.

Maar meestal komt dat niet in beeld, dus is het wel opmerkelijk dat het nu wel zo ostentatief getoond wordt. Is het om Elisabet verdacht te maken? Als ze de mol is, zouden de makers dat toch niet doen, zo redeneren de meesten, vermoed ik. Maar misschien hopen de makers juist dat wij dat denken. Enfin, ik ga er niet verder over nadenken.

Hoe zei dien enen acteur in 'De Ronde' dat ook weer? 'Als je moet kakken, dan moet je kakken' 🙂
Gebruikersavatar

mark.vandaele14 apr 2019, 23:16

 178
stef.deroeck schreef:Bas spreekt over een ladder (brug) en Kaat verbetert hem niet...
Ze wees hem er wel op of het nodig was om alles zo gedetailleerd uit te leggen, het ging natuurlijk over gebouwen/plaatsen. Niet over hoeveel kindjes op een brug stonden... Al lijkt Bas mij gewoon zo iemand die alles zo goed en gedetailleerd mogelijk wil uitleggen.
Gebruikersavatar

nyckelpiga14 apr 2019, 23:23

 69
Misschien komt er volgende week wel een opdracht waar er veel geld kan verloren worden, en maakte het de mol nu niets uits of er geld bij ging komen of niet. Vorige week was dat ook de bedoeling van de mol, om weinig te verdienen, en te compenseren met wat er gelukt was bij de bootproef, vissen en de silent disco. Soms zoals de mol zelf al heeft gezegd, lukt het mollen niet, omdat de groep te sterk is. Het is ook moeilijk als mol om iets te doen, als je maar met 1 iemand in een groepje zit, want dan valt het heel hard op. Ik zou eerder subtieler te werk gaan, en dingen laten mislukken die sowieso al kunnen mislukken (zoals vuur maken, boogschieten, etiquette opdracht slecht uitvoeren, etc ...). Dan heb je ook nog groepsdruk waardoor je als mol soms gewoon niet kan mollen, omdat het anders te hard opvalt.
Gebruikersavatar

BogersAsset15 apr 2019, 08:33

 65
mark.vandaele schreef:Ze wees hem er wel op of het nodig was om alles zo gedetailleerd uit te leggen, het ging natuurlijk over gebouwen/plaatsen. Niet over hoeveel kindjes op een brug stonden... Al lijkt Bas mij gewoon zo iemand die alles zo goed en gedetailleerd mogelijk wil uitleggen.
Da met die kindjes van Bas was echt gespeeld om tijd te rekken (en zich zelf verdacht te maken?). Bas is echt wel slimmer als dat en doet zich graag nog als eens een beetje simpel voor. Hij wéét dat Joeri en Elisabet naar een gebouw moeten en het was wel duidelijk dat die mannekes daar gewoon bij gezet waren voor de tekening en dat de brug/ladder veel belangrijker was.

Of het een mol-actie of een verdacht-maak-actie was van Bas kan ik natuurlijk niet met 100% zekerheid zeggen :'). Ik ben wel akkoord dat de meeste mollige positie bij de muur is. Bas stelt zichzelf voor om 'brommerkes' te spotten maar kiest dan toch voor de gebouwen?

Dat Axel op de brommerkes zou zitten lijkt me logisch maar ergens had ik Joeri daar toch ook wel verwacht, maar gezellige limburger als hij is, heeft hij Bruno gewoon laten doen denk ik, omdat hij bij Elisabet wil zitten om te vermijden dat ze te veel molt? (gelet op vorige aflevering en het kaartincident?)