Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Davy14 apr 2019, 21:08

Site Admin  1167  Uma
Afbeelding
Op de keramische muur van Hanoi moeten twee deelnemers op zoek naar vier afbeeldingen die overeen komen met locaties in de stad. Ze beschikken over foto's waarop slechts een paar tegels staan. Ze krijgen hiervoor 2 uur de tijd. Als ze de afbeelding vinden, dan moeten ze deze via de telefoon zo goed mogelijk omschrijven aan het duo dat instaat voor de social media foto's. Dit duo beschikt over een fietstaxi en een tekenset. De taxichauffeur moet de betreffende locatie aan de hand van hun tekenkunsten herkennen om hen er heen te brengen. Elke plek die gefotografeerd wordt levert 500 euro op. Tevens moet het duo bij de muur ook de voorbijrijdende brommers in de gaten houden, want bepaalde ladingen kunnen interessant zijn voor het duo dat een rijexamen moet afleggen.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/6.php
Gebruikersavatar

yevo14 apr 2019, 21:32

 281  Uma
Moeilijke opdracht voor te mollen volgens mij (de social media foto's maken)... Je kan misschien verkeerde tekeninstructies doorsturen of verkeerd tekenen maar dan ziet de ander dat redelijk duidelijk.

Volgens mij zit de mol dus NIET in deze groep. Puur omdat de mol wel ergens anders zal willen zitten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2019, 21:33

 2354  Uma
ik deel de mening van yevo. De Mol wilt hier niet zitten, je kan niks doen... De beste plaats is bij de muur, vind ik.
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2019, 21:38

 1293  Uma
Mijn mol zat bij de muur. Die had zo invloed op meerdere opdrachten:
- Het vinden van de tekeningetjes: kan je tijd rekken of doen alsof je iets niet vind
- Het vinden van de brommertjes met vermenigvuldigingen of delingen om het bedrag van de 2 bromchauffeurs te beinvloeden
Gebruikersavatar

jos.jansen14 apr 2019, 21:39

 328  Uma
yevo schreef:Moeilijke opdracht voor te mollen volgens mij... Je kan misschien verkeerde tekeninstructies doorsturen of verkeerd tekenen maar dan ziet de ander dat redelijk duidelijk.

Volgens mij zit de mol dus NIET in deze groep. Puur omdat de mol wel ergens anders zal willen zitten.

komt ook overeen met mijn inschatting van de stadsspelen. De muur lijkt mij de meest interessante positie.

Wel is het opvallend dat Elisabet hier tijd verliest door naar het wc te gaan. Je hebt als mol natuurlijk niet altijd de keuze waar je terecht komt (als iedereen voorkeuren uit kan je moeilijk elke keer je wil doorduwen)
Gebruikersavatar

yevo14 apr 2019, 21:41

 281  Uma
BeaVer schreef:Mijn mol zat bij de muur. Die had zo invloed op meerdere opdrachten:
- Het vinden van de tekeningetjes: kan je tijd rekken of doen alsof je iets niet vind
- Het vinden van de brommertjes met vermenigvuldigingen of delingen om het bedrag van de 2 bromchauffeurs te beinvloeden
Klopt, alleen zijn alle tekeningen gevonden en slechts 2 of 3 (?) brommertjes niet?

Als Kaat de mol zou zijn zou ze de 2de vaas gewoon 'niet gezien' hebben. Zo kon ze doorbellen dat de vaas X3 is en zouden Axel en Bruno verkeerd kunnen gokken. Of denken ze dat beide vazen X3 zijn.

Als Bas de mol zou zijn zou hij niet alle gebouwen gevonden hebben lijkt me? Al heeft Kaat hier wel af en toe bij geholpen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2019, 21:43

 2354  Uma
1 brommer niet gezien, de andere wel maar net te laat.
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2019, 21:44

 1293  Uma
En was brommers checken nu net niet Kaat haar taak?
Gebruikersavatar

Vermoljoen14 apr 2019, 21:45

 2354  Uma
Inderdaad. We horen dat ze het niet zagen, omdat ze net gingen wisselen....
Gebruikersavatar

Cedric14 apr 2019, 21:50

 2834  Uma
Bas en Kaat zaten met voorsprong in de positie van waaruit je het meeste kon Mollen. De vraag is of ze dat dan gedaan hebben, want hier opvallend mollen betekent wel dat de andere persoon je door heeft...

Voornaamste molactie hier is Elisabet die naar het toilet moet, maar ik heb nooit eerder geweten dat een toiletbezoek zo in beeld kwam (tenzij van Davey in de reünieaflevering), dus misschien is dat dan weer té opvallend in beeld gebracht.

Voor de rest vind ik dat deze opdracht verbazend goed gegaan is eigenlijk. Hier kon zo veel fout lopen..
Gebruikersavatar

mark.vandaele14 apr 2019, 21:51

 178
jos.jansen schreef: Wel is het opvallend dat Elisabet hier tijd verliest door naar het wc te gaan. Je hebt als mol natuurlijk niet altijd de keuze waar je terecht komt (als iedereen voorkeuren uit kan je moeilijk elke keer je wil doorduwen)

Naar het toilet gaan zou wel echt één van de domste sabotage's ooit zijn, als ik de mol was zou ik daar niet om bekend willen staan. 😛
Gebruikersavatar

BeaVer14 apr 2019, 21:52

 1293  Uma
Vermoljoen schreef:1 brommer niet gezien, de andere wel maar net te laat.
Er waren:
- vaas blauw wit
- vaas blauw wit met rode band
- brommerke
- bloemstuk
- tv
- boot

En Bruno en Axel zeiden dat ze enkel maar zekerheid hadden over de TV en het bloemstuk.
Geen zekerheid: de vazen
wisten niets over: boot (en brommerke?)