Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2019, 22:24

 8153
Niet elk monument is een gebouw. Ik denk zelfs dat de meeste monumenten geen gebouwen zijn.
Gebruikersavatar

Yvo17 apr 2019, 22:26

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef:Niet elk monument is een gebouw. Ik denk zelfs dat de meeste monumenten geen gebouwen zijn.
Ja, je hebt gelijk. Even vergeten wat een monument was :oops:. Ik had er niet lang genoeg over nagedacht.

Ik heb het gegoogelt ➡️ Een monument is een gedenkteken dat een historische gebeurtenis of persoon symboliseert. Daarnaast kan een monument een overblijfsel van architectuur, nijverheid of kunst zijn. Het woord monument stamt van het Latijnse 'monumentum', wat 'dat wat herinnert' betekent.
Gebruikersavatar

Frolva19 apr 2019, 20:39

 2204
Yvo schreef:Even vergeten wat een monument was :oops:. Ik had er niet lang genoeg over nagedacht.
En dan zijn er nog mensen die zeggen dat speuren naar de mol niet schadelijk is. :roll:

:mrgreen:
Gebruikersavatar

Vermoljoen20 apr 2019, 16:20

 2354  Uma
Ik heb net de aflevering herbekeken en er is toch nog iets dat ik wil delen. Er waren namelijk 2 vazen. 1 was blauw, wit en rood (x3) en de andere was alleen blauw en wit (x0). Doordat ze tegen Axel en Bruno zeggen dat ze een vaas hebben gezien die blauw en wit is, zouden zij misschien het risico durven nemen om die vaas te nemen omdat je bij die andere toch duidelijk ziet dat er aan de onder- en bovenkant iets rood is. Dan was het resultaat dus dat die brommer 0 euro waard was. Dit kan een (mislukte) mollenstreek van Bas of Kaat zijn, ondanks ze toch zeggen dat ze beter geen vaas nemen.
Gebruikersavatar

jos.jansen28 apr 2019, 11:06

 328  Uma
Moldedju schreef:Kaat lijkt er inderdaad niet echt "mols" uit te zien. Toch even nuanceren.

- de muurtekeningen: Wat zien we?
1. Bas zit geknield voor de tekening en heeft de tekening al gevonden. Kaat duidt de stenen aan.
2. Bas en Kaat stappen op het voetpad. Kaat roept "Hier". En dan Bas 'daar". Het lijkt dus alsof Kaat Bas tegenhoudt die bijna voorbij de tekening gelopen was die ze nodig hadden, want in het volgende shot staan ze voor de juiste tekening.
Alleen, als we goed naar de 2 shots kijken:

Shot 1: Kaat roept "hier" en loopt ver achter Bas. Bas roept 'ah daar" en lijkt te stoppen.

Afbeeldingf

Shot 2: Bas staat voor de tekening, die de juiste is. Kaat zegt "hier wacht dees kan echt" en ze vindt de blokjes

Afbeelding

Enige probleem: de 2 shots zijn niet op dezelfde plaats genomen. We zien namelijk de juiste tekening helemaal niet staa...
Heb voor een ander onderwerp ff een filmpje opgezocht van de hele muur. https://youtu.be/mD-DeGvHthU?t=34 de twee shots zijn wel vlak na elkaar maar komen voor mij ook niet helemaal overeen.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2019, 11:31

 1690  Sven
De 2 tekeningen komen wel vlak na elkaar op de muur, dus kan wel kloppen dat ze al zagen dat de kleuren daar klopten.
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 apr 2019, 18:58

 2354  Uma
Heeft er iemand al eens naar het filmpje gekeken om te zien hoeveel kilometer ze juist moesten afleggen?
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2019, 19:16

 3423  Yens
Vermoljoen schreef:Heeft er iemand al eens naar het filmpje gekeken om te zien hoeveel kilometer ze juist moesten afleggen?
Ik dacht 5 km. Werd dat zelfs niet gezegd in de aflevering? Ik ben wel niet helemaal zeker.
Gebruikersavatar

Vermoljoen28 apr 2019, 19:35

 2354  Uma
De muur is 5 km lang, maar we weten niet of ze de hele muur hebben moeten aflopen.
Ik ben niet 100% zeker
Gebruikersavatar

Jansen28 apr 2019, 19:41

 3423  Yens
Klopt, dat weten we inderdaad niet.