Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2019, 13:03

 2834  Uma
Ik stel me vooral vragen bij de 2 brommertjes die Kaat niet gezien heeft.
De ene was x0 (de vaas), de andere :2 (de boot).
- Als kandidaat: Je kan deze best gewoon negeren/vergeten, want niet goed voor de groepspot. Maar dan moet je ook communiceren "neem die niet, geen goed idee".
- Als mol: Ideaal om die te verzwijgen en te doen alsof je ze niet ziet, waardoor je twijfel zaait. Wat dus ook lukte met die boot want die hebben Axel en Bruno toch gebruikt.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 13:51

 8153
Kaat heeft toch uitdrukkelijk gezegd dat het gevaarlijk was om een vaas te nemen omdat ze niet gezien had wat eraan vasthing. En toch probeert Axel Bruno een vaas op te solferen.
Gebruikersavatar

mark.vandaele15 apr 2019, 14:36

 178
Cedric schreef:Ik stel me vooral vragen bij de 2 brommertjes die Kaat niet gezien heeft.
De ene was x0 (de vaas), de andere :2 (de boot).
- Als kandidaat: Je kan deze best gewoon negeren/vergeten, want niet goed voor de groepspot. Maar dan moet je ook communiceren "neem die niet, geen goed idee".
- Als mol: Ideaal om die te verzwijgen en te doen alsof je ze niet ziet, waardoor je twijfel zaait. Wat dus ook lukte met die boot want die hebben Axel en Bruno toch gebruikt.
Ik vind dat Kaat zich hier totaal niet verdacht heeft gedragen, ze gaf duidelijk aan neem de tv en de bloemen dat was beiden maal 2. Ook duidelijk gezegd dat ze geen vaas of het onbekende object moesten nemen, dat Bruno en Axel uiteindelijk toch die boot namen was eigenlijk niet te verwijten aan Kaat. Ik vind die boot nemen dan ook niet echt een mollenstreek, als mol neem je toch een x2 item en doe je zo goed mogelijk je best maar slaag je uiteindelijk toch niet door je voet op de grond te zetten ofzo? Vond het eerder een "kandidaat die zich verdacht probeert te maken" streek.
Gebruikersavatar

Curio15 apr 2019, 15:31

 53
Ik vind het vooral bizar dat Kaat van die ene brommer wel het maalteken heeft gezien maar niet de 0 die er naast stond. Dat kaartje was zo groot niet, zelfs al zie je het maar in een flits zou je het toch volledig moeten zien.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 16:08

 8153
Ik vind het ongelooflijk dat ze in heel die lange muur van 5 km die kleine mozaïekfragmentjes herkende. Een echt huzarenstukje.
En ik denk niet dat de mol erbij was. Die reed met een brommerke.
Gebruikersavatar

Frolva15 apr 2019, 16:39

 2204
Curio schreef:Ik vind het vooral bizar dat Kaat van die ene brommer wel het maalteken heeft gezien maar niet de 0 die er naast stond.
Viel me ook op.

Waarschijnlijk zou ik er tijdens het spel niet opkomen dat 'maal' ongunstig kan zijn (zoals bij x0).
Dus op zich zou het wel een goede mollenstreek geweest zijn om te zeggen dat een vaas sowieso 'maal' is. Maar volgens mij heeft Kaat aangeraden om geen vaas te nemen ...
Gebruikersavatar

marc.koenen15 apr 2019, 16:41

 122
Was het brommerke niet X1?Omdat,tot gisteren,ik mijn pijlen op Bruno had gezet,vond ik ook wel Dat Axel vrij vlot akkoord ging om die boot erbij te nemen.Maar hoe zijn brommer geladen was,was het wel heel moeilijk om de proeven foutloos af te leggen.Het zwaartepunt lag door de matrassen te hoog en te veel naar achter waardoor de brommer bij iets gas geven onbestuurbaar werd.
Gebruikersavatar

Torremolinos15 apr 2019, 17:10

 264
Kaat is mijn hoofdverdachte, maar ik vraag me ook af als ze het hier wel goed doet (ervan uitgaande dat ze de mol zou zijn).
Ze merkt wel toevallig 1 negatieve brommer niet op en van een andere negatieve ziet ze net niet genoeg. Als ze nu de negatieve gong ook verzwegen had, zou ik denken dat ze Bruno en Axel wil laten geloven dat alles positief is. Maar ze geeft de gong wel door. Maar op de container bij de brommerrijders staat ook dat sommige voorwerpen negatief zijn, dus dat zou haar waarschijnlijk te verdacht maken.
Dus geeft ze toch 1 negatief voorwerp door. Tot zover dus toch de beste tactiek.

Wat betreft de vazen, dacht ik eerst dat ze beter dan de 2de vaas gewoon verzwegen had. Maar dan zouden de brommerrijders misschien ook weer argwaan hebben en geen enkele vaas nemen. Dus enkel de maal vermelden van de 2de vaas is als mol eigenlijk slim gezien. Alleen zegt ze dan uitdrukkelijk ‘geen vazen nemen’, wat weer totaal niet mols is.

Als ik erover nadenk, de beste molactie in haar plaats zou eigenlijk zijn geweest om de tv en het bloemstuk te missen, in combinatie met de negatieve vaas half zien.

Nogmaals, dit is een redenering voor ALS Kaat de mol zou zijn. Maar op basis van deze proef ga ik daar toch een beetje aan twijfelen.
Gebruikersavatar

Yvo15 apr 2019, 17:44

 1111  Uma
Torremolinos schreef:Als ik erover nadenk, de beste molactie in haar plaats zou eigenlijk zijn geweest om de tv en het bloemstuk te missen, in combinatie met de negatieve vaas half zien.
De TV was zwart, maar het bloemstuk was ook niet klein en had logischerwijs wat kleur en was moeilijker te missen. Axel en/of Bruno zouden Kaat er over kunnen aanspreken na de proef waarom ze dat bloemstuk gemist heeft. Dan denk ik vooral aan Axel.
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2019, 17:45

 2354  Uma
Ik ook.. Door deze proef twijfel ik heel hard.
Gebruikersavatar

BeaVer15 apr 2019, 18:46

 1293  Uma
Ze zijn nog met 6 en het was een opdracht waar je, als kijker, iedereen extra goed in de gaten kon houden
en
waar je, als kandidaat, je ook beter kan focussen op wat anderen doen:
- Je werkt nauw samen met iemand bij je individuele opdracht
- Bij de brommers zit er 4 man op je vingers (eerder voeten, maar kom) te kijken.
- Er moet gecommuniceerd worden met anderen en als persoon B niet exact doet wat persoon A zegt, dan valt dat ook op

maw: de mol mag hier niet te veel opvallen en kan zijn acties daardoor eerder op een laag pitje hebben gehouden.
Alles die wel duidelijk opviel lijkt mij dan eerder niet door de mol gedaan.
Gebruikersavatar

Mola Lisa15 apr 2019, 19:13

 328  Uma
chicawah.janssen schreef:Ik vind het ongelooflijk dat ze in heel die lange muur van 5 km die kleine mozaïekfragmentjes herkende. Een echt huzarenstukje.
En ik denk niet dat de mol erbij was. Die reed met een brommerke.
Inderdaad héél straf, maar we mogen niet vergeten dat er niet zo heel veel monumenten op te zien waren ...