Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 08:44

 3423  Yens
Het klopt zeker dan Bas en Kaat in de beste molpositie zaten, maar uiteindelijk hebben hun molacties eigenlijk niet veel afbreuk gedaan aan het resultaat van de test. Joeri en Elisabet hebben op 1 na alle "bezienswaardigheden" gevonden en de opdracht met de brommertjes is toch vooral mislukt omdat die toch allebei veel te overladen waren. Het leverde wel prachttelevisie op 🙂. Een schitterende proef in echte moltraditie!
Gebruikersavatar

Taupe07715 apr 2019, 08:47

 767  Yens
nyckelpiga schreef:Misschien komt er volgende week wel een opdracht waar er veel geld kan verloren worden, en maakte het de mol nu niets uits of er geld bij ging komen of niet.
Zoals al ettelijke keren gezegd .. NEEN! Dat zou te flauw zijn en velen zouden teleurgesteld zijn, de mol moet constant saboteren en niet op het einde van de rit alles weghalen en dan pas verdacht worden!
Gebruikersavatar

nyckelpiga15 apr 2019, 09:05

 69
Maar het is constant dat de mol eens wel geld laat binnenkomen en dan weer niet, dus ik snap je redenering niet. In de aflevering met de boot, silent disco, vissen, heeft de mol amper kunnen mollen. Daarom dat ik zeg dat de mol SOMS niet kan mollen door de groep.
Gebruikersavatar

Taupe07715 apr 2019, 09:16

 767  Yens
@nyckelpiga
Je spreekt over een opdracht waar veel verloren kan gaan en dat is wat ik niet wens.
Dat de mol niet steeds geld kan verliezen is logisch. Zoals aan de tafel waar iedereen je ziet, kan je best niet saboteren en je opdracht wel uitvoeren.
Mijn punt is enkel dat Bas bijvoorbeeld een teleurstelling zou zijn als ik zie hoeveel kansen hij al heeft laten schieten en hoeveel verdiend heeft. Als hij of Joeri (waarvan ik hoop dat hij wint!) dan plots zeer veel uit de pot kunnen halen in een opdracht en dus de mol blijken te zijn, zou zonde zijn!
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 09:27

 3423  Yens
nyckelpiga schreef:Maar het is constant dat de mol eens wel geld laat binnenkomen en dan weer niet, dus ik snap je redenering niet. In de aflevering met de boot, silent disco, vissen, heeft de mol amper kunnen mollen. Daarom dat ik zeg dat de mol SOMS niet kan mollen door de groep.
Ik ga wel akkoord met jou... Beste Taupe, als je bij elke opdracht verwacht dat de mol er voor zorgt dat er geld uit de pot gaat, dan vrees ik toch dat je al dikwijls teleurgesteld bent geweest? De manier waarop de mol geld uit de pot haalt, kan dikwijls subtiel zijn, bv. door andere kandidaten te sturen zodat ze fouten maken. Persoonlijk kijk ik al lang niet meer alleen naar de FTM theorie om te zien wie de mol is. Die theorie kan hoogstens richtingaanwijzend zijn: de kandidaat die het meeste geld binnenbrengt zal waarschijnlijk niet de mol zijn. Daarom schrijf ik Joeri en Bas af als Mol. De andere drie kandidaten ga ik deze week eens duchtig fileren en hopelijk dan uitkomen bij wie het meeste kans maakt. Maar nogmaals, daar zal de FTM theorie maar een kleine rol in spelen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 09:39

 8153
BeaVer schreef:Er waren:
- vaas blauw wit
- vaas blauw wit met rode band
- brommerke
- bloemstuk
- tv
- boot

En Bruno en Axel zeiden dat ze enkel maar zekerheid hadden over de TV en het bloemstuk.
Geen zekerheid: de vazen
wisten niets over: boot (en brommerke?)
Er was ook nog een gong.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 15 apr 2019, 09:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 apr 2019, 09:42

 3483  Uma
Jansen schreef:...
Ik ga wel akkoord met jou... Beste Taupe, als je bij elke opdracht verwacht dat de mol er voor zorgt dat er geld uit de pot gaat, dan vrees ik toch dat je al dikwijls teleurgesteld bent geweest? De manier waarop de mol geld uit de pot haalt, kan dikwijls subtiel zijn, bv. door andere kandidaten te sturen zodat ze fouten maken. Persoonlijk kijk ik al lang niet meer alleen naar de FTM theorie om te zien wie de mol is. Die theorie kan hoogstens richtingaanwijzend zijn: de kandidaat die het meeste geld binnenbrengt zal waarschijnlijk niet de mol zijn. Daarom schrijf ik Joeri en Bas af als Mol. De andere drie kandidaten ga ik deze week eens duchtig fileren en hopelijk dan uitkomen bij wie het meeste kans maakt. Maar nogmaals, daar zal de FTM theorie maar een kleine rol in spelen.
Ik ga helemaal akkoord met de stelling dat de mol zelf niet de bron van geldverlies moet zijn. Indien hij/zij een deelnemer subtiel kan sturen of een foute inschatting van een deelnemer kan gebruiken zodat er geldverlies is, en zo "helemaal" geen blaam treft, dan is dat helemaal binnen het concept. En dat is een van de redenen waarom ik Bas geleidelijk aan als een meer geloofwaardige (in de zin van onzichtbare) mol beschouw. De FTM bekijk ik nog wel (de verschillende) maar het hangt zo sterk af van hoe je het geld verdeelt dat ik het als volkomen onbetrouwbaar beschouw.
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 09:53

 3423  Yens
ex-molinator schreef:En dat is een van de redenen waarom ik Bas geleidelijk aan als een meer geloofwaardige (in de zin van onzichtbare) mol beschouw.
Ik heb Bas vorige week afgeschreven toen hij zo fanatiek voor die vrijstelling ging en zo ook 4000 € voor de pot opleverde... Vond ik een van de meest onmolse acties van het seizoen. Maar voor de rest, helemaal akkoord 😉.
Gebruikersavatar

Taupe07715 apr 2019, 10:38

 767  Yens
Jansen schreef:Ik ga wel akkoord met jou... Beste Taupe, als je bij elke opdracht verwacht dat de mol er voor zorgt dat er geld uit de pot gaat, dan vrees ik toch dat je al dikwijls teleurgesteld bent geweest?
Dat zeg ik toch niet? Of tenminste ik denk dat ik dat niet gezegd heb maar is maandag morgen :smurf:
Er zijn inderdaad opdrachten waar de mol het beter niet kan doen of dat het soms niet lukt zoals op de boot.
Ik heb het over teleurgesteld, mocht blijken dat één opdracht veel uit de pot kan halen op het einde van de rit.
Gebruikersavatar

BogersAsset15 apr 2019, 10:54

 65
BeaVer schreef:Er waren:
- vaas blauw wit
- vaas blauw wit met rode band
- brommerke
- bloemstuk
- tv
- boot

En Bruno en Axel zeiden dat ze enkel maar zekerheid hadden over de TV en het bloemstuk.
Geen zekerheid: de vazen
wisten niets over: boot (en brommerke?)
Ze hadden zekerheid over:
TV, Bloemstuk, Gong, brommerke en 1 vaas (x3)
De andere vaas 'blauw met wit' (x0) en de boot waren 'ongekenden'.

Ik vond de redenering die Bruno en Axel volgde wel logisch, Kaat omschreef de vaas die ze gezien had (maar zonder zekerheid over x?) als blauw-wit terwijl de andere vaas duidelijk blauw, wit én rood was, rood is namelijk echt een opvallend kleur. Vandaar dat ze redeneerde dat de 'andere' vaas (x3) die met rood moest zijn. Gewoon logisch nadenken en hopen dat de info die je van Kaat krijgt juist is natuurlijk 😃.
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 10:55

 3423  Yens
@Taupe077:
Ik ben akkoord met jou dat bepaalde personen zoals Bas en Joeri niet de mol kunnen zijn, dat zou ik ook te cru vinden. Maar de andere overblijvende kandidaten hebben ook allemaal op bepaalde momenten geld verdiend en dingen gedaan die echt niet stroken met wat je zou verwachten van een mol. Dus wordt het al heel moeilijk om dit jaar een mol aan te duiden die "zonder zonden" is. Verder vind ik dat dit jaar zeker "verzachtende omstandigheden" van toepassing zijn: de mol heeft immers geen enkele voorbereiding gehad. Logisch in mijn ogen dus dat er hier of daar foutjes insluipen. Ik vind trouwens dat hierdoor de zoektocht extra moeilijk is.
Gebruikersavatar

stef.deroeck15 apr 2019, 12:48

 14  Nele
mark.vandaele schreef:Ze wees hem er wel op of het nodig was om alles zo gedetailleerd uit te leggen, het ging natuurlijk over gebouwen/plaatsen. Niet over hoeveel kindjes op een brug stonden... Al lijkt Bas mij gewoon zo iemand die alles zo goed en gedetailleerd mogelijk wil uitleggen.
Yep, maar een brug verwarren met een ladder...