Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Torremolinos15 apr 2019, 19:23

 264
De muur is 5km lang. Maar het hoeft ook niet zo te zijn dat ze letterlijk die 5km aflopen. Ze beginnen misschien maar op een bepaald punt en vanaf daar moeten ze goed opletten. Wie weet liepen ze maar een halve kilometer voor die 4 foto’s.
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts16 apr 2019, 00:02

 25
Als Bas de mol zou zijn zou hij niet alle gebouwen gevonden hebben lijkt me? Al heeft Kaat hier wel af en toe bij geholpen.
Bas heeft bijna nooit zelf een gebouw gevonden, het was bijna altijd met hulp van Kaat. Bas begon ook ineens onnodige informatie door te bellen naar Joeri en Elisabet over die brug met die verschillende kinderen. Zo verliest hij tijd waardoor er minder tijd overblijft voor Joeri en Elisabet om de andere gebouwen te vinden.

Ik denk dus dat Bas de mol is, maar ik zit wel volledig in een Bas-tunnel dus ja ...
Gebruikersavatar

Moldedju16 apr 2019, 12:32

 507  Yens
Kaat lijkt er inderdaad niet echt "mols" uit te zien. Toch even nuanceren.

- de muurtekeningen: Wat zien we?
1. Bas zit geknield voor de tekening en heeft de tekening al gevonden. Kaat duidt de stenen aan.
2. Bas en Kaat stappen op het voetpad. Kaat roept "Hier". En dan Bas 'daar". Het lijkt dus alsof Kaat Bas tegenhoudt die bijna voorbij de tekening gelopen was die ze nodig hadden, want in het volgende shot staan ze voor de juiste tekening.
Alleen, als we goed naar de 2 shots kijken:

Shot 1: Kaat roept "hier" en loopt ver achter Bas. Bas roept 'ah daar" en lijkt te stoppen.

Afbeeldingf

Shot 2: Bas staat voor de tekening, die de juiste is. Kaat zegt "hier wacht dees kan echt" en ze vindt de blokjes

Afbeelding

Enige probleem: de 2 shots zijn niet op dezelfde plaats genomen. We zien namelijk de juiste tekening helemaal niet staan op de muur van de eerste shot. Het zijn aparte shots en in werkelijkheid gebeurt er dus dit:
- Kaat laat Bas verkeerdelijk stoppen bij een plaats die niet juist was.
- Bas is gestopt bij de juiste tekening en Kaat vindt de juiste blokjes.
3. Bas stopt bij de juiste tekening en duidt de juiste stenen aan. ( Kaat was zelfs niet naar de muur aan het kijken dus hij had zo kunnen doorlopen)
4. Bas vindt de juiste tekening en duidt de steentjes aan

Conclusie muur:
- Bas is zelf gestopt bij de 4 tekeningen terwijl Kaat meestal achteruit liep en hem dus niet goed kon controleren. 2 x heeft hij de steentjes gevonden
- Kaat heeft twee keer steentjes correct aangeduid.

De brommers

- De "maal" ipv "maal 0" vind ik (zoals hier al gezegd) wel goed gevonden om te mollen. "maal iets" lijkt altijd positief te zijn en aan "maal 0" zou ik niet denken. Als Kaat de mol is probeert ze dus hiermee te mollen. Alleen, Bas is niet van gisteren. Als die niet mee wil in het verhaal van : "pak die vazen maar want dat is altijd goed", dan zal Kaat ook moeten inbinden ... Kaat zegt dan ook uiteindelijk aan de telefoon"wij vinden dat wat risky". Er is dus op voorhand overlegt. Maar dat hebben we natuurlijk niet gezien.
- de gong "gedeeld door twee" wordt trouwens door Bas gevonden en niet door Kaat.

Mijn conclusie:
* als Kaat de mol is, is ze niet in haar molacties geslaagd, maar dat zou wel eens vooral aan Bas kunnen liggen. (x0 en de gong). Daarnaast maakt de montage die wil laten uitschijnen dat Bas de tekening wilde voorbijlopen en Kaat hem deed stoppen, haar alleen maar verdachter in mijn ogen.
* Als Bas de mol zou zijn, is hij geen enkele tekening voorbijgelopen terwijl hij daar toch minstens 1 x alle kans toe had. Daarnaast heeft hij de gong gezien (:2) en heeft ook hij de x0 niet kunnen verzilveren.

Ik zou Kaat in elk geval niet zomaar afschrijven op basis van deze opdracht ...
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts16 apr 2019, 12:36

 25
Moldedju schreef: Conclusie muur:
- Bas is zelf gestopt bij de 4 tekeningen terwijl Kaat meestal achteruit liep en hem dus niet goed kon controleren. 2 x heeft hij de steentjes gevonden
- Kaat heeft twee keer steentjes correct aangeduid.
Bij de brug vond ik toch dat Kaat Bas er echt op moest wijzen dat dat de steentjes waren
Laatst gewijzigd door remko.sellekaerts op 16 apr 2019, 12:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Frolva16 apr 2019, 12:36

 2204
Knappe analyse, Moldedju (of zoals Bruno zou zeggen: Molverdoezje :mrgreen: )
Gebruikersavatar

Moldedju16 apr 2019, 12:41

 507  Yens
remko.sellekaerts schreef: Bij de brug vond ik toch dat Kaat Bas er echt op moest wijzen dat dat de steentjes waren
Dat zeg ik ook, Kaat heeft de eerste twee keer de steentjes aangeduid. De tweede keer was bij de brug ...
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts16 apr 2019, 12:43

 25
Bas stond vlak voor de brug en toch moest Kaat hem tonen welke steentjes het waren ...
Gebruikersavatar

SiMol17 apr 2019, 21:58

 264
Kaat kan hier ook gebrieft zijn als ze de Mol is, waardoor ze weet waar de patronen zich precies bevinden.

Bas kan dan op de muur een tekening vinden waarvan hij sterk vermoed dat het patroon zich daarin bevindt (omwille van kleuren, vormen, ...), is het vrij makkelijk voor Kaat om het dan ook effectief aan te duiden voor Bas het echt vindt. Zo komt zij zowel bij Bas als in de montage onverdacht over, terwijl Bas het anders zou vinden.
Gebruikersavatar

Cedric17 apr 2019, 22:02

 2834  Uma
Maar ze wisten toch dat het om gebouwen ging?
En uiteindelijk... Behalve de 4 te zoeken gebouwen heb ik nu niet veel gebouwen gezien op die muur. Dus al bij al viel dat wel mee volgens mij. Er zullen misschien wel 5-6 gebouwen geweest zijn, maar het is niet dat die muur van 5 kilometer lang VOL van gebouwen stond hé.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen17 apr 2019, 22:10

 8153
Ze wisten dat het om monumenten ging dacht ik. Dat is niet exact hetzelfde als gebouwen.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 17 apr 2019, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Yvo17 apr 2019, 22:14

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef:Ze wisten dat het om monumejten ging dacht ik. Dat is niet exact hetzelfde als gebouwen.
Elk monument is een gebouw, maar niet elk gebouw is een monument?