Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BogersAsset15 apr 2019, 08:37

 65
Ik dacht wel ergens eens gelezen hebben dat Axel totaal niets geeft om de prijzenpot (ik denk uit de aflevering bij Vovinam ofzo maar kan me niet meer herinneren waarom precies). Dit zou wel stroken met zijn 'methode' zoals hier voorgesteld: elke keer uzelf super verdacht maken bij uw 'partner' om die van de juiste mol af te houden, daardoor loop je wel 'vaak' geld mis maar dat kan je dan rechttrekken in groepsproeven etc.

Ofwel is hij mol en speelt hij het zoo obvious dat zijn 'partners' veronderstellen dat hij expres molt en zéker niet op hem inzetten, beetje de omgekeerde theorie maar lijkt me erg moeilijk en onhaalbaar :')

Ik vond de opdracht zelf wel erg moeilijk, zeker die 8-vorm was wel echt complex. Daarnaast had ik ook maar de helft er op geladen om toch zeker te zijn dat je iets van geld binnenbrengt ipv zo overvol en dan te veel risico nemen, maarja 😃 Kvond het wel grappig hoeveel plezier iedereen derin had (y).

En dan nog eens extra risico nemen met dieje boot en alles, idd bizar maar bij de Vovinam was Axel ook de eerste die alle risico's wou pakken dusja, lijkt me eerder zijn karakter dan een bewust mol-actie ofzo...
Gebruikersavatar

Vermoljoen15 apr 2019, 08:58

 2354  Uma
Als je zo een karakter hebt is dat wel handig als Mol. Of je doet alsof je dat karakter hebt en je gaat proberen de groep te overtuigen om risico te pakken.
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 09:05

 3423  Yens
Volgens mij zitten er dit jaar een meerderheid aan kandidaten in, die niet geven om de groepspot. Dat bewees toch de manier waarop er gereageerd werd, toen Elisabet liet weten dat haar man kwam en ze het geld had laten liggen. Niemand had daar blijkbaar echt een probleem mee.
Gebruikersavatar

Moldedju15 apr 2019, 11:32

 507  Yens
Nu begon Bruno eindelijk te mollen en is hij er uit 🙂
Op het eerste gezicht veel gemol bij deze actie.

Anderzijds vanuit positie Axel:
Waarom die boot op zijn brommer (:2) laten hangen en die bloemen (x2) bij Bruno.
Als mol zet je toch de verdubbeling bij jezelf (om dan niet te slagen) en de halvering bij de kandidaat (die misschien wel slaagt?). Nu maak je je (voor niets) extra verdacht omdat je die boot er hebt opgehangen zonder dat je wist wat er op stond ...
Zou ik niet slim vinden als mol.
Gebruikersavatar

ex-molinator15 apr 2019, 11:38

 3483  Uma
Moldedju schreef:Nu begon Bruno eindelijk te mollen en is hij er uit 🙂
Op het eerste gezicht veel gemol bij deze actie.

Anderzijds vanuit positie Axel:
Waarom die boot op zijn brommer (:2) laten hangen en die bloemen (x2) bij Bruno.
Als mol zet je toch de verdubbeling bij jezelf (om dan niet te slagen) en de halvering bij de kandidaat (die misschien wel slaagt?). Nu maak je je (voor niets) extra verdacht omdat je die boot er hebt opgehangen zonder dat je wist wat er op stond ...
Zou ik niet slim vinden als mol.
Gewoon verkeerde inschatting van de rijkunsten van Bruno. Zelf was ik overtuigd dat noch Bruno, noch Axel het parcours foutloos zouden kunnen afleggen.
Gebruikersavatar

Moldedju15 apr 2019, 12:03

 507  Yens
ex-molinator schreef: Gewoon verkeerde inschatting van de rijkunsten van Bruno. Zelf was ik overtuigd dat noch Bruno, noch Axel het parcours foutloos zouden kunnen afleggen.
Je bedoelt dat hij dacht dat Bruno dat niet zou kunnen, maar dat hij toch bijna lukte? Het was het vanaf het begin duidelijk dat Bruno zin had om met die brommertjes te rijden en dat hij dat ook beter deed dan Axel bij de opwarming, dus dat zou ik toch raar vinden, maar goed dat kan.

Maar vooral vind ik het raar om als mol die boot op je brommer te laten hangen (ook al suggereert de montage dat Bruno aan de oorsprong hiervan ligt). Is toch opvallend en maakt jezelf nodeloos verdacht, gezien je de proef toch kan doen mislukken door een paar keer buiten de lijntjes te rijden.
Gebruikersavatar

Cedric15 apr 2019, 13:05

 2834  Uma
Ik zou even veel opgeladen hebben, maar op een andere manier: met die matrassen als "tussenstuk" voor de structuur. Bvb eerst een matras, dan kippen daarop, dan weer een matras, dan de rollen wc-papier, weer een matras, alles toebinden. Dan ben je vrij zeker dat alles beter vast zal zitten, denk ik?
Jansen schreef:Volgens mij zitten er dit jaar een meerderheid aan kandidaten in, die niet geven om de groepspot. Dat bewees toch de manier waarop er gereageerd werd, toen Elisabet liet weten dat haar man kwam en ze het geld had laten liggen. Niemand had daar blijkbaar echt een probleem mee.
Sowieso. Dat is het grootste minpunt aan dit seizoen voor de mensen die op zoek gaan naar de Mol. Want alle kandidaten zijn potentiële mollen en geven dus niet om de groepspot. Goed voor de producers ook: de pot zal sowieso weinig geld bevatten. Alleen moeilijker om een mol te gaan zoeken.
Gebruikersavatar

Jansen15 apr 2019, 13:13

 3423  Yens
Cedric schreef:Sowieso. Dat is het grootste minpunt aan dit seizoen voor de mensen die op zoek gaan naar de Mol. Want alle kandidaten zijn potentiële mollen en geven dus niet om de groepspot. Goed voor de producers ook: de pot zal sowieso weinig geld bevatten. Alleen moeilijker om een mol te gaan zoeken.
Volkomen mee eens 😃
Gebruikersavatar

marc.koenen15 apr 2019, 16:45

 122
Was het brommerke niet X1?Omdat,tot gisteren,ik mijn pijlen op Bruno had gezet,vond ik ook wel Dat Axel vrij vlot akkoord ging om die boot erbij te nemen.Maar hoe zijn brommer geladen was,was het wel heel moeilijk om de proeven foutloos af te leggen.Het zwaartepunt lag door de matrassen te hoog en te veel naar achter waardoor de brommer bij iets gas geven onbestuurbaar werd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 17:08

 8153
En dan speelde zijn lengte nog in zijn "nadeel" :mrgreen:
Gebruikersavatar

Yvo15 apr 2019, 17:15

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef:En dan speelde zijn lengte nog in zijn "nadeel" :mrgreen:
Yep, Axel zijn zwaartpunt ligt natuurlijk hoger dan dat van Bruno. Daar moet je ook rekening mee houden. Niet enkel met de stabiliteit van de lading.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen15 apr 2019, 17:22

 8153
Ik vond Bruno op zijn brommerke fantastisch, met zijn kiekens Vera en Marie.