Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2019, 18:26

 1690  Sven
Klaartje schreef:Ah neen he. Bas, Axel en Elisabet wisten toch niet wat de bedoeling was. Ze hadden Vietnamese zinnetjes van buiten geleerd maar begrepen natuurlijk niet wat die betekenden. En ze spraken ze zo slecht uit dat de gids enkel wartaal verstond. Ze hadden gewoon niet door dat ze moesten vragen "op welk schilderij bedelen de monniken?" of "welk is het duurste schilderij?".

Enkel bij de vraag die Elisabet zo schitterend vlotjes uitsprak, meende de gids iets verstaanbaars te begrijpen en was haar antwoord 8. Dus wisten de kandidaten dat ze schilderij nr.8 moesten kiezen. Maar dat was fout natuurlijk, want de vraag die ze van buiten hadden geleerd was de verkeerde, omdat ze het verkeerde Rubens-schilderij hadden gekozen op de tablet.
En dat was eigenlijk vreemd, want in de auto ging Elisabet eerst het derde zinnetje doen, maar toen vond ze dat ineens te moeilijk, dat tweede zou ze veel beter kunnen onthouden. En toen wisselde ze met Bas, zodat Bas het foute zinnetje kreeg. En achteraf kon ze plots wel het derde zinnetje zo zeggen dat het verstaanbaar was voor de juffrouw.
Gebruikersavatar

sam.casseur27 apr 2019, 17:00

 1
Afbeelding

Wanneer in aflevering 7 Elisabeth, Bas en Axel Joeri en Kaat informeren over welke proef ze hebben moeten doen (schilderij van de mol vinden) vind Joeri het precies zeer grappig. Alsof hij zijn lach moet inhouden voor het schilderij dat hij misschien gemaakt heeft?
Gebruikersavatar

Vermoljoen03 mei 2019, 16:52

 2354  Uma
We weten nu 100% zeker dat De Mol in deze proef zat...
Gebruikersavatar

Okay05 mei 2019, 14:57

 6
Kunnen we veronderstellen dat beide finalisten hier weten wie de mol is ?

Stel dat Bas de mol is, zouden de 2 anderen hem dan zo makkelijk volgen in de keuze van het foute molschilderij? Gezien er veel geld op het spel staat...
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 mei 2019, 15:09

 1690  Sven
Dat is ook zo. Je gaat degene die je verdenkt niet het voortouw laten nemen, toch niet op dit moment in het spel. Bas kiest en de rest volgt.
Gebruikersavatar

anja.mathijs05 mei 2019, 15:16

 391  Uma
Zo verliep de conversatie hier, en zorgde Bas dat de anderen hem volgden in de keuze:

Bijkomende opdracht
Schilderij van mol herkennen voor 1000 euro, 1 is van mol, ander van echte kunstenaar Cuong

Alex: vindt eerste schilderij buiten de lijnen, mankeert ook een oog
Bas : vindt dater meer kracht en dynamisme zit in 2 de schilderij
Alex : een moeilijkere techniek, die veeg vanonder is echt denk ik

Bas: er zijn wel een aantal mensen kunstzinniger in de groep hè
Elisabet: wie?
Bas : Kaat is kunstzinnig
Alex: Kaat kan goed tekenen hè
Elisabet: haar heel molboekje is vol tekeningen!

Bas: misschien moeten we ons niet focussen op wat de mol geschilderd heeft, maar wat een echte kunstenaar zou doen!
Axel : een echte kunstenaar?
Bas: voor mij is dat van een echte kunstenaar ( schilderij 2)
Elisabet: Hangt er ook vanaf wie je denkt dat de mol is
Bas: ik denk, los van wie de mol is dat dat van een echte kunstenaar is
Axel: zie je geen foutjes, er is wel wat gedrupt vanonder enzo hè , doet een kunstenaar dat, van die drupjes?
Bas: Natuurlijk doet een kunstenaar dat!
Bas: ik denk als de mol een schilderij maakt, en wij moeten dat zien, er een verborgen boodschap achter zit en ik denk er daar meer emotie in zit en daar meer een boodschap
Boodschap van schilderij 1 van Bas: iemand met verschillende kleuren, die van tijd een masker opzet. Ik denk dat dat meer zegt ‘ik ben een mol’ en dat is meer echte emoties.
Axel: daar kan ik mij in vinden!
Elisabet: ik denk dat schilderij 1 het gemakkelijkst te reproduceren is, als ze dat vragen deze vakantie ‘teken een schilderij’
Bas tegen Elisabet: dus jij denkt ook dat schilderij 2 de kunstenaar is?
Elisabet: ik denk het wel.
Bas tegen Axel : En gij ook?
Axel: ja
Bas: Ik ook!

GDC : dus, dit is van de mol en de andere is van de Vietnamese schildenaar?
Iedereen akkoord .

Ze gokken 2 de schilderij
Werk van mol gaat door shredder (Banksy)
Bas moet op knop drukken als kunstkenner door Axel en Elisabet
Hebben gekozen voor verkeerde schilderij dat ze dachten dat kunstenaar was, was van mol!
Rood/zwart
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 15:23

 2354  Uma
Dat is wel een interessante denkpiste...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT05 mei 2019, 17:04

 767  Yens
Dat is inderdaad iets waar ik nog niet aan gedacht had en mijn mol Elisabet toch weer wat verdachter door wordt in deze opdracht. Als ze weet dat zowel Axel als Bas haar allebei verdenken, kan ze zich misschien beter wat afzijdig houden tijdens de discussie, wat ze ook doet, zodat ze zeker niet het tegenovergestelde zouden doen van wat zij zegt om dan uiteindelijk mee te gaan in de foute keuze.
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 17:19

 2354  Uma
Misschien dacht Bas dat als hij de leiding zou pakken dat Elisabet en Axel dan dachten dat hij zou liegen en dan het andere zouden pakken, maar het toch niet zouden doen omdat hij te fel de leiding nam? Zou wel slim zijn.
Kunnen jullie volgen?
Laatst gewijzigd door Vermoljoen op 05 mei 2019, 17:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

anja.mathijs05 mei 2019, 17:19

 391  Uma
Reacties na kiezen verkeerde schilderij:

Bas bij verkeerde gok: Wie kan dat zoiets?
Axel: achteraf bekeken, zet je dat wel wat sneller erop, en met het andere ben je toch wat langer bezig !
Bas: Dat kon je 10 minuten eerder ook gezegd hebben .
Elisabet: dat 1ste schilderij was toch wat kinderlijk getekend hè!

Bas: dit geeft wel een wending van het spel
Elisabet: heeft vooral gekeken wie het foute schilderij opdrong

Bas: ik vond het wel heel mooi gedaan, ik denk niet dat het iets is dat er amateuristisch uitzag, anders gingen we er niet op gestemd hebben!
Gebruikersavatar

Vermoljoen05 mei 2019, 22:23

 2354  Uma
In de vooruitblik zagen we al dat het tijdens een briefing is gedaan.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10