Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 11:31

 3423  Yens
marc.roose schreef:Ik denk dat ge zo'n schilderij toch in een kwartiertje kunt maken ...
Kan best zijn 🙂. Doet me denken aan een filmpje dat ik ooit eens gezien heb van apen die ze een schilderij lieten maken. Nadien werden die 'schilderijen' beoordeeld door kunstcritici, die er allemaal intuinden 😃. Ik denk dat Joeri en Kaat gisteren inwendig zich een kriek gelachen hebben met de 'kunstzinnige' groep 😉.

Eventjes het filmpje gezocht:

https://www.youtube.com/watch?v=vfJlO7iJE-Q
Gebruikersavatar

Frolva22 apr 2019, 11:39

 2204
Achteraf gezien had ik ook moeten weten dat het rechtse van de mol was.

Maar tijdens de uitzending gokte ik op het linkse. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 11:41

 3423  Yens
Frolva schreef:Achteraf gezien had ik ook moeten weten dat het rechtse van de mol was.

Maar tijdens de uitzending gokte ik op het linkse. :mrgreen:
Ik denk de meeste mensen: het had - voor mij toch - een wat kinderlijke uitstraling. Maar uiteindelijk neemt figuratieve kunst toch meer tijd in beslag dan de 'abstracte kunst' van de mol 😉
Gebruikersavatar

Mola Lisa22 apr 2019, 11:44

 328  Uma
Denk idd dat er veel gemakkelijke technieken zijn om snel een goed resultaat te hebben. Ik heb hier werkjes van mijn toen 4-jarig dochter. Schilderijen die wij opgehangen hebben en niet alleen omdat het van haar was maar ook omdat het resultaat mocht gezien worden. Dat was dan met knikkerschilderen en met sponzen.

Vanuit mijn elisabettunnel zou ik denken dat het schilderij gemakkelijk kon gemaakt worden in de honeymoonsuite. Michaël mee in het complot en niemand die tortelduifjes zal duvern storen ...
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2019, 11:48

 2834  Uma
Ik heb wel kunstgeschiedenis gehad en ik zie er gewoon rode en zwarte verfstreken in.
Tot zover mijn bijdrage.
Graag gedaan.
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2019, 12:03

 328  Uma
Mola Lisa schreef:Vanuit mijn elisabettunnel zou ik denken dat het schilderij gemakkelijk kon gemaakt worden in de honeymoonsuite. Michaël mee in het complot en niemand die tortelduifjes zal duvern storen ...
Dit gaan ze niet gedaan hebben denk ik. Normaal houden ze de groep die weet wie de mol is zo klein mogelijk. Ik denk ook niet dat het al gebeurt is dat ze de bezoeker ingelicht hebben.

Zoals ik eerder aanhaalde lijkt de meest logische moment tijdens het invullen van een test. Je hebt maar een paar seconden beeld nodig (een uitspraak die ze toch later opnemen) en terwijl kan de mol rustig schilderen.
Gebruikersavatar

Torremolinos22 apr 2019, 12:05

 264
Maar Michaël kan wel eens een klein uurtje apart geroepen zijn om wat interviewtjes te draaien...
Alleen konden ze niet met zekerheid plannen dat de mol de honeymoonsuite zou krijgen.
Laatst gewijzigd door Torremolinos op 22 apr 2019, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 12:06

 2245  Uma
Bij deze gecombineerde opdracht (Vietnamees en het schilderij van de Mol) vond ik Bas eigenlijk heel sterk bezig. Aan zijn gezicht kon je zien dat hij het erg leuk vond dat die Vietnamese gids (juffrouw Hiem, of hoe heette ze?) geen bal verstond van hun Vietnamees. Tegen Axel zeggen: "Allez, kijkt wat dieper in haar ogen en zegt dat dan nog eens." Super!

Ook bij het beoordelen van welk schilderij van de Mol was, kwam Bas voor mij heel goed voor de dag. Hij kan het geweldig goed gezegd krijgen, heeft een oordeel over beide werken, zaait zo twijfel in het hoofd van de anderen, maakt de keuze moeilijker dan ze is. Want Axel leek mij het rechter schilderij toch eerder te zien als een beetje knoeiwerk ("zijn dat hier druppeltjes verf?"). De bijdrage van Elisabet was hier heel miniem, maar misschien kwam dat ook wel doordat ze zag dat het "de goeie kant" op ging: zij zei eigenlijk weinig over het schilderij zelf, maar lachte maar wat. Maar haar lach is een sterk, multifunctioneel wapen, tenminste dat is mijn mening.
Laatst gewijzigd door Klaartje op 22 apr 2019, 12:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 apr 2019, 12:06

 767  Yens
Torremolinos schreef:Wat ik me onmiddellijk afvroeg: Wanneer heeft de mol in het geniep de kans gehad om een schilderij te maken? Dat lijkt me toch al ingewikkelder om ‘s nachts te gaan doen.

- Bas had de mogelijkheid toen hij apart werd gehouden voor de tunnel.
- Axel, toen hij als allereerste werd afgeschoten? Alhoewel dat al veel krapper en riskanter is.
- Elisabet bij het toiletbezoek? 🙂
Nog ideëen?

Enne, zou één van hen ergens eens sporen van verf op zijn handen hebben gehad? 🙂
Het zou wel hilarisch zijn dat we in de terugblik-aflevering Elisabet tijdens haar toiletbezoek plots het schilderij zien maken. Dat zou ik wel geniaal vinden! 😉
Gebruikersavatar

Torremolinos22 apr 2019, 12:09

 264
Het zou ook verklaren waarom het in beeld kwam...
Gebruikersavatar

nyckelpiga22 apr 2019, 12:59

 69
Om haar verdacht te maken 🙂
Gebruikersavatar

Holmes22 apr 2019, 13:00

 395
Het toiletbezoek kwam in beeld om Elisabet verdacht te maken. Het tijdverlies daar leek belangrijker dan het tijdverlies van Bas en Kaat.

De proef met het Vietnamees was gedoemd om te mislukken. Een miniem verschil in intonatie maakt blijkbaar een wereld van verschil in betekenis.
Bij het herkennen van het molkunstwerk, nam Bas het voortouw, Elisabet had schrik om haar mol te verraden en Axel wachtte af om bij de verkeerde keuze direct mee te volgen...

Als ze de mol als laatste de eliminatie laten "invullen", kon die gemakkelijk in die tijd een paar vegen op doek zetten. Er kon nadien niemand nog geur van verf (zelfs miniem) in de ruimte waarnemen.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10