Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen25 apr 2019, 18:54

 2354  Uma
Anoniem schreef:Als ik het schilderij zo bekijk, zie ik er helemaal niets in. Onlangs kwam ik wel een filmpje tegen van een schilder die een schilderij maakt. In het begin kan je er ook helemaal niets uit opmaken, maar wanneer hij het omdraait vormt het inees een persoon of iets anders. Ik heb het geprobeerd met het schilderij:

Afbeelding

Ik zie hier een schreeuwende vrouw in en kan het nu niet meer wegdenken. Wat zien jullie? En wat kan het betekenen?
Staat die foto niet ondersteboven?
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2019, 18:56

 3423  Yens
Misschien eens een aantal posts teruggaan? :roll:
Gebruikersavatar

WIEISHET25 apr 2019, 18:57

 32
Anoniem schreef:Als ik het schilderij zo bekijk, zie ik er helemaal niets in. Onlangs kwam ik wel een filmpje tegen van een schilder die een schilderij maakt. In het begin kan je er ook helemaal niets uit opmaken, maar wanneer hij het omdraait vormt het inees een persoon of iets anders. Ik heb het geprobeerd met het schilderij:

Afbeelding

Ik zie hier een schreeuwende vrouw in en kan het nu niet meer wegdenken. Wat zien jullie? En wat kan het betekenen?
In de linkerbovenhoek misschien een vis / een pijl? (Heb de afbeelding gekopieerd in Word en wat groter gemaakt.)
Gebruikersavatar

Anoniem25 apr 2019, 19:02

 30
Hmmm, of een vleermuis? Wat zou linken naar Axel of Joeri omdat ze zover zijn geraakt? Maar de mol kan denk ik niet op voorhand weten om 100% zeker in contact te komen met vleermuizen...

Vermoljoen schreef:Staat die foto niet ondersteboven?
Ja, dat is juist het idee of we er ondersteboven iets in kunnen zien 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2019, 20:30

 1690  Sven
Anoniem schreef:Als ik het schilderij zo bekijk, zie ik er helemaal niets in. Onlangs kwam ik wel een filmpje tegen van een schilder die een schilderij maakt. In het begin kan je er ook helemaal niets uit opmaken, maar wanneer hij het omdraait vormt het inees een persoon of iets anders. Ik heb het geprobeerd met het schilderij:

Afbeelding

Ik zie hier een schreeuwende vrouw in en kan het nu niet meer wegdenken. Wat zien jullie? En wat kan het betekenen?
Ik zie 2 gezichten vlak naast elkaar. Een rood gezicht en een wit gezicht, beide met opengesperde, schreeuwende mond. Het rode gezicht heeft een zwarte hoed op.
Zouden ze dat schilderij opzettelijk op zijn kop hebben gezet bij de proef.
Gebruikersavatar

Anoniem25 apr 2019, 20:33

 30
Jay-Lo schreef: Ik zie 2 gezichten vlak naast elkaar. Een rood gezicht en een wit gezicht, beide met opengesperde, schreeuwende mond. Het rode gezicht heeft een zwarte hoed op.
Zouden ze dat schilderij opzettelijk op zijn kop hebben gezet bij de proef.
Woow nu zie ik het tweede gezicht ook! Ik weet het niet of dit de bedoeling is... Slechts een theorie 😃
Gebruikersavatar

Jay-Lo25 apr 2019, 20:44

 1690  Sven
Of wij beginnen dingen te zien die er niet zijn. 😂
Gebruikersavatar

Mateo25 apr 2019, 23:31

 870
Ik zie óók twee figuren erin, zo.

Eén van een duivelachtige man, met rood hoofd en hoorntjes (!) en de armen gekruist voor zijn borst en één van een man/vrouw met wit gezicht die schreeuwt en worstelt om zich uit iets te bevrijden.

Misschien heeft de 'rode duivel' de vrouw in zijn greep, dat valt er ook nog in te zien.
Of misschien is de worsteling wel een uiterste krachtsinspanning, met bijbehorende gezichtsuitdrukking.

Zo op z'n kop (pff, thema 'omgekeerd'..) vind ik het best een leuk werk.
Vooral wanneer je er bij bedenkt, dat de twee figuren die hier te zien zijn, wel eens één en dezelfde figuur kunnen voorstellen. De mol die het spel spelen moet op welhaast duivelse, harde en onbewogen wijze, en de zachtzinnige kant van deze mens die 'moordenaar-zijn' erg vindt en zich verscheurd voelt en in tweestrijd. Wie van de kandidaten zei ook alweer iets dergelijks? Was dat Bas of Axel? Moet ik even terugkijken.

Als de mol dit schilderij echt zo bedoeld heeft, beschikt ie wel een meer dan gemiddelde kunstenaarsvaardigheden.... wie van de resterende kandidaten heeft een opleiding of op zijn minst cursussen gevolgd op dit gebied?
Of misschien kan de mol wel goed rode duivels schilderen, omdat die nou eenmaal bij zijn liefhebberijen horen. 😛 :twisted:
Laatst gewijzigd door Mateo op 25 apr 2019, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2019, 23:36

 2834  Uma
Anoniem schreef:Als ik het schilderij zo bekijk, zie ik er helemaal niets in. Onlangs kwam ik wel een filmpje tegen van een schilder die een schilderij maakt. In het begin kan je er ook helemaal niets uit opmaken, maar wanneer hij het omdraait vormt het inees een persoon of iets anders. Ik heb het geprobeerd met het schilderij:

Afbeelding

Ik zie hier een schreeuwende vrouw in en kan het nu niet meer wegdenken. Wat zien jullie? En wat kan het betekenen?
Het wit vormt een schreeuwende persoon (niet per se vrouw), inderdaad.
Het zwart doet me denken aan omringd worden door vleermuizen.
Het rood hint ook naar de vleermuizen, dracula, bloed en dus angsten.

Dit is de Mol die zich uiting geeft aan wat het zou kunnen geven wanneer ze in de Cu Chi tunnels ter hoogte van de vleermuizen komt. Het is een expressie van fobie en angst, van hartverscheuring en het opgeven van alle hoop, van het weten dat het einde nabij is. Het is chaos en armageddon, 'judgement day', de apocalyps.

(Bij alles valt wel een uiting te geven aan wat in uw kraam past natuurlijk...)

In realiteit wordt het meer dan waarschijnlijk het willekeurig met een dikke verfborstel snel in 10 seconden wat zwarte en rode verf op een doek plaatsen, zonder ook maar enige betekenis die erachter te zoeken valt.


EDIT/ Doodjammer eigenlijk dat het versnipperd werd. Ik vond het eigenlijk wel mooi.. :cry: Ze hadden het beter gehouden om dan via bvb een sms-wedstrijd te gaan weggeven (en de opbrengsten aan een goed doel in Vietnam schenken), weliswaar onder voorwaarde dat ik het zou winnen.
Laatst gewijzigd door Cedric op 25 apr 2019, 23:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Mateo25 apr 2019, 23:45

 870
Die laatste alinea doet me nou deugd, Cedric!
Gebruikersavatar

jos.jansen25 apr 2019, 23:55

 328  Uma
Cedric schreef: EDIT/ Doodjammer eigenlijk dat het versnipperd werd. Ik vond het eigenlijk wel mooi.. :cry: Ze hadden het beter gehouden om dan via bvb een sms-wedstrijd te gaan weggeven (en de opbrengsten aan een goed doel in Vietnam schenken), weliswaar onder voorwaarde dat ik het zou winnen.
Van het Banksy kunstwerk zijn er ook theoriën dat het niet echt kapot gemaakt is, dus wie weet heeft de productie hier ook wat gefoefeld en krijgt de mol zijn/haar kunstwerk als aandeken.
Gebruikersavatar

Cedric25 apr 2019, 23:58

 2834  Uma
In CDM lieten ze toch uitschijnen dat het écht versnipperd is..

Afbeelding
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10