Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

ex-molinator22 apr 2019, 08:46

 3483  Uma
Karageorgos_ schreef:...
Desondanks ik wel kunstgeschiedenis heb gehad, denk ik niet dat je per se een kunstkenner moet zijn om dat te zien. ...
Ik heb geen kunstgeschiedenis gehad, ben ook geen kunstkenner maar kan wel lezen, en letters herkennen. Maar die M O en L die jij in dat werk van de mol zit,kan ik absoluut niet terugvinden. Kan je die eens markeren op een screenshot.

Tevens heb je het over Elisabet (als mol) - maar waaruit besluit je dan het Elisabet is?
Gebruikersavatar

Frolva22 apr 2019, 09:19

 2204
ex-molinator schreef:Maar die M O en L die jij in dat werk van de mol zit,kan ik absoluut niet terugvinden. Kan je die eens markeren op een screenshot.
Zo?
Afbeelding


Zelf zie ik er iets anders in.
Afbeelding
Maar dat is een beetje absurd, want AXE is een merk van deodorant, toch? :?

😉
Gebruikersavatar

ex-molinator22 apr 2019, 09:44

 3483  Uma
Frolva schreef:Zo?
Afbeelding
tja, ik vrees dat ik niet kunstzinnig genoeg ben om er MOL in te kunnen zien. (en ik zal niet de enige zijn 😉 )
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 10:48

 8153
Frolva schreef:Opdracht deed me trouwens denken aan seizoen 2 (of 1 of 3 :mrgreen: ) waar volgens mij de kandidaten moesten raden welk kunstwerk door een andere kandidaat was gemaakt (niet de mol).
Seizoen 2 in Andalusië. Niki en David moesten een kunstwerk maken.

Jansen schreef:Ik ben er niet zo zeker van 🙂. Om een of andere reden breng ik zo'n type van schilderij niet in verband met Bas 😉.
Dit schilderij Axel en Joeri, het andere Elisabet en Bas.
Gebruikersavatar

Torremolinos22 apr 2019, 10:54

 264
Wat ik me onmiddellijk afvroeg: Wanneer heeft de mol in het geniep de kans gehad om een schilderij te maken? Dat lijkt me toch al ingewikkelder om ‘s nachts te gaan doen.

- Bas had de mogelijkheid toen hij apart werd gehouden voor de tunnel.
- Axel, toen hij als allereerste werd afgeschoten? Alhoewel dat al veel krapper en riskanter is.
- Elisabet bij het toiletbezoek? 🙂
Nog ideëen?

Enne, zou één van hen ergens eens sporen van verf op zijn handen hebben gehad? 🙂
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 11:02

 8153
Ik vraag mij af wanneer de mol dit schilderij gemaakt heeft. Veel tijd zal er niet voor geweest zijn. Moest Axel zich als eerste laten afknallen bij de paintball om het schilderij te kunnen maken? Snelsnel wat zwarte vegen en enkele rode klodders (die verwijzen naar de paintball)...


________________________________




Oei, ik vrees dat de laatste posts in het verkeerde topic staan.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 11:08

 3423  Yens
Torremolinos schreef:Wat ik me onmiddellijk afvroeg: Wanneer heeft de mol in het geniep de kans gehad om een schilderij te maken? Dat lijkt me toch al ingewikkelder om ‘s nachts te gaan doen.

- Bas had de mogelijkheid toen hij apart werd gehouden voor de tunnel.
- Axel, toen hij als allereerste werd afgeschoten? Alhoewel dat al veel krapper en riskanter is.
- Elisabet bij het toiletbezoek? 🙂
Nog ideëen?

Enne, zou één van hen ergens eens sporen van verf op zijn handen hebben gehad? 🙂
Gedachte ging ook door mijn hoofd... bovenstaande mogelijkheden zijn valabel, die van Bas het meest. Maar ik vind het schilderij atypisch voor Bas :scratch:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 11:10

 8153
Ik had het er ook over, maar in het verkeerde topic :oops:

Misschien van die fijne latex handschoenen gebruikt om verfsporen te vermijden.

Eigenlijk hadden ze kunnen weten wat het juiste schilderij was doordat er veel minder tijd nodig is voor vegen en klodders dan voor figuren.
Laatst gewijzigd door chicawah.janssen op 22 apr 2019, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

jos.jansen22 apr 2019, 11:12

 328  Uma
Torremolinos schreef:Wat ik me onmiddellijk afvroeg: Wanneer heeft de mol in het geniep de kans gehad om een schilderij te maken? Dat lijkt me toch al ingewikkelder om ‘s nachts te gaan doen.

- Bas had de mogelijkheid toen hij apart werd gehouden voor de tunnel.
- Axel, toen hij als allereerste werd afgeschoten? Alhoewel dat al veel krapper en riskanter is.
- Elisabet bij het toiletbezoek? 🙂
Nog ideëen?

Enne, zou één van hen ergens eens sporen van verf op zijn handen hebben gehad? 🙂

Waarom niet gewoon terwijl de rest hun vragenlijst invullen. Je zet hier de crew die weet wie de mol is (je laat ze roteren tussen de kandidaten tijdens de reis), je neemt even snel een paar seconden op voor het stukje dat ze tonen en de rest van de tijd schildert de mol. Reken dat de test door iedereen apart gedaan word en makkelijk een half uur of langer in beslag neemt (als iedereen dit tegelijkertijd doet), alsook voorbereidingstijd die de kandidaten krijgen om de informatie over hun mol op te frissen en je komt dan makkelijk aan een uur of langer dat je tijdens 1 aflevering kan vrijmaken. Deze proef gaat ook al langer gepland zijn dus de mol heeft meer dan tijd genoeg om 1 of 2 sessies te hebben voor het schilderij te maken.
Gebruikersavatar

marc.roose22 apr 2019, 11:14

 193  Sven
Ik denk dat ge zo'n schilderij toch in een kwartiertje kunt maken ...
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 11:29

 2245  Uma
Dat schilderij van de Mol leek me inderdaad ook snel klaar te zijn. Op vijf minuten is dat klaar.

Zo zag het er ook uit, vond ik. Ik heb hier vroeger waterverfschilderijtjes uit de kleuterklas gezien die in dezelfde "stijl" geschilderd (of eerder gekliederd) waren. Door kinderen van 4, 5 jaar.

Toen GDC zei dat dit schilderij door de Mol was gemaakt, stiekem, wist ik eigenlijk genoeg: dat moest het rechter schilderij zijn, want in dat andere moet je veel meer tijd steken. Alleen met het zorguldig trekken van de lijnen ben je al even bezig en dan moet je het nog eens mooi inkleuren.

Het linker schilderij was echte kunst, dat van de Mol was er een waar je zelfs in de lagere school voor tekenen en schilderen een 1 op 10 voor krijgt, als de juffrouw of de meester in een coulante dag is, tenminste, anders is het een dikke nul.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10