Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

magali.dereu21 apr 2019, 22:58

 184  Sven
nikkitjep schreef:Toen ze in de auto zaten, zat elisabet in het midden. Het logo van de mol kwam telkens midden op haar gezicht te staan. Ik vond het toch wel opvallend en het viel me op omdat het een aantal keer in een aantal minuten tijd is gebeurd. Weet niet hoe het in de vorige afleveringen is verlopen maar ik vond dit toch wel opvallend.
Zei ik ook! En in de aflevering met de Vovinam krijgers juist hetzelfde. De enige reden waarom ik soms twijfel: ze lijkt soms écht oprecht zenuwachtig.
Gebruikersavatar

Torremolinos21 apr 2019, 22:59

 264
nikkitjep schreef:Toen ze in de auto zaten, zat elisabet in het midden. Het logo van de mol kwam telkens midden op haar gezicht te staan. Ik vond het toch wel opvallend en het viel me op omdat het een aantal keer in een aantal minuten tijd is gebeurd. Weet niet hoe het in de vorige afleveringen is verlopen maar ik vond dit toch wel opvallend.
Heb je hier screenshots van?
Want er zijn al enkele gelijkaardige topics de revue gepasseerd. Misschien vinden we wel een patroon.
Afl 3 - Aangepast logo in de vorm van een X?
Wat voorafging / Vorige keer
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2019, 23:00

 3423  Yens
Cedric schreef:Kwam Elisabet wel goed uit dat Joeri niet bij haar zat, anders had Joeri wel kunnen zeggen dat Elisabet ook wel wat artistiek talent heeft.. (remember het tekenen bij de sociale media-opdracht).
Ja, maar in de opdracht vorige week, bleek dat Elisabet wel figuratief sterk is, dit schilderij toont voor mij toch iets anders...
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 apr 2019, 23:22

 2354  Uma
chicawah.janssen schreef:Inderdaad aartsmoeilijk. Gedoemd om te mislukken (wel hilarisch wat ze bleken uit te kramen) en bij de ultieme proef met het schilderij van de mol zat ik er ook naast.
Ik vond het te voor de hand liggend dat dat ene schilderij met die mensen het schilderij van De Mol was. Dus ik dacht dat het dat ander (mooi) schilderij van De Mol was.
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2019, 23:27

 2204
Opdracht deed me trouwens denken aan seizoen 2 (of 1 of 3 :mrgreen: ) waar volgens mij de kandidaten moesten raden welk kunstwerk door een andere kandidaat was gemaakt (niet de mol).
Gebruikersavatar

Kefke21 apr 2019, 23:59

 4  Nele
elke.kuypers schreef:Ik zit totaal niet in een Joeri tunnel en ben hier ook maar een lezer en geen poster maar deze aflevering viel me op dat toen Alex, Bas en Elisabet de anderen inlichtten over her schilderij dat Joeri echt z'n lach op een gegeven moment moet inhouden wanneer er verteld werd dat er geen geld was verdiend en het verkeerde schilderij was vernietigd. Mss kan iemand een screen shot opzoeken?
Ik vond het allesinds heeeeeel verdacht.
Hier is de screenshot, al vind ik wel dat iedereen lacht op die moment:
Afbeelding
Gebruikersavatar

nikkitjep22 apr 2019, 00:10

 3
Torremolinos schreef:Heb je hier screenshots van?
Want er zijn al enkele gelijkaardige topics de revue gepasseerd. Misschien vinden we wel een patroon.
Afl 3 - Aangepast logo in de vorm van een X?
Wat voorafging / Vorige keer
Helaas niet , ik zal morgen eens zien op mijn telefoon als ik er kan maken. Ik kijk altijd op tv en dan gaat dat natuurlijk niet.

Torremolinos schreef:Heb je hier screenshots van?
Want er zijn al enkele gelijkaardige topics de revue gepasseerd. Misschien vinden we wel een patroon.
Afl 3 - Aangepast logo in de vorm van een X?
Wat voorafging / Vorige keer
Afbeelding
Afbeelding
Ik heb ze toch nog snel gemaakt. Hopelijk hebben jullie er iets aan.
Gebruikersavatar

Karageorgos_22 apr 2019, 00:34

 35  Uma
Een opmerking in verband met het 2de gedeelte van de opdracht voor Axel, Bas en Elisabet. Desondanks Joeri mijn hoofdverdachte is en Elisabet mijn nummer 2. Ik denk eerlijk gezegd dat die 2 elkaar serieus in het oog houden. Ik verdenk joeri nog steeds en denk dat Elisabet op hem zit. Maar door deze aflevering waarin hij het meeste heeft verdiend en Elisabet het minste twijfel ik nu een beetje of mijn 2de theorie niet beter lijkt te kloppen. Dan kwam ik dit fragment tegen toen ik iets duidelijk wilde maken in verband met de kunstopdracht.

Ik wist meteen welk werk van de Mol was door de simpele reden dat ik er het woord "MOL" in kon lezen. De bovenste letter van het rechtse werk was voor mij meteen een duidelijke "M". Vervolgens zie je ook een cirkelvormige beweging die verwijst naar de "O" gevolgd door een brede hoekige "L".

Desondanks ik wel kunstgeschiedenis heb gehad, denk ik niet dat je per se een kunstkenner moet zijn om dat te zien. Ik zie daar echt MOL staan. En net toen ik er een foto van wilde nemen om dit als tip te delen op dit forum kwam ik dit opvallend fragment tegen...

Moest mijn theorie kloppen, net zoals Bas al zei. In het werk van De Mol moet zowiezo een boodschap schuilzitten. Wel als mijn theorie klopt dat er letterlijk het woord MOL in het werk is verwerkt zou dit een verwijzing kunnen zijn naar De Mol... Elisabet dus... #demol 😲

Dit doet me zo onwijs hard twijfelen dat het dan toch elisabet is en Joeri haar in zijn vizier heeft en niet andersom. 😲 :roll:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 02:59

 8153
nikkitjep schreef:Toen ze in de auto zaten, zat elisabet in het midden. Het logo van de mol kwam telkens midden op haar gezicht te staan. Ik vond het toch wel opvallend en het viel me op omdat het een aantal keer in een aantal minuten tijd is gebeurd. Weet niet hoe het in de vorige afleveringen is verlopen maar ik vond dit toch wel opvallend.
:roll:
Koeien van zoveel weken geleden komen weer uit de gracht :roll:

Jansen schreef:Ik vond dat het schilderij van de mol kracht uitstraalde, zoals Bas ook zei. Nu Kaat er uit is, kan ik dat maar met twee personen in verband brengen: Axel en Joeri, en vermits Joeri onmogelijk de mol kan zijn, is Axel de mol :mrgreen: .
En de 3de persoon is Bas himself. Who else? 😉
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 06:38

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:En de 3de persoon is Bas himself. Who else? 😉
Ik ben er niet zo zeker van 🙂. Om een of andere reden breng ik zo'n type van schilderij niet in verband met Bas 😉.
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 apr 2019, 07:46

 2354  Uma
Dit was me nog niet opgevallen... Ik zie er nu ook wel 'Mol' in!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10