Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

anja.mathijs22 apr 2019, 14:28

 391  Uma
Ik vind dat Bas zijn schilderij goed verkocht heeft, neemt duidelijk de leiding en geeft aanvaardbare uitleg.
Iedereen is dan ook mee.
Gebruikersavatar

gejan22 apr 2019, 14:30

 28
Als er een hint zit in het schilderij dan past het voor mij het meest bij Elisabet. Je kunt er een menselijk lichaam met een borstkas in zien waarbij de rode gedeelten organen of bloedvaten kunnen uitbeelden.
Elisabeth leek ook niet goed te weten hoe te reageren bij de keuze en dat past het beste bij de maker ervan. Jouw werk wordt toch beoordeeld.
Bas daarentegen weet opnieuw twijfel te zaaien en de groep te beïnvloeden zoals hij continue doet. Maar hij spreekt wel weer meer als kunstbeoordelaar dan als maker.
Gebruikersavatar

mark.vandaele22 apr 2019, 14:54

 178
Mollenjager-DT schreef:Het zou wel hilarisch zijn dat we in de terugblik-aflevering Elisabet tijdens haar toiletbezoek plots het schilderij zien maken. Dat zou ik wel geniaal vinden! 😉
Dat is voor mij dan ook de enige optie waardoor ik die sabotage oké zou vinden. :roll:
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 15:03

 2245  Uma
"Juffrouw Hiem, op welk schilderij bedelen de monniken?" Je moet dat eerste zinnetje in het Vietnamees eens via Google Translate opvragen, beluisteren en dan proberen na te zeggen. Fun verzekerd! Maar als je dag tien keer na elkaar zegt, dan baart oefening toch kunst. Maar ja, dan die uitspraak he. Het minste klemtoonverschil of verschil in stembuiging geeft er een andere betekenis aan. Je kan het wel knal van buiten leren, maar die juiste uitspraak is aartsmoeilijk.

Maar wel een leuk idee om morgenmiddag, als je naar je werk gaat, eventueel met zo'n Vietnamees hoedje op, binnen te komen en aan de receptie dat zinnetje te zeggen. Tineke van de receptie gaat dubbel klappen! 🙂
Gebruikersavatar

Mateo22 apr 2019, 15:11

 870
marc.roose schreef:Ik denk dat ge zo'n schilderij toch in een kwartiertje kunt maken ...
Eén minuut, met een blokkwast. Maar dan heb je wel wat grotere blikken verf nodig om de kwast in te dopen, dus of dat zo handig is?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 15:31

 8153
Ik vind de link schilderij - toilet nogal onsmakelijk. Je kan je eigen verf gebruiken :mrgreen:
Gebruikersavatar

Mateo22 apr 2019, 18:32

 870
Ik heb ook kunstgeschiedenis gehad en ik kan er, buiten wat streken uit de losse pols die naar de kleuren van een bepaalde en heel bekende voetbalclub zouden kunnen wijzen , inderdaad de letters M O L in zien en met wat goede wil ook veel andere letters. Maar vooral zie ik er een lopende kat in met een smile op z'n gezicht. Eindelijk de Cheshire Cat! Tóch het thema Alice in Wonderland. :twisted:
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 apr 2019, 21:16

 2354  Uma
Zou De Mol zelf hebben mogen kiezen wat hij/zij ging schilderen? Of zou de productie hebben gezegd dat het ongeveer dit of dat moet zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen22 apr 2019, 21:21

 8153
Ik denk dat de mol mocht kiezen.
Dat geklieder is slim gekozen: het gaat snel, je hoeft geen talent te hebben, je kan er minder mee verraden dan met figuren en het is superhandig als je geen inspiratie hebt.
Gebruikersavatar

Anomolie22 apr 2019, 22:15

 64  Uma
Vermoljoen schreef:Zou De Mol zelf hebben mogen kiezen wat hij/zij ging schilderen? Of zou de productie hebben gezegd dat het ongeveer dit of dat moet zijn?
De mol heeft het schilderij geschilderd, maar heeft hij/zij het ook getekend/gesigneerd ?
Zou ik wel een straffe zet vinden, aangezien iedereen er zo dichtbij stond.
Axel alludeerde zelfs op het feit (net voor het 'schredmoment') dat ze beter nog even zouden letten op de details...
Is Axel de mol? Gaf hij hier zelf nog een tip aan de andere kandidaten?

edit: Ik zie nu net dat er al over gesproken wordt onder het topic: 'dikke bertha / quiz' - Opdrachten afl. 7
Gebruikersavatar

anja.mathijs22 apr 2019, 22:30

 391  Uma
Nu valt me net terug in dat Axel zegt dat er druppels onderaan waren, gewoon druppels of codetaal zoals morse ofzo, echt iets voor Bas.
Trouwens Bas praat daar snel overheen, ik denk dat ik echt in de Bas tunnel zit !
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10