Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Vermoljoen23 apr 2019, 21:37

 2354  Uma
De beste (en enige) hint die ik hier nu lees is dat het schilderij van de Mol samen met Elisabet in beeld wordt gebracht. In dat schilderij is dus ‘Mol’ te lezen. Iedereen ziet her er op een andere manier in. Zelf denk ik ook dat er oorspronkelijk eerst de letters M, O en L stonden en er daarna wat is over geschilderd. De hint dat Elisabet dan in beeld komt is dan daarom voor mij de beste tot nu toe. Zelf zou ik er geen andere namen in gaan zoeken, want dat is te veel op één schilderij.
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 21:59

 3483  Uma
Vermoljoen schreef:... In dat schilderij is dus ‘Mol’ te lezen. Iedereen ziet her er op een andere manier in.
Met de beste wil van de wereld maar hoe zeer ik die letters wil zien, ik zie ze niet.
Ik zie wel 3 duidelijke (voor mij) gezichten waarvan 1 een beetje lijkt op het gezicht dat Joeri trok terwijl hij zich op de boot aan het hijsen was.
Ik kan me wel inbeelden dat velen daar letters in zullen zien, en wellicht makkelijker wanneer ze erop gewezen worden, maar hoe meer ik er naar kijk (en ik hou er zometeen mee op) hoe meer ik de gelijkenis met een Rorshachvlek zie (maar dan zonder de symmetrie).
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 22:11

 2245  Uma
Ik wil in ieder geval in de reveal-aflevering de Mol zien schilderen! En de Mol horen vertellen wat het eigenlijk moet voorstellen en of er een geheime boodschap in verscholen zit. Ben benieuwd.
Gebruikersavatar

Mateo24 apr 2019, 00:05

 870
Op deze still van de opdracht in de kunstgalerij zie ik rechts onderaan, als een handtekening, op het schilderij van de mol letters staan: een (dunne) J, een o, dan een blokje dat over iets (over twee letters?) heen geschilderd lijkt, en vervolgens een i. Het kan natuurlijk zijn, dat mijn verbeelding en het late uur me parten spelen.

Verder vind ik het een mooi toeval - of wie weet is het meer dan dat- dat de eerste vangst bij Dikke Bertha de
'Rode Duivels' opleverde.
Ik had al eerder, eigenlijk als grap, gemeld dat het door de mol gemaakte schilderij geschilderd zou kunnen zijn in de kleuren van deze club. Waar het hart vol van is...

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator24 apr 2019, 07:54

 3483  Uma
In de huidige oriëntatie van het schilderij vind ik het niet bijzonder.
Maar draai het eens 90° tegen de klok in en dan begint het op iets te lijken (wel luguber)
Maar als je het helemaal op zijn kop zet, dan zie ik 3 gezichten, allemaal het autoritaire type en de uitdrukkingen verraden toch wel een intens plezier in het mollen, een beetje sadistisch zelfs.
Het leitmotief lijkt een soort landbouwveld te zijn waarin onregelmatige voren getrokken worden.
Het kan aan mij liggen, misschien ook niet, maar de link met Joeri is snel gelegd hoe ik het ook draai en keer. (welke personen zijn autoritair + welk landbouwwerktuig wordt gebruikt om voren te trekken). :geek:
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 09:24

 3423  Yens
ex-molinator schreef:Het kan aan mij liggen, misschien ook niet, maar de link met Joeri is snel gelegd hoe ik het ook draai en keer. (welke personen zijn autoritair + welk landbouwwerktuig wordt gebruikt om voren te trekken). :geek:
Ah zo, in de letterlijke zin van "de baas van een ploeg" 🙂. Leuk gevonden 😉
Gebruikersavatar

ex-molinator24 apr 2019, 09:34

 3483  Uma
Jansen schreef:...
Ah zo, in de letterlijke zin van "de baas van een ploeg" 🙂. Leuk gevonden 😉
Ja, te laat gerealiseerd echter dat het eigenlijk bij Nutteloze Verborgen Hints hoort.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 10:24

 8153
En dan je er ook nog Joeri's T-shirt met vegen bij betrekken dat dezelfde kleuren heeft als het schilderij... 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 13:39

 8153
chicawah.janssen schreef:En dan heb je ook nog Joeri's T-shirt met vegen in dezelfde kleuren heeft als het schilderij... 😉
Afbeelding
Gebruikersavatar

Torremolinos24 apr 2019, 19:56

 264
ex-molinator schreef:In de huidige oriëntatie van het schilderij vind ik het niet bijzonder.
Maar draai het eens 90° tegen de klok in en dan begint het op iets te lijken (wel luguber)
Maar als je het helemaal op zijn kop zet, dan zie ik 3 gezichten, allemaal het autoritaire type en de uitdrukkingen verraden toch wel een intens plezier in het mollen, een beetje sadistisch zelfs.
Het leitmotief lijkt een soort landbouwveld te zijn waarin onregelmatige voren getrokken worden.
Het kan aan mij liggen, misschien ook niet, maar de link met Joeri is snel gelegd hoe ik het ook draai en keer. (welke personen zijn autoritair + welk landbouwwerktuig wordt gebruikt om voren te trekken). :geek:
Ik zie de gezichten niet, hoezeer ik ze zou willen zien :( Kun je een aanduiding geven waar je ze ongeveer ziet? Ja, ik heb het op z’n kop bekeken.
Gebruikersavatar

Anoniem25 apr 2019, 18:10

 30
Als ik het schilderij zo bekijk, zie ik er helemaal niets in. Onlangs kwam ik wel een filmpje tegen van een schilder die een schilderij maakt. In het begin kan je er ook helemaal niets uit opmaken, maar wanneer hij het omdraait vormt het inees een persoon of iets anders. Ik heb het geprobeerd met het schilderij:

Afbeelding

Ik zie hier een schreeuwende vrouw in en kan het nu niet meer wegdenken. Wat zien jullie? En wat kan het betekenen?
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 18:20

 2204
Anoniem schreef:Wat zien jullie?
Een piloot met rugpijn.

:mrgreen:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10