Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

yevo21 apr 2019, 20:12

 281  Uma
Afbeelding
Op weg naar de volgende opdracht krijgen drie kandidaten een tablet waarop drie meerkeuzevragen staan die betrekking hebben tot beroemde kunstwerken. Ieder (goed of fout) antwoord die ze geven levert hen een Vietnamese zin op. Aan de spelers om de zinnen zo goed mogelijk te onthouden, want ze zullen deze nodig hebben om tijdens een rondleiding in de kunstgalerij van juffrouw Hien drie vragen te stellen over de werken die ze te zien krijgen. Alleen als de curator de vraag correct begrijpt, kan ze de kandidaten naar de drie juiste werken leiden. Elk correct werk levert 1000 euro op voor de pot. Daarbovenop valt er nog meer geld te verdienen, maar dan moet het drietal een schilderij van de Mol kunnen onderscheiden van een werk van Cuong.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

magali.dereu21 apr 2019, 20:47

 184  Sven
Hoe weet Kaat dat dat schilderij door een shredder ging?
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2019, 20:57

 2834  Uma
Ze zullen dat wel gezegd hebben. Mogelijk off camera, ma toch.

Ik vond het vooral opvallend hoe Joeri zo afzijdig bleef bij ALLES wat over die kunstopdracht gezegd was..
Gebruikersavatar

magali.dereu21 apr 2019, 20:59

 184  Sven
Om zijn mol in de gaten te houden?
Gebruikersavatar

BeaVer21 apr 2019, 21:02

 1293  Uma
Cedric schreef:Ik vond het vooral opvallend hoe Joeri zo afzijdig bleef bij ALLES wat over die kunstopdracht gezegd was..
Ik vind Joeri sinds de aflevering van de scheepvaartopdracht ALTIJD afzijdig.

OT: ik vond dit echt een heel moeilijke opdracht. Zo maar eens in enkele minuten wat vietnamees leren enkel door een zin te horen en die proberen na te zeggen? Dit kon amper lukken.
Gebruikersavatar

nikkitjep21 apr 2019, 21:22

 3
Toen ze in de auto zaten, zat elisabet in het midden. Het logo van de mol kwam telkens midden op haar gezicht te staan. Ik vond het toch wel opvallend en het viel me op omdat het een aantal keer in een aantal minuten tijd is gebeurd. Weet niet hoe het in de vorige afleveringen is verlopen maar ik vond dit toch wel opvallend.
Gebruikersavatar

jos.jansen21 apr 2019, 21:25

 328  Uma
Axel molt hier tijdens het vanbuiten leren wel. Oh ik kan dit, dat eigenlijk niets met de proef vandoen heeft en veel tijd kost die we niet gebruiken om onze zinnen te leren. (dit kan hij natuurlijk ook als kandidaat doen)
Gebruikersavatar

elke.kuypers21 apr 2019, 21:34

 1
Ik zit totaal niet in een Joeri tunnel en ben hier ook maar een lezer en geen poster maar deze aflevering viel me op dat toen Alex, Bas en Elisabet de anderen inlichtten over her schilderij dat Joeri echt z'n lach op een gegeven moment moet inhouden wanneer er verteld werd dat er geen geld was verdiend en het verkeerde schilderij was vernietigd. Mss kan iemand een screen shot opzoeken?
Ik vond het allesinds heeeeeel verdacht.
Gebruikersavatar

vincent.coomans21 apr 2019, 21:43

 23
Het was erover, vooral omdat de lach kwam net voor ze dat uitspraken dat de mol een schilderij maakte!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen21 apr 2019, 22:47

 8153
BeaVer schreef: ik vond dit echt een heel moeilijke opdracht. Zo maar eens in enkele minuten wat vietnamees leren enkel door een zin te horen en die proberen na te zeggen? Dit kon amper lukken.
Inderdaad aartsmoeilijk. Gedoemd om te mislukken (wel hilarisch wat ze bleken uit te kramen) en bij de ultieme proef met het schilderij van de mol zat ik er ook naast.
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2019, 22:53

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Inderdaad aartsmoeilijk. Gedoemd om te mislukken (wel hilarisch wat ze bleken uit te kramen) en bij de ultieme proef met het schilderij van de mol zat ik er ook naast.
Ik vond dat het schilderij van de mol kracht uitstraalde, zoals Bas ook zei. Nu Kaat er uit is, kan ik dat maar met twee personen in verband brengen: Axel en Joeri, en vermits Joeri onmogelijk de mol kan zijn, is Axel de mol :mrgreen: .
(Nog andere redenen om dat te denken, maar geplaatst bij de desbetreffende opdracht).
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2019, 22:57

 2834  Uma
Kwam Elisabet wel goed uit dat Joeri niet bij haar zat, anders had Joeri wel kunnen zeggen dat Elisabet ook wel wat artistiek talent heeft.. (remember het tekenen bij de sociale media-opdracht).
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10