Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Mateo26 apr 2019, 00:07

 870
Lijkt me een aardige puzzel om die snippers weer tot één geheel te krijgen. Misschien iets voor de verliezer, als therapeutische verwerkingsopdracht.
Gebruikersavatar

Jay-Lo26 apr 2019, 00:10

 1690  Sven
Bwah, dat is bezigheidstherapie tot aan de volgende reeks van de mol. 😃
Gebruikersavatar

Cedric26 apr 2019, 00:18

 2834  Uma
Mateo schreef:Lijkt me een aardige puzzel om die snippers weer tot één geheel te krijgen. Misschien iets voor de verliezer, als therapeutische verwerkingsopdracht.
Dat zou ik ook nog wel willen doen!
Gebruikersavatar

Mateo26 apr 2019, 00:45

 870
ik ook wel.
Met als beloning voor het oplossen van de puzzel niet alleen het gerestaureerde schilderij maar ook een weekje meelopen bij de opnames van De Mol. Als cameramens. Of als souffleur van Gilles. Of desnoods als rommelopveger.
Gebruikersavatar

Mola Lisa26 apr 2019, 15:49

 328  Uma
Bij good morning Vietnam, vóór de verdeling gebeurt in 2 groepen in verfijnde en speelse kandidaten heeft GDC het over de molacties van de overgebleven kandidaten. Hierbij vind ik dat Joeri toch héél de tijd “ongemakkelijk” lacht, geen pokerface zoals we van hem gewoon zijn.

Gilles eindigt dan met de woorden : “… en (de mol) krijgt vandaag opnieuw de kans om stokken in de wielen te steken. Ik wens de mol daar heel veel succes mee” en dan krijg je volgend beeld waarbij iedereen naar Joeri kijkt :

Afbeelding
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2019, 17:20

 2354  Uma
Waarom hebben ze eigenlijk nooit gegokt bij de eerste 2 schilderijen? Mocht dat niet?
Gebruikersavatar

BeaVer26 apr 2019, 17:23

 1293  Uma
Wat bedoel je met gokken? Ze moesten toch op voorhand vragen memoriseren? Door de juiste vraag te stellen, kwam het antwoord uit de gids haar mond en ging zij dan ook het schilderij aanduiden.
Gebruikersavatar

Frolva26 apr 2019, 17:25

 2204
BeaVer schreef:Wat bedoel je met gokken? Ze moesten toch op voorhand vragen memoriseren? Door de juiste vraag te stellen, kwam het antwoord uit de gids haar mond en ging zij dan ook het schilderij aanduiden.
Door jouw vraag begrijp ik de vraag van Vermoljoen. :mrgreen:

De gids verstond hen niet.
Waarom gokte ze dan niet op een schilderij (zonder dat de gids het had aangewezen)? 😉
Gebruikersavatar

BeaVer26 apr 2019, 17:28

 1293  Uma
Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet gemogen hebben.
Restricties, want anders was die te makkelijk. Dan was er een kans dat ze daarmee 3000 flappen verdienden.
Gebruikersavatar

Vermoljoen26 apr 2019, 17:30

 2354  Uma
Frolva schreef:Door jouw vraag begrijp ik de vraag van Vermoljoen. :mrgreen:

De gids verstond hen niet.
Waarom gokte ze dan niet op een schilderij (zonder dat de gids het had aangewezen)? 😉
Dat bedoelde ik 🙂
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2019, 17:41

 3423  Yens
BeaVer schreef:Dat zal hoogstwaarschijnlijk niet gemogen hebben.
Restricties, want anders was die te makkelijk. Dan was er een kans dat ze daarmee 3000 flappen verdienden.
Het mocht waarschijnlijk wel want bij het derde schilderij hebben ze het gedaan. Ik vermoed dat ze het bij de vorige schilderijen gewoon niet beseft hebben.
Gebruikersavatar

Klaartje26 apr 2019, 17:54

 2245  Uma
Ah neen he. Bas, Axel en Elisabet wisten toch niet wat de bedoeling was. Ze hadden Vietnamese zinnetjes van buiten geleerd maar begrepen natuurlijk niet wat die betekenden. En ze spraken ze zo slecht uit dat de gids enkel wartaal verstond. Ze hadden gewoon niet door dat ze moesten vragen "op welk schilderij bedelen de monniken?" of "welk is het duurste schilderij?".

Enkel bij de vraag die Elisabet zo schitterend vlotjes uitsprak, meende de gids iets verstaanbaars te begrijpen en was haar antwoord 8. Dus wisten de kandidaten dat ze schilderij nr.8 moesten kiezen. Maar dat was fout natuurlijk, want de vraag die ze van buiten hadden geleerd was de verkeerde, omdat ze het verkeerde Rubens-schilderij hadden gekozen op de tablet.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10