Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Frolva22 apr 2019, 22:32

 2204
Mateo schreef:naar de kleuren van een bepaalde en heel bekende voetbalclub zouden kunnen wijzen

En wie is er supporter van Royal Football Club de Liège?

:mrgreen:
Gebruikersavatar

magali.dereu23 apr 2019, 07:53

 184  Sven
Karageorgos_ schreef:Een opmerking in verband met het 2de gedeelte van de opdracht voor Axel, Bas en Elisabet. Desondanks Joeri mijn hoofdverdachte is en Elisabet mijn nummer 2. Ik denk eerlijk gezegd dat die 2 elkaar serieus in het oog houden. Ik verdenk joeri nog steeds en denk dat Elisabet op hem zit. Maar door deze aflevering waarin hij het meeste heeft verdiend en Elisabet het minste twijfel ik nu een beetje of mijn 2de theorie niet beter lijkt te kloppen. Dan kwam ik dit fragment tegen toen ik iets duidelijk wilde maken in verband met de kunstopdracht.

Ik wist meteen welk werk van de Mol was door de simpele reden dat ik er het woord "MOL" in kon lezen. De bovenste letter van het rechtse werk was voor mij meteen een duidelijke "M". Vervolgens zie je ook een cirkelvormige beweging die verwijst naar de "O" gevolgd door een brede hoekige "L".

Desondanks ik wel kunstgeschiedenis heb gehad, denk ik niet dat je per se een kunstkenner moet zijn om dat te zien. Ik z...
Wauw! Nice 🙂
Elisabet is ook mijn mol, maar ik snap niet hoe de aanwezigheid van een verborgen boodschap volgens jou per se duidt op Elisabet als mol?
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 apr 2019, 15:34

 1690  Sven
Toen ze in de auto de antwoorden verdeelden kreeg Axel de eerste, dat was ook de langste. Hun antwoord hier was juist. De zingende vis hadden ze ook juist, die ging aanvankelijk Bas doen. Maar hun laatste antwoord was fout, en plots zei Elisabet dat ze die niet ging kunnen, maar de vorige wel. Ze wisselt dan met Bas. Zij onthoudt dus de vraag bij het juiste plaatje en Bas krijgt de vraag bij het foute plaatje. En net dat antwoord verstaat juffrouw Hien, en krijgen ze het foute cijfer. Als dat een molstreek was van Elisabet is deze toch geslaagd.
Ze laten ook vooral Bas beslissen over zowel de kunstwerken in de auto als bij het "de mol" schilderij. Zowel Axel als Elisabet gaan daar in mee. Wil dat dan zeggen dat ze Bas wel vertrouwen, anders zouden ze dat veel meer in twijfel trekken.
Gebruikersavatar

Karageorgos_23 apr 2019, 16:18

 35  Uma
ex-molinator schreef:tja, ik vrees dat ik niet kunstzinnig genoeg ben om er MOL in te kunnen zien. (en ik zal niet de enige zijn 😉 )
Haha geen probleem ex-molinator. Het is inderdaad erg moeilijk om iets in een abstract schilderij te zien wat iemand anders erin ziet. Want iedereen heeft zijn eigen interpretatie van een abstract schilderij.

Je was er nochtans dichtbij, (desondanks je dacht geen kunstzinnig oog te hebben. 😉 ), eerder de "O" is evengroot als de "M". De Mol is zo slim geweest de "L" tegen de "O" te kleven zodat je deze minder onderscheid als 2 aparte letters. Kan mis zijn he maar dat is toch wat ik erin zie.

Bij deze --->
Afbeelding

Maar zoald ik al aangaf wat jij erin ziet kan ook kloppen he, ik heb geen patent op het talent hebben van letters zien in een mollenschilderij. 😂

Zou wel zo'n waanzinnig talent zijn zoals Axel z'n talent alles achterstevoren te kunnen uitspreken. 😎
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 16:21

 8153
De M vind ik heel duidelijk, de O al wat minder, maar met de L blijf ik het toch moeilijk hebben. Nu ja, als het overduidelijk was, hadden de kandidaten het gezien.
Gebruikersavatar

Karageorgos_23 apr 2019, 16:22

 35  Uma
magali.dereu schreef:Wauw! Nice 🙂
Elisabet is ook mijn mol, maar ik snap niet hoe de aanwezigheid van een verborgen boodschap volgens jou per se duidt op Elisabet als mol?
Geen probleem hoor, omdat het programma vaak De Mol in een fragment plaats met een tip. En Elisabet staat in dit fragment samen met het schilderij van De Mol en er staat MOL op het schilderij. 😉

chicawah.janssen schreef:De M vind ik heel duidelijk, de O al wat minder, maar met de L blijf ik het toch moeilijk hebben. Nu ja, als het overduidelijk was, hadden de kandidaten het gezien.
Ja maar zoals ik al aangaf, niet iedereen haalt er letters uit, Bas interpreteert het eerder als iets dynamisch en abstracts. Is ook abstract, maar hij gaf aan dat De Mol zowiezo een boodschap in het werk moet gestopt hebben. En toen hij dit zei zag ik het. De "M" en "O" zijn voor mij vrij duidelijk.

Het is natuurlijk ook niet gezegd dat de anderen dat ook niet gezien zouden hebben. Er zijn veel kandidaten die zich nu willen profileren als valse mol...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 16:34

 8153
Ik vind het knap opgemerkt. Elisabet bij het schilderij... Het doet me denken aan Gilles VB bij het muurtje waarop "el topo" stond.
Het past ook weer bij de transparantie die GDC ons beloofde: "Voilà, het stond gewoon voor jullie neus!".
Hoe meer ik erover denk hoe meer ik ervan overtuigd geraak dat het schilderij gemaakt werd door Elisabet tijdens haar sanitaire stop (die totaal niet strookt met haar gedrevenheid om proeven te winnen en zoveel mogelijk geld binnen te halen).

Ofwel werd het door Bas gemaakt tijdens zijn eenzame opsluiting. Bas zou wel de kans gehad hebben verfsporen te wissen. Maar als ze voor Elisabet klaarstonden met een schort en handschoenen, kon ze het ook wel zonder verfsporen klaarspelen denk ik.

Wat mij nu plots te binnen schiet: zou ze met opzet die klodders gemaakt hebben in bloedrood? Haar teergeliefde roze kon ze moeilijk gebruiken zonder zich te verraden 😉
Gebruikersavatar

Karageorgos_23 apr 2019, 16:42

 35  Uma
Cedric schreef:Ik heb wel kunstgeschiedenis gehad en ik zie er gewoon rode en zwarte verfstreken in.
Tot zover mijn bijdrage.
Graag gedaan.
Cedric, nee maar dat snap ik ook hoor. Hoe vaak wij niet te horen kregen tijdens de les kunstgeschiedenis dat het ieys moest voorstellen dat je denkt oei dat zie ik er echr helemaal niet in. Je oog moet er maar opvallen... Vandaar dat een abstract schilderij eigenlijk een ontzettend slimme zet is geweest van de programmamakers en/of De Mol?!

Zelfs als er een tip in zit, wat er naar mijn mening wel degelijk inzit, is het nog moeilijk deze tip te zien. Iedereen interpreteert het anders... Maar bij deze zo zie ik het:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

erendriel23 apr 2019, 17:22

 2
Ik heb net het topic even door genomen en volgens mij heeft niemand het er al over gehad.

Wanneer GDC onthult dat het rechtse schilderij van de mol is, lijkt de reactie van Bas en Axel oprecht.

Onmiddellijk erna komt elisabeth in beeld en wanneer GDC verdere uitleg geeft, is de lichaamshouding en gelaatsuitdrukking van Elisabeth wel zeer opmerkzaam.

Ik vind op het internet niet direct de screenshots van die paar seconden terug.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 18:23

 8153
erendriel schreef:Onmiddellijk erna komt elisabeth in beeld en wanneer GDC verdere uitleg geeft, is de lichaamshouding en gelaatsuitdrukking van Elisabeth wel zeer opmerkzaam.
Wie is Elisabeth?

Karageorgos_ schreef:Maar bij deze zo zie ik het:
En zo zie ik het:

Afbeelding
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 19:41

 8153
Mateo schreef:Eén minuut, met een blokkwast. Maar dan heb je wel wat grotere blikken verf nodig om de kwast in te dopen, dus of dat zo handig is?
Of met een wc-borstel (je mag zelf kiezen waar je die in doopt) :mrgreen:
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh23 apr 2019, 21:35

 344  Sven
Dit screenshot is gemaakt nadat Bas op de knop drukt, Axel lijkt te kijken naar het schilderij van de mol, nog voordat deze door de shedder gaat. En ik hoop dat er aan de andere kant ook een GoPro stond anders hadden de kandidaten het al kunnen weten welk schilderij van de mol was.

Afbeelding

EDIT:
Tweede GoPro gevonden. Alleen ook die lijkt op het andere schilderij gericht te staan, ik stel me zo voor dat dat puur montage technisch slim is.
Screenshot:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door lorenzo.dejongh op 23 apr 2019, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10