Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

yevo21 apr 2019, 20:13

 281  Uma
Afbeelding
Ondertussen spelen twee kandidaten in een plaatselijk schooltje 'Dikke Bertha' met de schoolkinderen. Dit is een overloop-spelletje waarbij ze telkens één kindje moeten vangen. Dit moeten ze vijf keer doen om zo quizvragen te bekomen. Elke leerling draagt namelijk een T-shirt met daarop een specifiek thema. Aan het duo om hierover een vraag te stellen die de drie anderen tijdens een latere quiz dienen te beantwoorden. Elk juist antwoord levert 300 euro op, maar als iedereen de vraag correct heeft dan was deze te makkelijk en krijgen ze niks. Alleen als het duo de vragen strategisch bepaalt kan er 3000 euro verdiend worden.

https://www.wieisdemol.be/afleveringen/7.php
Gebruikersavatar

Social21 apr 2019, 22:52

 353  Uma
Hier viel echt weinig of niets te mollen, er was altijd genoeg controle van de ander.
Gebruikersavatar

Jansen21 apr 2019, 22:55

 3423  Yens
De twee kandidaten die al de hele reeks het meest voor het spel gingen, samen in deze opdracht, zalig om die twee samen die opdracht te zien doen 😉.
Gebruikersavatar

Cedric21 apr 2019, 22:56

 2834  Uma
Twee kanten aan dit verhaal...

1) Kaat en Joeri.
2) Zij die de vragen moeten beantwoorden.

Enige manier waarop je zou kunnen mollen bij deze opdracht is als je (als quizdeelnemer) op alle vragen het antwoord weet of dat je (als vraagkiezer) té makkelijke vragen stelt.
En het eerste kan dan nog enkel mol-effect hebben als de andere 2 personen ook de antwoorden weten.
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2019, 23:02

 2204
Opdracht waar volgens mij weinig uit af te leiden valt.
Gebruikersavatar

Vermoljoen21 apr 2019, 23:20

 2354  Uma
Hier zat de Mol denk ik niet. Kaat ligt eruit en Joeri is gewoon niet De Mol. We moeten gaan zoeken in het ander team, waar ik als Mol zou willen zitten.
Gebruikersavatar

Paraceta21 apr 2019, 23:59

 717  Sven
Vermoljoen schreef:We moeten gaan zoeken in het ander team, waar ik als Mol zou willen zitten.
Ik zie niet in waarom de Mol per se in een opdracht die gedoemd is te mislukken, zou willen zitten.
Gebruikersavatar

Cedric22 apr 2019, 00:04

 2834  Uma
Vermoljoen schreef:waar ik als Mol zou willen zitten.
Of niet.

STEL bijvoorbeeld dat Joeri de Mol is:

- In de Dikke Bertha kan je je gewoon amuseren met 5 kindjes te "vangen".
- Intussen geen bijdrage aan de opdracht in Vietnamese taal die sowieso verkeerd zal gaan => Hier moet je niet zitten, gaat toch fout
- Geen kans dat men van je gezicht kan aflezen dat je een schilderij gemaakt hebt
- Die quiz kan je niet bij mollen, want zelfs al beantwoord je alles juist, dan nog ben je afhankelijk van de anderen => Geen zin je daarbij te zetten.
- Enige waar je hier had kunnen mollen is door de vragen té moeilijk of té makkelijk te maken. Maar dan zou Kaat je ontmaskerd hebben.

Eigenlijk, als Joeri de Mol zou zijn, dan zit hij hier helemaal safe, verdenkt niemand hem, terwijl er toch 4000€ niet werd gewonnen bij de schilderijen en 900 niet bij de quiz. Uiteindelijk was er van de 7000€ die te winnen viel maar 2100€ gewonnen. Al bij al goed gemold voor een opdracht waarin je het minst opvallend was van alle resterende kandidaten.
Gebruikersavatar

mark.vandaele22 apr 2019, 00:04

 178
Dat is weer zo'n Pieter in die Sombrero opdracht geval, het kan altijd.
De mol geraakt ook niet altijd bij de opdracht die hij uiteindelijk wil, tenminste toch niet op een onopvallende manier. 😛
Laatst gewijzigd door mark.vandaele op 22 apr 2019, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Yvo22 apr 2019, 00:06

 1111  Uma
Paraceta schreef:Ik zie niet in waarom de Mol per se in een opdracht die gedoemd is te mislukken, zou willen zitten.
Het tweede deel van die opdracht, proberen te gissen welk schilderij de mol heeft geschilderd, was niet bepaald gedoemd om te mislukken. Het was één kans op twee.
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2019, 10:56

 1293  Uma
Cedric schreef: - Die quiz kan je niet bij mollen, want zelfs al beantwoord je alles juist, dan nog ben je afhankelijk van de anderen => Geen zin je daarbij te zetten.
Nee? een juist antwoord was 300 euro waard.
Bas (/of Axel?) had 4 van de 5 vragen juist en heeft alleen daardoor al 1200 euro verdiend.
Elisabet had maar 1 vraag correct.
Wil je hier dus de gok wagen door alles correct te beantwoorden met de kans dat een vraag 3/3 krijgt en dus geen geld binnen brengt?
Of wil je hier gewoon meer zekerheid door fout te antwoorden zodat er al zeker 300 euro minder wordt verdiend?