Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

thomas.e25 apr 2019, 22:17

 91
chicawah.janssen schreef:Met de eindmeet in zicht vindt Axel dat hij wat rust verdiend heeft. De meeste mensen zouden dan juist een tandje bijsteken.
Leuke interpretatie. De mol is eindelijk alleen, en zoekt en vindt de rust in zijn vertrouwde tunnels onder de grond, na wat tot dan een erg stresserend seizoen was (zo onverwacht als mol worden aangeduid). Effe uitblazen, voor onze mol, waarna hij met de batterijtjes terug opgeladen, heroïsch als een echte mol uit zijn molshoop kruipt. Zucht.
Gebruikersavatar

thomas.e25 apr 2019, 23:22

 91
Echt? 😉 😛 Ik hoop dat het dat dus niet is, en stiekem nog maar op één ding: dat Joeri de mol zal blijken, en dat hij zijn adagium ‘sterk zijn, is simpel zijn’ waarmaakt als mol.
Gebruikersavatar

lajato25 apr 2019, 23:53

 69
Dan moeten ze wel nog een uitleg verzinnen waarom de mol niet méér gesaboteerd heeft.
Bij de bootproef hoefde hij zichzelf niet te leren kennen door zo tot het uiterste te gaan, idem wat de tunnels betreft en nog vele andere proeven waar hij toch een serieuze verdienste aan gaf. Hij geeft ook zelf aan dat hij geen goede mol zou zijn omdat hij er teveel voor zou gaan.
Ik zou het geloofwaardiger vinden moest hij zich als mol niet zo profileren als iemand die álles geeft om een proef te doen slagen, ook al zijn er wel zaken die potentieel in zijn richting wijzen (oa. bijna al zijn tshirts).

óf dit past in het schijnbaar 'omgekeerd' thema en de mol doet het hardst zijn best... Maar dat zou dan toch wel heel jammer zijn en afbreuk doen aan dit hele concept: de mol moet saboteren. Voor mij is hij dus zeker de mol niét... En ik hoop voor de integriteit van het programmaconcept dat hij het ook effectief niet is.
Gebruikersavatar

nyckelpiga26 apr 2019, 17:00

 69
Dat kan je evengoed bij de andere drie kandidaten zeggen. Als Axel de mol zou zijn, dan mag hij eens uitleggen waarom hij dat vlaggetjesraadsel heeft helpen oplossen, de onder tafel blijven opdracht liet lukken, de visproef gelukt is, hij geld verdiende bij de tunnelopdracht, etc etc
En dan Bas, waarom liep hij zo snel naar de jeep, lukte zijn proef bij de etiquette, verdiende hij geld bij de tunnels, lukte de muur/sociale media opdracht, lukte de visproef, en bedacht hij samen met Bruno een manier om die steen op te heffen, etc etc
En als laatste Elziabet. Als zij de mol is, waarom heeft ze dan zo goed die raadsels in de kajuit opgelost? Daar kon je mollen, door bijvoorbeeld dat bord niet af te kuisen, ... en waarom kiest ze altijd voor lage bedragen bij opdrachten (100 EUR bij het boogschieten, ...), en stelde zij als enige Bas in vraag bij zijn leugen over dat hij nog een code moest invullen, en waarom verwisselde ze dan nog die 2 personen op het strand waardoor de silent disco opdracht lukte, ...

De mol verdient ook vaak geld, en soms hangt het ook af van de groep of er geld of niet verdient wordt. Dan mag je nog zo hard je best doen om te mollen. Over Joeri, ik denk als hij de mol zou zijn, dat hij vaak de held uithangt omdat hij zichzelf niet verdacht wil maken, en zo sympathiek overkomt. Pieter heeft vorig jaar ook in zijn auto blijven slapen, terwijl de andere kandidaten al lang vertrokken waren. Pas als Joeri een rood scherm krijgt, of ik een licht zie branden bij hem in de finale, ga ik hem volledig uitsluiten als mol.
Gebruikersavatar

BeaVer26 apr 2019, 17:12

 1293  Uma
nyckelpiga schreef:De mol verdient ook vaak geld, en soms hangt het ook af van de groep of er geld of niet verdient wordt. Dan mag je nog zo hard je best doen om te mollen. Over Joeri, ik denk als hij de mol zou zijn, dat hij vaak de held uithangt omdat hij zichzelf niet verdacht wil maken, en zo sympathiek overkomt. Pieter heeft vorig jaar ook in zijn auto blijven slapen, terwijl de andere kandidaten al lang vertrokken waren. Pas als Joeri een rood scherm krijgt, of ik een licht zie branden bij hem in de finale, ga ik hem volledig uitsluiten als mol..
Alleen is het verschil in dit voorbeeld dat Pieter daarmee geen geld had verdiend en Joeri al elke keer met zijn heldendaden geld voor de pot opbracht.
Gebruikersavatar

Jansen26 apr 2019, 17:26

 3423  Yens
nyckelpiga schreef:Dat kan je evengoed bij de andere drie kandidaten zeggen. Als Axel de mol zou zijn, dan mag hij eens uitleggen waarom hij dat vlaggetjesraadsel heeft helpen oplossen, de onder tafel blijven opdracht liet lukken, de visproef gelukt is, hij geld verdiende bij de tunnelopdracht, etc etc
En dan Bas, waarom liep hij zo snel naar de jeep, lukte zijn proef bij de etiquette, verdiende hij geld bij de tunnels, lukte de muur/sociale media opdracht, lukte de visproef, en bedacht hij samen met Bruno een manier om die steen op te heffen, etc etc
En als laatste Elziabet. Als zij de mol is, waarom heeft ze dan zo goed die raadsels in de kajuit opgelost? Daar kon je mollen, door bijvoorbeeld dat bord niet af te kuisen, ... en waarom kiest ze altijd voor lage bedragen bij opdrachten (100 EUR bij het boogschieten, ...), en stelde zij als enige Bas in vraag bij zijn leugen over dat hij nog een code moest invullen, en waarom verwisselde ze dan nog die 2 personen op het strand waardoor de silent disco opdr...
Je hebt helemaal gelijk: dit jaar heeft de mol zeker niet constant gesaboteerd en is het dan ook uiterst moeilijk om op een goeie manier te bepalen wie de mol is. Ik verwacht dat er in de aflevering van zondag nog iets gaat gebeuren waardoor we meer zekerheid hebben.
Gebruikersavatar

astridm27 apr 2019, 14:13

 287
nyckelpiga schreef:Over Joeri, ik denk als hij de mol zou zijn, dat hij vaak de held uithangt omdat hij zichzelf niet verdacht wil maken, en zo sympathiek overkomt.
Iedereen weet dat Joeri fit en sterk is, dus het zou alleen maar extra opvallen als hij juist de fysieke proeven zou laten mislukken. Als hij de mol is, heeft hij gewoon pech dat er nu zoveel van dat soort opdrachten in het spel zitten. De productie weet dat allemaal en als ze dan toch voor Joeri kiezen, hebben ze daar dan ook ongetwijfeld een goede reden voor.
Gebruikersavatar

Frolva27 apr 2019, 14:48

 2204
Specifiek in deze tunnelopdracht had Joeri (als mol) toch kunnen falen zonder verdacht te zijn?
Hij moest een stuk afleggen dat niemand kende, dus indien hij een minuutje later uit de tunnels was geraakt zou niemand dat verdacht (mogen :mrgreen: ) vinden.
Gebruikersavatar

Paraceta27 apr 2019, 15:09

 717  Sven
Frolva schreef:Specifiek in deze tunnelopdracht had Joeri (als mol) toch kunnen falen zonder verdacht te zijn?
Hij moest een stuk afleggen dat niemand kende, dus indien hij een minuutje later uit de tunnels was geraakt zou niemand dat verdacht (mogen :mrgreen: ) vinden.
De dag ervoor was er natuurlijk wel al veel geld verloren gegaan; als Mol lijkt dit me dan ook een ideaal moment om minder verdacht te worden bij twijfelende kandidaten (dit geldt zowel voor Bas, Axel als Joeri).
Gebruikersavatar

Frolva27 apr 2019, 15:17

 2204
Paraceta schreef: De dag ervoor was er natuurlijk wel al veel geld verloren gegaan; als Mol lijkt dit me dan ook een ideaal moment om minder verdacht te worden bij twijfelende kandidaten (dit geldt zowel voor Bas, Axel als Joeri).
Daar heb je zeker een punt.

Maar ( :mrgreen: ) wat betreft:
- Axel: vier minuten verliezen aan exit 2 en drie minuten met zijn exit (3) in het zicht ; toch een beetje verdacht.
- Joeri: had maar 16 minuten om tot aan exit 4 te komen; zowel Bas als Axel deden er meer van 14 minuten over om tot aan exit 2 te geraken; zelfs als je veel sneller bent dan die twee, kan je nog (net) te laat komen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13