Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

KevinL24 apr 2019, 23:59

 87
Elisabet is De Mol, en alle kandidaten weten het hoor.
Kaat met enorme angsten voor tunnels maar toch sturen ze Elisabet er eerst in om de "schade" te beperken.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 07:23

 8153
Elisabet en Kaat hadden allebei schrik, dus was het logisch dat zij eerst zouden gaan. Als ik het mij goed herinner stelde Elisabet aan Kaat voor om eerst te gaan omdat ze dan aan Kaat kon laten weten hoe het was.
Gebruikersavatar

mark.vandaele25 apr 2019, 11:08

 178
Blijft dubbel voor mij Elisabet bracht hierdoor wel geld uit de pot maar door haar actie moest Kaat minder ver de tunnel in. Indien Kaat naar exit 2 moest zou dit de opdracht toch een groter nadeel gebracht hebben denk ik, en dit in combintie met de langste tunnel die nog haalbaar zou zijn. Maar wat als de mol per ongeluk een boobytrap opent kan ook altijd. :roll:
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 16:44

 2204
Omdat er blijkbaar nog steeds mensen zijn die niet kunnen of willen geloven dat Axel de mol is, kijk naar de tunnelproef. 😉

Als Axel de tunnel in gaat staat de klok op 44.00 (begonnen op 75.00)
Afbeelding

Axel komt aan bij exit 1 op 37.33 (hij deed er dus 6.30 minuten over, dezelfde tijd als Kaat).
Afbeelding

Axel weet dat de eerste koker die hij tegen komt een pasvraag is, maar laat ze (dank je wel Kaat :mrgreen: ) liggen om eerst de uitleg te lezen bij exit 1 om dan pas terug te keren. Extra veel tijdverlies dus.

Axel komt aan bij exit 2 op 30.05 (hij deed er dus 14 minuten over, zelfde tijd als Bas).
Afbeelding

Maar dan! :mrgreen:
Axel vertrekt naar exit 3 op 25.52. Daar verliest hij dus 'zomaar' 4 minuten.
Afbeelding

Op 19.39 (dus na 6.30 minuten ongeveer) komt Axel (zo goed als) aan exit 3, maar vindt het dan tijd om wat uit te rusten.
Afbeelding

Hij wil vooral niet dat er dan gezegd wordt dat zijn exit vlakbij is. :roll: :mrgreen:
Afbeelding

Pas op 16.11 begint de 'tunneltijd' van Joeri (dit was dus de eindtijd van Axel). Het rusten kost dus 3.30 minuten.
Afbeelding

En uiteraard volstaan 16.11 minuten niet om tot aan exit 4 te geraken. Tenzij voor 'sterke beer uit Peer' ... :mrgreen:


En als extraatje:
De kandidaten worden in de tunnel gefilmd door een camera op hun helm en door enkele camera's die op strategische punten in de tunnel liggen.
Enkel Axel wordt gefilmd door een cameraman, en wel vlakbij (zijn) exit 3. Dat kan je merken aan het feit dat de camera die hem filmt beweegt net voor hij beslist uit te rusten.
Bewegende beelden zijn uiteraard veel duidelijker, maar zo ziet het eruit op screenshots:
Afbeelding
Afbeelding
En ook dit beeld werd door een cameraman gefilmd:
Afbeelding

Dat voorrecht kreeg niemand anders, ook Joeri niet, die op hetzelfde punt passeerde ...
Afbeelding


En wie durft beweren dat deze post blijk geeft van 'tunnelvisie' ... die heeft dik gelijk. :albino:
Gebruikersavatar

Jansen25 apr 2019, 16:53

 3423  Yens
Ik speel even advocaat van de duivel: toen de reeks begon werd er dikwijls gesteld dat Axel bepaalde proeven niet goed kon uitvoeren (bv. de bungeesprong) omdat hij pas aan zijn rug geopereerd was... Als ik dat parcours in de tunnel zie, dan denk ik niet dat het eenvoudig was voor een rugpatiënt 😉.
Gebruikersavatar

anja.mathijs25 apr 2019, 17:16

 391  Uma
Opmerking : exit 3 was normaal voor Bas, die wou maar tot 3 gaan, natuurlijk kwamen de 2 dames eerst, dus kreeg hij 3, maar omdat Elisabet exit 1 niet haalde, werd exit 3 plotsklaps voor Axel ! :albino:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 17:16

 8153
Dat uitrusten vond ik een goeie :mrgreen:
Had hij nu nog gezegd "Ik heb last van mijn rug, ik doe efkes wat kalmer aan" 😉
Gebruikersavatar

Klaartje25 apr 2019, 19:46

 2245  Uma
Daar zit inderdaad een cameraman bij Axel als hij dichtbij exit 3 is, want je ziet de camera meebewegen.

Maar bij Joeri als hij zijn exit nadert toch ook? Als de klok op 1:47 staat, zie je dit beeld en merk je dat de camera lichtjes beweegt (naar achter):

Afbeelding
Dit beeld kan je toch ook alleen maar verklaren als je aanneemt dat er een cameraman in die tunnel zit.

Als dat zo is, dan moet die cameraman zelf in die tunnel zijn gekropen via exit 4, want via exit 3 kan hij er niet in, want die exit is dat smal gat waar Axel uitkruipt en dat mooi bedekt is met bladerafval. Die cameraman heeft dus ook heel wat meters afgelegd en bovendien moest hij een stuk achterwaarts kruipen.

Dus dat de cameraman in kwestie enkel voor Axel ingeschakeld werd, klopt niet volgens mij. Ik hoop dat jouw tunnel daardoor niet instort, Frolva. 🙂

De aanwezigheid van die cameraman bij Joeri in de tunnel dichtbij exit 4 (op 1:47) verklaart misschien ook waarom het duurde tot 0:35 eer hij uit de tunnel kon kruipen, want die cameraman moest eerst nog (achterwaarts) uit die tunnel kruipen richting exit 4, want de arme man kon geen andere kant uit. Vandaar dat Joeri daar een kleine minuut "verliest".
Gebruikersavatar

Holmes25 apr 2019, 20:50

 395
Bij Elisabet is er ook een cameraman. Kijk maar eens rond 43:15 (het beeld beweegt ook lichtjes)
Niet veel uit op te maken dus...
Afbeelding
Gebruikersavatar

Frolva25 apr 2019, 21:48

 2204
Klaartje schreef:Dus dat de cameraman in kwestie enkel voor Axel ingeschakeld werd, klopt niet volgens mij. Ik hoop dat jouw tunnel daardoor niet instort, Frolva. 🙂
Mijn tunnel, mijn tunnel, was het maar ... mijn wereld stort in. :cry:
Grapje natuurlijk, zoals ik schreef, 't was maar een extraatje. :mrgreen:

Logisch eigenlijk dat er steeds een cameraman aanwezig is in de buurt van de exit.
Maar, als je de cameraman ziet en (dus) eigenlijk ook de uitgang, dan ga je toch niet drie minuten rusten?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen25 apr 2019, 21:58

 8153
Je moet dat toch allemaal maar doen als cameraman. Het moet in die tunnels echt aartsmoeilijk geweest zijn. Kruip daar maar eens rond met je spullen, achteruit dan nog! Echt dikke chapeau voor die mannen (en vrouwen als er vrouwen bij zijn)!!!

En nu terug on topic.
Met de eindmeet in zicht vindt Axel dat hij wat rust verdiend heeft. De meeste mensen zouden dan juist een tandje bijsteken.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13