Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mollig1823 apr 2019, 23:36

 229  Bert
Elisabet heeft ook totaal geen interesse in het verdienen van geld ( zelfde bij Axel)
(gesteld dat ze de mol niet is, wat ik nochtans wel denk)
is zij wel zeer consequent om bij momenten dat ze voor zichzelf kan kiezen, dit ook effectief te doen.

Het is een beetje lullig om dit te typen maar puur psychologisch gezien heeft 500 euro verschil geen enkele betekenis aangezien dat minder is dan wat zij per dag werken verdienen 🙂.

Zij komt nu wel heel dicht bij de finale en dan vind ik het vanuit psychologisch standpunt perfect normaal dat je geen persoonlijk voordeel gaat laten liggen voor een "aalmoes".
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 23:41

 3483  Uma
mollig18 schreef:...
Het is een beetje lullig om dit te typen maar puur psychologisch gezien heeft 500 euro verschil geen enkele betekenis aangezien dat minder is dan wat zij per dag werken verdienen 🙂.
Indien je bruto bedoelt dan zou het wel kunnen, maar ik denk niet dat een spoedarts 500 * 22 = 11.000 netto per maand verdient.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 07:20

 8153
Jansen schreef:Vergelijk deze twee foto's eens?

Afbeelding

Afbeelding
Dit kan toch echt geen toeval zijn.
Zelf zou ik dat gebaar nooit maken, en al helemaal niet als ik ergens tegenaan sta te leunen.

Toch 3 zaken die ik niet kan rijmen met mol Bas:
- de scheepsproef: waarom Elisabet in de kajuit? En touwtje laten doorknappen als enige molactie?
- de paintball: waarom Bas als gevangene? Hij kan de proef niet beïnvloeden (maar wel schilderen), tenzij hij de sluipschutters helpt en verwacht wordt dat Elisabet en Joeri hem zullen afknallen.
- Bas kwam na de schermen als laatste bij GDC. Stel dat hij geweigerd had, dan hadden ze daar mooi gestaan. Ofwel hebben ze iedereen 2x doen komen maar kregen wij dat (natuurlijk) niet te zien.

Wat wel in de richting van Bas wijst, zelfs letterlijk:
zakke langs zijkant @ Afl 6 - Godin wijst naar bas
En dan is er ook nog "Bas" gekozen
en remcotorken @ Afl 3 - 4th Chamber - El Michels Affair

Maar misschien hoort dit allemaal beter thuis bij
thomas.e @ De vingers van Bas

En... als we nu eens de #3 en de #2 beschouwen als
De mol zat bij #1?
Math @ Zoeken naar fouten?
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 07:53

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Dit kan toch echt geen toeval zijn.
Zelf zou ik dat gebaar nooit maken, en al helemaal niet als ik ergens tegenaan sta te leunen.

Toch 3 zaken die ik niet kan rijmen met mol Bas:
- de scheepsproef: waarom Elisabet in de kajuit? En touwtje laten doorknappen als enige molactie?
- de paintball: waarom Bas als gevangene? Hij kan de proef niet beïnvloeden (maar wel schilderen), tenzij hij de sluipschutters helpt en verwacht wordt dat Elisabet en Joeri hem zullen afknallen.
- Bas kwam na de schermen als laatste bij GDC. Stel dat hij geweigerd had, dan hadden ze daar mooi gestaan. Ofwel hebben ze iedereen 2x doen komen maar kregen wij dat (natuurlijk) niet te zien.

Wat wel in de richting van Bas wijst, zelfs letterlijk:
zakke langs zijkant @ Afl 6 - Godin wijst naar bas
En dan is er ook nog "Bas" gekozen
en remcotorken @ Afl 3 - 4th Chamber - El Michels Affair

Maar misschien hoort dit allemaal beter thuis bij
thomas.e @ De vingers van Bas

En... als we nu eens de #3 en de #2 beschouwen als
De mol zat bij #1?
Math @ Zoeken naar fouten?
Helemaal mee akkoord, ik kan op dit ogenblik niet kiezen tussen Bas en Elisabet, en het kan bijna niet anders dat een van de twee de mol is. Joeri sluit ik uit en Axel krijgt bijna dezelfde status.

Toch vind ik de "konijnenhint" te duidelijk om te negeren.
Gebruikersavatar

annick.neskens24 apr 2019, 08:37

 128
Jansen schreef:Ja, maar de afstand van Elisabet en Kaat kunnen toch niet hetzelfde zijn? Kaat loopt ook van start tot exit 1 en Elisabet keert toch het stukje terug naar de booby trap en dan nog eens terug naar de exit. Dan kan hun afgelegde afstand toch niet hetzelfde zijn?
Moet je de tijd vanaf de boobytrap naar de exit dan meetellen? Het spel stopt toch voor haar bij het ontploffen van die boobytrap. Er wordt dan van haar ook niets meer gezien of gehoord ... Waar is ze dan?
Gebruikersavatar

Frolva24 apr 2019, 08:42

 2204
annick.neskens schreef:Moet je de tijd vanaf de boobytrap naar de exit dan meetellen? Het spel stopt toch voor haar bij het ontploffen van die boobytrap.
De tijd en afstand van de exit naar de boobytrap moet je (m.i.) wel meetellen.

Net zoals je bij Axel de tijd en afstand die hij is teruggegaan voor de pasvraag 'moet' meetellen.

chicawah.janssen schreef:Dit kan toch echt geen toeval zijn.
Zelf zou ik dat gebaar nooit maken, en al helemaal niet als ik ergens tegenaan sta te leunen.
Maar het gebaar van Bas zal toch natuurlijk zijn. Ze gaan hem toch niet gevraagd hebben om zo tegen een boom te leunen.

Als het een hint is heeft GDC nadien handgebaren van Bas nagedaan. Toch?
Gebruikersavatar

Jansen24 apr 2019, 08:53

 3423  Yens
Frolva schreef:Maar het gebaar van Bas zal toch natuurlijk zijn. Ze gaan hem toch niet gevraagd hebben om zo tegen een boom te leunen. Als het een hint is heeft GDC nadien handgebaren van Bas nagedaan. Toch?
Je kan gelijk hebben, ofwel is het "niet naar Luxemburg" filmpje ook in Vietnam gemaakt. We hebben daar geen enkele aanwijzing voor maar ook geen tegen... Ze kunnen achteraf tegen Bas gezegd hebben om het gebaar ergens te maken.

En vergelijk eens deze? Deze is vlak voor de andere screenshot gemaakt? Daar houdt hij zijn hand gewoon? En dan ineens verandert hij zijn hand in een andere houding? Toch vreemd lijkt me?

Afbeelding

(Credits voor Lorenzo De Jongh).
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 10:14

 8153
Frolva schreef:Ze gaan hem toch niet gevraagd hebben om zo tegen een boom te leunen.
Waarom niet? Ze hadden vooraf al moeten liegen over konijen, GDC had bij een eliminatie al over een wit konijn gesproken en ze hadden al een proef met konijnen gedaan. Het is toch simpel om aan Bas te vragen ergens eens onopvallend een konijntje te maken met zijn hand?
En achteraf heeft GDC datzelfde gebaar gebruikt in "Niet naar Luxemburg".
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2019, 11:24

 1111  Uma
chicawah.janssen schreef:- Bas kwam na de schermen als laatste bij GDC.
Wat schermen? Hoe schermen? Welke schermen? En er was ook geen proef waar er geschermd werd. Ik kan even niet volgen.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 11:25

 8153
De selectie van de mol.
Eerst scherm bekijken, dan vragen van GDC.
En daarna een voor een bij GDC komen. Daarbij kwam Bas als laatste.
Gebruikersavatar

Yvo24 apr 2019, 11:28

 1111  Uma
Aaaah oké, nu valt mijn euro. Ik had me er al bijna suf over gepiekerd wat die schermen konden betekenen.
Bedankt voor de uitleg.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen24 apr 2019, 11:30

 8153
Bij schermen dragen de schermers natuurlijk ook een vizier 😉
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13