Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2019, 21:17

 1111  Uma
Jansen schreef:Ja, maar de afstand van Elisabet en Kaat kunnen toch niet hetzelfde zijn? Kaat loopt ook van start tot exit 1 en Elisabet keert toch het stukje terug naar de booby trap en dan nog eens terug naar de exit. Dan kan hun afgelegde afstand toch niet hetzelfde zijn?
Inderdaad, dat was me ook opgevallen. Ik vrees dat we er het fijne nooit van zullen weten.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 21:19

 2245  Uma
Ik heb zelf nog nooit een paniekaanval gehad, maar misschien kan iemand die er wel ervaring mee heeft mij iets verduidelijken.

Zou iemand die echt een ferme paniekaanval krijgt zo ondergronds niet gewoon dat bord met het dilemma voorbij gesneld zijn, op weg naar daglicht en frisse lucht?

Hoe snel zet je je bij een paniekaanval er terug over? En zeg je: ik ga toch terug naar de plaats waar ik juist die aanval heb gekregen?

Stel dat Elisabets aanval van angst of paniek echt was, maar niet al te erg, waarom denkt ze dan niet beter na over dat dilemma en ziet ze blijkbaar het gevaar niet in van de eerste de beste koker te openen, die een boobytrap zou kunnen zijn?
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh23 apr 2019, 21:23

 344  Sven
Ik vond dit lachje van Axel :batman: heel raar wat na het shot van Bas komt.
Afbeelding <- na dit shot komt het, dit screenshot is puur ter verduidelijking en tijdcode (VIER.be tijdcode)

Afbeelding Deel een van de lach
Afbeelding Deel twee van de lach

Vond dit maar vreemd, net als dit shot van Bas:
Afbeelding

Ik weet niet hoe jullie tegen een boom staan maar ik sta in ieder geval nooit zo met mijn hand.
In andere shots staat Bas zo:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door lorenzo.dejongh op 23 apr 2019, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 21:27

 8153
Ofwel is ze de mol en weet ze dat de koker dichtst bij de uitgang de boobytrap is en zet ze haar verstand op nul om haar taak te vervullen.
Ofwel is ze de gedreven kandidate voor wie een pasvraag belangrijker is dan de pot en heeft ze daar alles voor over, zelfs een terugkeer naar de hel.

Nu, ik heb ook geen ervaring met paniekaanvallen. Ik weet ook niet of Elisabet een paniekaanval had of gewoon heel erg bang was.
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 21:29

 2204
Klaartje schreef:Ik heb zelf nog nooit een paniekaanval gehad, maar misschien kan iemand die er wel ervaring mee heeft mij iets verduidelijken.

Zou iemand die echt een ferme paniekaanval krijgt zo ondergronds niet gewoon dat bord met het dilemma voorbij gesneld zijn, op weg naar daglicht en frisse lucht?

Hoe snel zet je je bij een paniekaanval er terug over? En zeg je: ik ga toch terug naar de plaats waar ik juist die aanval heb gekregen?

Stel dat Elisabets aanval van angst of paniek echt was, maar niet al te erg, waarom denkt ze dan niet beter na over dat dilemma en ziet ze blijkbaar het gevaar niet in van de eerste de beste koker te openen, die een boobytrap zou kunnen zijn?

Wie zegt dat Elisabet een echte paniekaanval had? (en dan bedoel ik niet dat ze haar angst gewoon geacteerd zou hebben, maar wel dat ze zich 'niet op haar gemak' voelde zonder dat dit echt een paniekaanval was 😉 )

En - ik schreef het eerder al - ik kan me heel goed inbeelden dat Elisabet het niet zag zitten om heel ver terug te gaan, maar wel tot aan de eerste koker. Het risico dat het een boobytrap was nam ze er graag bij.
Trouwens, wat zou beter nadenken geholpen hebben? Dat je 'weet' dat de pasvraag niet dichtbij lag?
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2019, 21:41

 1111  Uma
Frolva schreef:Wie zegt dat Elisabet een echte paniekaanval had? (en dan bedoel ik niet dat ze haar angst gewoon geacteerd zou hebben, maar wel dat ze zich 'niet op haar gemak' voelde zonder dat dit echt een paniekaanval was 😉 )
Dat was ik ook aan het denken. Er is een verschil tussen angst voelen en wat grimassen maken enerzijds en anderzijds een paniekaanval krijgen. This and that are two different things.
Gebruikersavatar

Mateo23 apr 2019, 21:44

 870
[quote="lorenzo.dejongh"]

(...)

Vond dit maar vreemd, net als dit shot van Bas:
Ik weet niet hoe jullie tegen een boom staan maar ik sta in ieder geval nooit zo met mijn hand.
(...)

Afbeelding




Verbeeldt Bas hier nou een (wit) konijn?
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 21:45

 2245  Uma
Hoe je het ook noemt wat Elisabet daar vertoonde, paniek of angst, hevige schrik, het maakt eigenlijk niet uit. Op haar gemak was ze niet.

En beter nadenken bij dat bord, daarmee bedoel ik: moet je (stel dat ze kandidaat is en niet de mol) niet gewoon beter nadenken over wat je juist gelezen hebt op dat bord? Daar stond toch letterlijk in dat er slechts in één van de kokers een pasvraag lag en als je de boobytrap opent, je alle geld verliest en je uit het spel ligt? Anderen dachten blijkbaar wel beter na, zoals Bas en Joeri, die openden kokers die ze tegenkwamen niet, omdat het boobytraps zouden kunnen zijn maar ook een koker met een pasvraag. Die namen dat risico blijkbaar niet, maar Elisabet, die bij wijze van spreken net haar broek had volgescheten, neemt dat risico (als kandidaat) dan wel? Als Elisabet, ondanks dat ze bang was in die tunnel, toch in staat is om dat bord te lezen en de boodschap te begrijpen, waarom niet beter nadenken over het risico?
Gebruikersavatar

Cedric23 apr 2019, 21:46

 2834  Uma
erendriel schreef:Als je ZO schrik hebt in de tunnel, waarom dan alsnog teruggaan?
Die vraag komt hier vaak terug, soms expliciet, soms impliciet, en ik wil er toch even op ingaan, want ik vind dat velen hier een stuk nuance missen. Geen reactie op jou dus, erendriel, maar algemeen over deze vaakgestelde vraag.

Teruggaan betekent namelijk terugkeren naar een situatie waar je al was en die je dus kent. Elisabet zal waarschijnlijk geredeneerd hebben van "ik doe het niet graag, maar ik heb dat stuk al gedaan, ik ken het, ik weet wat het is" en bovendien ook "die ene koker ligt vlakbij". Ze ging trouwens heel gedecideerd voor de dichtstbijzijnde koker, niet voor die aan de start wat verder zou zijn.

Ik vond haar redenering dus volkomen normaal. Net zoals die van Kaat trouwens. Kaat zou bijna terug tot aan de start zijn moeten kruipen voor de koker, wat ze te ver vond. En doordoen voor volgende kokers zag ze niet zitten (elk stuk tunnel is nieuw).

Ik denk dat Kaat in Elisabets plaats krak hetzelfde zou hebben gedaan, en omgekeerd.

Idem hier trouwens. Als ik dat eerst stuk heb gedaan en al bij al valt het nog mee, dan wil ik het voor een pasvraag nog wel opnieuw doen. Maar als het een situatie was geweest van "na stuk 1 mag je geen geld meer opendoen, maar kan je nog door tot op het einde waar per kandidaat 1 koker met een pasvraag beschikbaar is", dan denk ik "fuck you, koker, ik ga eruit, dit beetje was al erg genoeg".
Gebruikersavatar

Frolva23 apr 2019, 21:49

 2204
Maar Klaartje, als je een stukje terug moet voor een eventuele pasvraag en het enige risico is dat je 500 euro verliest (en de 1.500 euro onbereikbaar maakt) dan doe je dat toch (Elisabet zijnde 😉 ).
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2019, 22:42

 3423  Yens
Mateo schreef:Verbeeldt Bas hier nou een (wit) konijn?
Vergelijk deze twee foto's eens?

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar

ex-molinator23 apr 2019, 22:59

 3483  Uma
hmmm, dit lijkt toch wel een heel sterke hint. En dan zou mijn allereerste theorie dan toch kloppen, alhoewel die theorie 2 uitkomsten had: Bas winnaar of Bas mol (en ik had ze al afgeschreven).
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 13