Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 17:23

 2245  Uma
Yvo schreef:Afbeelding
Elisabet ➡️ 2,42 m/min.

Kaat ➡️ 3,54 m/min.

Bas ➡️ 3,79 m/min.

Axel ➡️ 3,42 m/min.

Joeri ➡️ 6,75 m/min.

Kleine kanttekening. Ze hebben niet tot op de cm nauwkeurig kunnen meten welke afstand de kandidaten in de tunnels hebben afgelegd.
Dat geeft dus zoals verwacht een ander beeld.

Maar zoals Frolva opmerkte, zijn die aangegeven afstanden in de tabel volgens mij ook de afstanden tot aan de exits en werd er dus geen rekening gehouden met het teruggaan van Axel naar de koker met de pasvraag. Als je daarmee rekening houdt, heeft Axel dus meer dan 96 m afgelegd in die 28 minuten en is hij gemiddeld dus sneller gekropen dan die 3.42 m/min, zoals berekend door Yvo. Axel zal dan dichter bij de gemiddelde snelheid van Bas en Kaat komen.

Dus Kaat, Bas en Axel hebben allen ongeveer dezelfde gemiddelde snelheid laten optekenen (laat ons zeggen, rond de 3.6 m/min, Elisabet is in vergelijking veel trager, want tov Kaat, Bas en Axel heeft ze een derde trager gekropen (lang stil gezeten?).

En Joeri? Tja, die is als een echte mol door heen die pijpen gekropen, alsof het allemaal geen moeite kost! Wat een beer toch, onze Joeri! 🙂
Gebruikersavatar

erendriel23 apr 2019, 17:28

 2
voor mij was de reactie van elisabeth niet oprecht.

Als je ZO schrik hebt in de tunnel, waarom dan alsnog teruggaan?

Om nog maar te zwijgen dat het mij onlogisch overkomt dat een spoedarts van een dergelijke opdracht onder de indruk kan zijn.

Die komt dagelijks toch wel meer ingrijpende situaties tegen?

Elisabeth verliest goed wat tijd, wat voor de rest van de opdracht nadelig is. Ook is zij niet bij de rest van het verloop (hetgeen tot ettelijke uren duurt omdat het uiteindelijk bijna donker is en ze 75 minuten TUNNELtijd hadden).

Axel leek verdacht, maar uiteindelijk niet. Hij verzwijgt dat Elisabeth een dilemma had (2x geloof ik). Als ik de mol was, zou ik het net wél vermelden. Waarom? De volgende kandidaat heeft dan ook het dilemma en kan ook voor de pasvraag gaan (met het risico op een bom en dus uit het spel, zodat ze minder ver geraken), of alleszins tijdswinst.

Zijn gedrag lijkt voornamelijk ingegeven om zélf voor de pasvraag te gaan.

Kaat molt niet echt.

Bas ook niet echt.

Yoeri nog minder. Wat een beer.

Hopelijk zit ik niet te ver in de Elisabeth tunnel, hetgeen ik thans al had na de eerste anonieme boodschap (met dat van moordenaar). Het lijkt me net een soort woordkeuze die een arts kiest.
Gebruikersavatar

Yvo23 apr 2019, 18:23

 1111  Uma
Klaartje schreef:Maar zoals Frolva opmerkte, zijn die aangegeven afstanden in de tabel volgens mij ook de afstanden tot aan de exits en werd er dus geen rekening gehouden met het teruggaan van Axel naar de koker met de pasvraag.
Niet mee eens. Axel heeft 96m afgelegd en Joeri 108m. Joeri startte bij exit 4 en Axel bij exit 3. 108 - 96 = 12m.
Ik denk dat op 4 exits een verschil van 12m een beetje klein is. 12 x 4 = 48m en niet 108m. De exits lagen misschien niet allemaal op dezelfde afstand van elkaar, maar toch.
Joeri is niet terug gegaan en Axel wel. Dat kan de verklaring zijn waarom de afstand die Axel heeft afgelegd zo dicht ligt bij de afstand die Joeri aflegde.
Dus volgens mij hebben ze hier wel rekening mee gehouden.
Gebruikersavatar

Klaartje23 apr 2019, 18:26

 2245  Uma
Ah OK, Yvo. Dank voor de verheldering. Het zijn dus de effectief afgelegde afstanden. Mja, maakt niet zo heel veel uit, Elisabet blijft echt veel trager dan de rest en Joeri vloog door die tunnels.
Gebruikersavatar

Jansen23 apr 2019, 19:52

 3423  Yens
Ja, maar de afstand van Elisabet en Kaat kunnen toch niet hetzelfde zijn? Kaat loopt ook van start tot exit 1 en Elisabet keert toch het stukje terug naar de booby trap en dan nog eens terug naar de exit. Dan kan hun afgelegde afstand toch niet hetzelfde zijn?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen23 apr 2019, 19:55

 8153
erendriel schreef:Om nog maar te zwijgen dat het mij onlogisch overkomt dat een spoedarts van een dergelijke opdracht onder de indruk kan zijn.
Die komt dagelijks toch wel meer ingrijpende situaties tegen?
:roll:
Wat een spoedarts tegenkomt is wel totaal iets anders dan rondkruipen in een akelige, stinkende, smalle, lage tunnel. Elisabet (zonder H) kan waarschijnlijk wel goed tegen verhakkelde mensen en bloed, maar dat wil niet zeggen dat ze niet bang kan zijn in zo'n tunnel. Misschien heeft ze ook nog claustrofobie.

Torremolinos schreef:De medekandidaten van Kaad, Baz en Alex
Ingriet en Martein zijn blij dat ze er al uit lagen, anders hadden ze ook in die akelige tunnels gemoeten :mrgreen:
Gebruikersavatar

nyckelpiga23 apr 2019, 20:03

 69
erendriel schreef:voor mij was de reactie van elisabeth niet oprecht.

Als je ZO schrik hebt in de tunnel, waarom dan alsnog teruggaan?

Om nog maar te zwijgen dat het mij onlogisch overkomt dat een spoedarts van een dergelijke opdracht onder de indruk kan zijn.

Die komt dagelijks toch wel meer ingrijpende situaties tegen?

Elisabeth verliest goed wat tijd, wat voor de rest van de opdracht nadelig is. Ook is zij niet bij de rest van het verloop (hetgeen tot ettelijke uren duurt omdat het uiteindelijk bijna donker is en ze 75 minuten TUNNELtijd hadden).

Axel leek verdacht, maar uiteindelijk niet. Hij verzwijgt dat Elisabeth een dilemma had (2x geloof ik). Als ik de mol was, zou ik het net wél vermelden. Waarom? De volgende kandidaat heeft dan ook het dilemma en kan ook voor de pasvraag gaan (met het risico op een bom en dus uit het spel, zodat ze minder ver geraken), of alleszins tijdswinst.

Zijn gedrag lijkt voornamelijk ingegeven om zélf voor de pasvraag te gaan.

Kaat molt niet echt.

Bas ook ni...
Elisabet zit als arts denk ik niet vaak in Vietnamese tunnels, ik hoop het toch voor haar. Je kan dit van twee kanten bekijken, zoals bij elke actie van elke kandidaat. Als je in de Elisabet tunnel zit (zoals blijkbaar de rest van Vlaanderen), dan is haar teruggaan voor een pasvraag, omdat ze wou mollen. Denk je daarentegen dat het te voor de hand ligt dat zij de mol is, omdat ze dit toch wel heel expliciet tonen, dan kan haar actie zijn 1. ze wil zichzelf verdacht maken bij de andere kandidaten, want ze wil graag winnen, of 2. ze wou gewoon nog een pasvraag hebben want wil naar de finale en heeft haar verstand op 0 gezet en is er voor gegaan (ondanks haar angst). Ik laat mij niet meer vangen door wat ze te veel naar voren schuiven, want elk jaar is dat weer hetzelfde en is het door de montage dat bepaalde kandidaten verdacht worden gemaakt, en echte molacties worden eigenlijk amper getoond. Iedereen dacht toch ook dat Cathy de mol was, meest verdachte persoon van Vlaanderen, en was de winnaar. Dan het jaar erna, Davy door iedereen verdacht, en hopla de winnaar. Ook vorig jaar dachten veel mensen dat het Lloyd was of Bahador. En nu opnieuw dit jaar ze monteren dat Eva verdacht doet, en hopla Eva ligt eruit en dan ligt de focus op Kaat, en bam ook zij mag naar huis. Nu is het opnieuw Elisabet, want dat is de enige die nog overblijft van de montagetechnieken. Alleen denk ik dat Elisabet erin blijft, want anders moest Joeri er plots uitliggen kan je haar schrappen als mol, of ligt zij eruit dan is Joeri direct verdacht. Volgens mij weet Elisabet wie de mol is, en de andere twee ook, en is het nu gewoon om zoveel mogelijk nog jezelf verdacht te maken of voordeel te halen.
Gebruikersavatar

BeaVer23 apr 2019, 20:19

 1293  Uma
als je een beetje tactisch en logisch denkt, dan gaan ze die pasvraag toch niet vlak voor die uitgang steken? dat wil zeggen dat die persoon amper een paar meter terug moest en hupla, tis binnen. Lijkt mij net iets te makkelijk.

In het 2de deel van de tunnel vermeldde Kaat bewust niet dat er in die zijgang een koker lag. Waarom niet? ze zei het zelf. de kans is groot dat de pasvraag daar lag, waardoor er weer tijd kon verloren worden en dat er iemand anders dan haar een pasvraag nam.
Gebruikersavatar

Jay-Lo23 apr 2019, 20:48

 1690  Sven
Jansen schreef:Ja, maar de afstand van Elisabet en Kaat kunnen toch niet hetzelfde zijn? Kaat loopt ook van start tot exit 1 en Elisabet keert toch het stukje terug naar de booby trap en dan nog eens terug naar de exit. Dan kan hun afgelegde afstand toch niet hetzelfde zijn?
Ik denk dat ze de tijd hebben gemeten tot aan de exit. Ik heb dat voor mezelf (CDM niet gezien) ook uitgerekend. Elisabet doet 9min over die afstand, klok op 66min, en gaat dan nog terug. Kaat komt bij de exit op 59min, en dan moet je er nog de minuten afdoen die Elisabet verspilt door terug te gaan. Eer Axel doorheeft dat ze niet meer reageert en de groep inlicht zitten weer een paar minuten. Kaat heeft dat of heel snel gedaan of Elisabet heel traag.
Ze hadden Elisabet aan het eind moeten laten gaan. Dan was ze niet vertrokken of opgegeven, maar dat scheelt wel de eerste 500euro in de pot.
Gebruikersavatar

mark.vandaele23 apr 2019, 21:08

 178
Veel mensen denken dat heel die paniekaanval geveinsd is, als mol zijnde is dit toch totaal geen bijdrage als sabotage lijkt mij. De andere kandidaten wisten ook vrijwel niet van de paniekaanval want ze hield haar walkietalkie stil, ik geloof niet dat iemand dat soort dingen zou faken want ten eerste moet je een heel goede acteur zijn om dat op een realistische wijze over te brengen en ten tweede is het gewoon echt onnodig er zijn genoeg andere manieren om tijd te wekken onder de grond. Ik denk ook niet dat de productie zoiets zou aanmoedigen.
(Niet dat ik ze hierdoor uitsluit als mol want de mol kan ook gewoon oprecht een paniekaanval krijgen)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 13