Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

jos.jansen21 apr 2019, 23:09

 328  Uma
Frolva schreef:Waarom wist Axel dat pas bij het lezen van het dilemma, en niet toen hij er de eerste keer voorbij kwam?
Hij laat zich hier door Kaat beïnvloeden (of maakt gebruik van haar woorden om twijfel te spelen en meer tijd te verspelen, want een mol ziet de klok graag naar beneden gaan).

Als hij kandidaat is komt dit waarschijnlijk doordat Elisabet niet de verwoording van het dilemma deelt. Er had ook kunnen staan "Ongemarkeerde kokers kunnen pasvragen bevatten, maar ook valstrikken zijn".
Gebruikersavatar

Frolva21 apr 2019, 23:12

 2204
Mij leek het ook eerder tijd verliezen (of winnen, natuurlijk).

Of kwam hij tot het inzicht dat Elisabet bij exit 1 zou moeten staan indien ze een pasvraag had?
Gebruikersavatar

Moldedju21 apr 2019, 23:55

 507  Yens
Wie kwam er als enige als een echte mol naar boven? Axel toch 😉

Maar Elisabet is inderdaad wel de enige die er voor zorgt dat er geld verdwijnt hier.

Axel en Bas als mol hadden toch ook ' voor een pasvraag' kunnen gaan als zodat de boel ontploft ....
Gebruikersavatar

mark.vandaele22 apr 2019, 00:48

 178
Klaartje schreef:Als je echt heel bang bent in die tunnel, ga je niet terug voor één pasvraag, waar die dan ook ligt. Vergelijk gewoon met Kaat. Die heeft toch ook veel winnaarsmentaliteit, maar voor één pasvraagje gaat zij niet terug die angstwekkende tunnel in.
Ik zie mezelf in staat om dat wel te doen eigenlijk, ze kreeg een paniekaanval onwetend hoe ver die uitgang was. Als je er uit komt en je hebt zoiets van "eigenlijk was het zo ver nog niet" zou ik wel nog overwegen terug te gaan voor maar één misschien onbenullige pasvraag maar die kan het verschil wel maken. Angst is vlug overwonnen als je weet wat je te wachten staat, pasvragen en vrijstellingen zijn alles voor sommige kandidaten.

Moest dit een mollenstreek zijn zou ik gewoon teleurgesteld zijn zo opvallend, en dan nog als eerste gaan om daarna verder totaal geen communicatie met de groep te hebben.(dan ben je toch een afwezige mol in mijn ogen....) Ze blokkeerde uiteindelijk wel de langste tunnel naar het grootste bedrag, maar dat betekend wel ook dat de kans groter is op slagen (met een minder groot bedrag maar toch). Als mol laat je de langste tunnel denk ik gewoon vrij en verlies je ergens tijd. Hoe korter de tunnel hoe meer kans op slagen, Joeri had de langste tunnel nooit op tijd kunnen halen denk ik.

Het is natuurlijk weer hoe je het bekijkt, en is vooral mijn mening.
Gebruikersavatar

lajato22 apr 2019, 01:14

 69
Axel vertelt na doortocht Kaat aan Bas en Joeri dat Elisabet de boobytrap koker open gedaan heeft en dus geen geld heeft en uit het spel ligt, maar draait rond de pot wat de reden betreft door een verhaal te verzinnen dat ze in paniek was en daarom de derde koker opende. Hij wist dus zeker dat er in de eerste koker een pasvraag zat.
Kaat wist niet dat hij dit wist en probeert hem wijs te maken dat Elisabet de pasvraag mee heeft. Dat komt hem goed uit... Hij gaat in het verhaaltje mee en hij laat de koker in eerste instantie liggen en komt zogezegd toch eens zelf naar het dilemma kijken (waar hij niks wijzer van wordt) om dan tóch te beslissen terug te keren om de koker te openen. Niet super verdacht voor Kaat, maar hier heeft hij wel veel tijd mee gerokken/verloren want hij wíst al dat die eerste koker de pasvraag was die hij op zich niet nodig heeft... 😲
Gebruikersavatar

Klaartje22 apr 2019, 01:35

 2245  Uma
Elke mens is anders he. Maar als je echt angstig bent in die tunnel en al direct begint te zeggen dat je eruit wil en dat nog eens herhaalt, dan kan zo'n pasvraag je niks schelen.

Als het om een vrijstelling zou gaan, dan was de drempel misschien lager om het misschien toch te proberen, want een vrijstelling is niet één pasvraag, dat zijn er in feite twintig.

Jij ziet het jezelf doen. Ik kan enkel oordelen over mezelf: ik zou het sowieso doen, want ik ben helemaal niet bang in kleine ruimtes ondergrond. Ik heb het tegenovergestelde van claustrofobie, ik voel me eerder op mijn gemak in een besloten ruimte. Ik weet nog dat ik als kind samen met mijn broers tunnels groef en onderaardse kampen bouwde, echt tof vond ik dat. En van vleermuizen ben ik ook niet bang: die vliegen 's avonds in de zomer voortdurend door mijn tuin en over mijn terras, op jacht naar insecten. 🙂

Als je echt heel veel schrik hebt van iets, zoek je dat niet (terug) op. Ik weet van mezelf dat ik me niet op mijn gemak voel op grote hoogte. Bunjee springen of parachutespringen zou ik van mijn leven nooit doen. Als ik aan De Mol zou meedoen en ik moest dat doen, dan sprong ik nooit, ook al kon ik daar een vrijstelling mee pakken. Ik zou het nooit of te nimmer doen, voor geen geld van de wereld, al kreeg ik er zo veel geld voor dat ik de rest van mijn leven kon rentenieren.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 07:07

 3423  Yens
Moldedju schreef:Wie kwam er als enige als een echte mol naar boven? Axel toch 😉

Maar Elisabet is inderdaad wel de enige die er voor zorgt dat er geld verdwijnt hier.

Axel en Bas als mol hadden toch ook ' voor een pasvraag' kunnen gaan als zodat de boel ontploft ....
Axel is teruggegaan voor een pasvraag, alleen heeft hij gekozen voor een koker waarvan hij wist dat er een pasvraag moest inzitten (koker 1 dicht, koker 2 met geld, koker 3 geopend door Elisabet). Gisteren zonder veel na te denken, had ik hem tot mol gebombardeerd (twijfel nog omwille van het schilderij) maar vandaag ben ik niet meer zo zeker... Toen Axel in het begin de honneurs waarnam om Elisabet en Kaat door de tunnel te leiden, en hij zijn cock & bull story vertelde tegen Joeri en Bas, kwam dat toch heel geforceerd over.

Anderzijds schat ik de prestatie van Elisabet - als ze de mol zou zijn - echt niet hoog in, ook al zorgt ze er ook voor dat de laatste tunnel niet kon gewonnen worden. Ik krijg hier visioenen van de "fietsproef" in seizoen 5, waar Eline toen als tweede uitviel. Als ze echter toch de mol is, dan mogen ze van mij aan Elisabet de hoofdrol geven in de toekomstige dramareeks van Woestijnvis of zo... zo overtuigend een paniekaanval veinzen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 apr 2019, 07:38

 2354  Uma
Ik snap het wel. Ik zou dit als kandidaat misschien ook doen. Je loopt het risico om uit het spel te liggen en met niks achter te blijven.
Gebruikersavatar

Vermoljoen22 apr 2019, 07:54

 2354  Uma
Ik zou, als ik al een pasvraag heb, geen enkele koker meer opendoen. Het kan perfect mogelijk zijn dat die kandidaat niet wil dat je een pasvraag hebt en daarom een verkeerde koker doorgeeft, dan lig je misschien uit het spel of je krijgt nog een pasvraag. Ik zou dus zeker niet het risico nemen om op zoek te gaan naar een 2e pasvraag, want voor je het weet zijn het er 0.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 08:42

 3423  Yens
Vermoljoen schreef:Ik zou, als ik al een pasvraag heb, geen enkele koker meer opendoen. Het kan perfect mogelijk zijn dat die kandidaat niet wil dat je een pasvraag hebt en daarom een verkeerde koker doorgeeft, dan lig je misschien uit het spel of je krijgt nog een pasvraag. Ik zou dus zeker niet het risico nemen om op zoek te gaan naar een 2e pasvraag, want voor je het weet zijn het er 0.
Als je op mijn post reageert, dan denk ik dat je me verkeerd begrijpt. Wat ik wil zeggen is vanuit de optiek dat Axel of Elisabet de mol zou zijn. Axel neemt de koker waarvan hij zeker kan zijn dat die een pasvraag bevat en neemt daarna geen enkele koker meer (behalve die met het geldbedrag). Dit is in feite echt kandidaatgedrag, de mol zou zeker nog een koker open doen (zeker in zijn geval) om er voor te zorgen dat Joeri zijn tocht door de tunnel zelfs overbodig zou worden, want die kon dan zeker geen koker met geld meer openen. Axel doet dit dus allemaal niet.

Wat betreft Elisabet, kan dit wel als molgedrag bestempeld worden omdat ze een koker opent waarvan ze zeker niet kan weten of die een pasvraag bevat of niet. Alleen zou ik als mol dan wel later in het spel in de tunnels gaan en zo een hoog bedrag en de laatste "ronde" laten mislukken...

Het enige wat ik me kan voorstellen, is dat Elisabet, effectief heel bang was, ondanks het feit dat ze de mol is, en dat ze haar gezegd hebben, ga dan maar als eerste, laat daarna een koker ontploffen dan haal je toch een aanzienlijk bedrag uit de opdracht.

Alleen heb ik echt moeite om aan Elisabet te denken als mol...
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT22 apr 2019, 08:44

 767  Yens
Jansen schreef:Anderzijds schat ik de prestatie van Elisabet - als ze de mol zou zijn - echt niet hoog in, ook al zorgt ze er ook voor dat de laatste tunnel niet kon gewonnen worden. Ik krijg hier visioenen van de "fietsproef" in seizoen 5, waar Eline toen als tweede uitviel. Als ze echter toch de mol is, dan mogen ze van mij aan Elisabet de hoofdrol geven in de toekomstige dramareeks van Woestijnvis of zo... zo overtuigend een paniekaanval veinzen.
Elisabet zou ook echt bang kunnen zijn geweest in de tunnels, ook al zou ze de mol zijn, denk bv maar terug aan Eline die naar de luchtbel moest duiken om haar vlag te onthouden en daar last kreeg van haar claustrofobie, waardoor haar voorbereide sabotage mislukte. Daar komt ook nog eens bij dat de mol de opdrachten dit jaar voor vertrek nog niet kende.
Gebruikersavatar

Jansen22 apr 2019, 08:51

 3423  Yens
Mollenjager-DT schreef:Elisabet zou ook echt bang kunnen zijn geweest in de tunnels, denk bv maar terug aan Eline die naar de luchtbel moest duiken om haar vlag te onthouden en daar last kreeg van haar claustrofobie, waardoor haar voorbereide sabotage mislukte. Daar komt ook nog eens bij dat de mol de opdrachten dit jaar voor vertrek nog niet kende.
Dat denk ik ook, zoals al aangegeven 🙂. Alleen is het dan wel heel dapper dat ze toch teruggaat om die koker te openen. Het kan natuurlijk ook wel zo zijn, dat daarom die laatste koker de booby trap was. Ik kan me niet voorstellen dat ze zou teruggaan naar de eerste koker om die te openen. Het feit dat ze teruggaat om die laatste koker te openen, geeft me het gevoel dat ze moet geweten hebben dat het de booby trap was.

Alleen heb ik moeite om aan Elisabet te denken als mol, maar dan vooral omwille van vorige proeven en ook het schilderij van de mol, dat ik eerder als een "mannenschilderij" beschouw 😉.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13