Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 11:22

 507  Yens
Kan toch in de briefing worden uitgelegd?
Bijvoorbeeld "morgenstond is goud in de mond" kan je beter om zeep helpen want daar zit een werkwoord achter.
Gebruikersavatar

nele.pottie30 apr 2019, 11:25

 62
Moldedju schreef:Kan toch in de briefing worden uitgelegd?
Bijvoorbeeld "morgenstond is goud in de mond" kan je beter om zeep helpen want daar zit een werkwoord achter.
De spreekwoorden waren niet gelinkt aan de varkens. Indien ze een spreekwoord vonden mochten ze gewoon een varkentje vangen en dan wassen. Welke ze namen was gelijk.
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 11:40

 507  Yens
Oeps, dat had ik gemist. Natuurlijk dat klopt!
Gebruikersavatar

Yvo30 apr 2019, 11:46

 1111  Uma
Moldedju schreef:Bijvoorbeeld "morgenstond is goud in de mond"...
Het spreekwoord luidt "de ochtendstond heeft goud in de mond". Niet "morgenstond is goud in de mond". Dat laatste is geen spreekwoord
en is iets dat Axel bedacht heeft in een poging (of niet indien hij de mol is) het correcte spreekwoord te achterhalen.
Gebruikersavatar

Moldedju30 apr 2019, 12:11

 507  Yens
Yvo schreef:Het spreekwoord luidt "de ochtendstond heeft goud in de mond". Niet "morgenstond is goud in de mond". Dat laatste is geen spreekwoord
en is iets dat Axel bedacht heeft in een poging (of niet indien hij de mol is) het correcte spreekwoord te achterhalen.
Juist "morgenstond is goud in de mond" was dan ook de quote van Axel. Vandaar de aanhalingstekens 😃
Gebruikersavatar

Yvo30 apr 2019, 12:52

 1111  Uma
Ah oké, dan heb ik dat verkeerd begrepen 😉.
Gebruikersavatar

marc.roose30 apr 2019, 14:09

 193  Sven
Ik had de indruk dat Axel zich haastte om daar een "shitty" zin te maken in de hoop dat het afgekeurd zou worden.
"De kans om morgen de rollen te draaien"
Ze hadden toch beter " De kans om morgen de mol te saboteren " gemaakt ...
Gebruikersavatar

Holmes30 apr 2019, 20:21

 395
Ze hadden gemiddeld 3 minuten per spreekwoord + varkentje.
Dus hoe trager ze de varkentjes vingen, hoe minder tijd om na te denken over de spreekwoorden.
Axel mist hier het meest varkentjes.

Bij het vormen van de zin hadden ze nog 29s toen de zin al op het bord hing en Axel vroeg of het ok was.
Joeri leek wat gepakt door de snelheid waarmee Axel de zin vormde.
Ze hadden nog tijd over om een langere zin te zoeken (die zoals Marc al aangaf mogelijk was) maar Joeri zei dat dat niet mogelijk was. Waarmee Axel onmiddellijk instemde.
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2019, 20:30

 2245  Uma
Ja jongens, maak mij dan eens een grammaticaal juiste zin met die tien woorden die ze hadden gevonden en die dus langer is dan 8 woorden? Je krijgt 29 seconden de tijd daarvoor, nadat je mijn eerste zin gelezen hebt. 🙂

Trouwens, de zin(snede) die Marc voorstelt "De kans om morgen de mol te saboteren" heeft exact hetzelfde aantal woorden als de zin die Axel en Joeri vormden. Dus qua opbrengst in aantal euro's was dat dus krak hetzelfde.
Gebruikersavatar

Holmes30 apr 2019, 20:43

 395
Oeps, iets te vlug gelezen, dat waren exact even veel (=8) woorden maar :
"De rollen draaien om morgen de mol te saboteren"
of
"De mol saboteren om morgen de rollen te draaien"
of
"De mol draaien om morgen de rollen te saboteren"
of
"Morgen de mol draaien om de rollen te saboteren"
enz.
zijn wel telkens 9 woorden 😛
Gebruikersavatar

Klaartje30 apr 2019, 20:52

 2245  Uma
Om het met MarcRoose te zeggen, Holmes: "Het zijn wel shitty zinnen."

Allez, je krijgt van mij 200 virtuele euro's voor het negende woord. Maar ga geen weddenschappen aan met Elisabet, want kijk wat die je voorstelt:

Afbeelding
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 10:31

 507  Yens
Frolva schreef:Akkoord. Maar hoe zou je dat doen?
Maar zo kan het misschien wel? Altijd de kleintjes pakken.
Net de opdracht herbekeken en Axel stuurt zowat elk varkentje dat ze nemen of niet nemen.

Afbeelding
Afbeelding