Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

toon.28 apr 2019, 23:36

 7
Vooral de studenten die zeiden dat het niet haalbaar was, toch?
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 23:45

 2245  Uma
Bas kwam wel met een heel stom idee om vruchten of iets dergelijks te gebruiken om de stoffen te bestempelen en te kleuren. Toen ik dat hoorde, dacht ik bij mezelf: "Dit heb ik niet goed gehoord. Dat kan hij toch niet menen."

Maar hij meende het nog serieus ook. Als ik zo iets zou horen als voorstel, dan zou ik daar ook direct "het lopend schijt" van krijgen en hem eens goed op zijn plaats zetten. Maar in een spel als De Mol kan je dat moeilijk doen, vrees ik en dus zit er niks anders op dan even naar het toilet te gaan, om effen uit die gast zijn buurt te zijn.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2019, 23:47

 1690  Sven
Ik zie het meer als Hanne die naar Gilles sneerde toen hij voor een vrijstelling wilde gaan en 1 iemand in die grot zou moeten slapen. Of Davey die Eline niet wilde laten voorgaan met de koffers onder water. En Baha tegen Pieter bij de koffertjes op de luchthaven.
Bas weet dat Elisabet de mol is en sneert naar haar. Zij kan dat even niet aan en gaat naar het toilet, waar waarschijnlijk iemand is om haar weer moed in te spreken.
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 23:57

 2245  Uma
Mja, zo kan je het ook bekijken.
Maar dan zou Elisabet de mol zijn, iets dat ik dacht (en hoopte) tot vanavond. Maar ik vond Bas o zo verdacht overkomen vandaag (zie vooral die opdracht De gsm van de mol onderscheppen).
Gebruikersavatar

Gillesisdemol29 apr 2019, 00:00

 373
Wat mij opviel:

1) Bas moést deze opdracht hebben. Axel kreeg geen kans, hij zou deze opdracht krijgen. Elisabet stond er ook op dat ze bij de stadsproef zou zitten, maar daar leek iedereen sowieso van uit te gaan, dus hoefde ze niet te discussiëren. Axel gaf op.

2) Bas en Elisabet zaten bij de proef waarmee de grootste som binnen te halen was.

3) Bas wilde meer tijd besteden aan het ontwerp. Elisabet wilde beginnen.

4) Bas kwam met vreselijke ideeën af. Daarna zei hij dat het ‘hun’ ideeën waren aan de Vietnamezen.

5) Bas ergerde zich omdat Elisabet weinig luisterde naar zijn voorstellen.

6) Zowel Elisabet als Bas hebben uiteindelijk goed gewerkt.
Gebruikersavatar

mark.vandaele29 apr 2019, 01:11

 178
Klaartje schreef:Bas kwam wel met een heel stom idee om vruchten of iets dergelijks te gebruiken om de stoffen te bestempelen en te kleuren. Toen ik dat hoorde, dacht ik bij mezelf: "Dit heb ik niet goed gehoord. Dat kan hij toch niet menen."
Ik heb nu wel mode gestudeerd en dat zijn wel dingen die je echt ziet dus opzich was het idee zo stom nog niet hoor, alleen duidelijk niet haalbaar om dat in 1 dag te doen.
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2019, 07:12

 3423  Yens
Bas is voor mij een echte ideeënmens die geen rekening houdt met de praktische kant van iets. Elisabet is het tegenovergestelde, als spoedarts moet ze heel snel met concrete acties komen. Vanzelfsprekend botst dat dan...
Verder vind ik dat beide kantjes hebben: Bas dramt te veel door met momenten en Elisabet is het gewoon om altijd haar zin te krijgen. Dus vind ik het normaal dat er conflictsituaties optreden tussen die twee.
Gebruikersavatar

melissa29 apr 2019, 07:32

 9  Uma
Kan iemand me zeggen waarom je als mol hier zou willen zitten? Ik zie er niet echt een voordeel in en ik vind het niet bepaald een opdracht waarbij je snel en makkelijk kan mollen?
Gebruikersavatar

Jansen29 apr 2019, 08:13

 3423  Yens
melissa schreef:Kan iemand me zeggen waarom je als mol hier zou willen zitten? Ik zie er niet echt een voordeel in en ik vind het niet bepaald een opdracht waarbij je snel en makkelijk kan mollen?
Klopt, bij de andere groep was er meer kans om te mollen omdat die invloed hadden op beide proeven.
Nochtans wou Axel eerst ook niet mee met Joeri, enkel omdat Bas zo vasthield aan zijn deelname aan deze proef, dwong Axel om met Joeri de varkentjesproef te doen. Dus Bas is niet verdacht omdat hij absoluut in deze proef wou zitten, en Elisabet idem dito, zij heeft geen enkele keer een poging ondernomen om aan de varkentjesproef deel te nemen. Axel wou pas meedoen na heel lang aandringen, enkel Joeri wou onmiddellijk de andere proef doen... Joeri de mol? Spijtig genoeg weten we ondertussen dat dit niet mogelijk is...
Gebruikersavatar

BeaVer29 apr 2019, 09:30

 1293  Uma
Ik denk dat het onlogisch is om Elisabet bij die varkens te steken als ze mol is.
Waarom zou iemand die zo op haar uiterlijk let en zo proper voor de dag wil komen in godsnaam varkens gaan vangen en wassen.

(ik had het trouwens wel graag gedaan, leek mij echt een leuke en heel grappige opdracht om te doen)
Gebruikersavatar

Frolva29 apr 2019, 09:33

 2204
BeaVer schreef:Ik denk dat het onlogisch is om Elisabet bij die varkens te steken als ze mol is.
Waarom zou iemand die zo op haar uiterlijk let en zo proper voor de dag wil komen in godsnaam varkens gaan vangen en wassen.
Toch de uitgelezen mogelijkheid voor haar om onverdacht te mollen, dan?
Gebruikersavatar

BeaVer29 apr 2019, 09:48

 1293  Uma
In de modeproef bedoel je dan?
Want dat denk ik wel. Uiteindelijk was de kans groter dat er minimum 2000 euro niet verdiend werd, dan dat er 4000 euro gewonnen werd. En dat kan je makkelijker en subtieler sturen dan met die varkensproef.

Ze hebben hier ook mooi tijd gerokken, waardoor hun outfit slechter uitgevoerd werd.
De jury zei: Execution is better on the second outfit. Dus moest dat de doorslag gegeven hebben, was er nog een extra 2000 euro uit de pot.