Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

mark.vandaele01 mei 2019, 20:59

 178
chicawah.janssen schreef:Joeri vertrouwt Axel. Dat zie je toch duidelijk bij het zwartepieten?

Wat ik raar vind bij deze opdracht: Elisabet kiest roze stof voor de rok. Dat is toch een overduidelijke aanwijzing dat de creatie van haar en Bas is?
Waarom doet ze dat? Ofwel is ze de mol maar wil ze zichzelf onverdacht maken (het gebeurt wel vaker dat mollen op het einde opdrachten laten slagen), ofwel is ze een kandidaat die graag wil dat Axel en Joeri juist kiezen. Indien het laatste: Axel is de mol die Joeri overhaalt het verkeerde te kiezen.
Als Bas de mol is: waarom laat hij Elisabet roze gebruiken?
Ik denk dat Elisabet daar niet echt zo over na dacht en gewoon roze nam omdat ze dat graag ziet, ze toonde eerst wel een plastiek stofje waarop bas zei van "Neen dat is een douchegordijn" . Enfin naar mijn weten was het wel duidelijk welke outfit door wie gemaakt was en was Axel weer bezig met wannabe mol praktijken.
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2019, 22:20

 1111  Uma
Ik ben de aflevering aan het herbekijken en het valt mij op dat het toch een knappe prestatie is van Bas en Elisabet om de winnaar door oordeel van de jury te worden. Door hun creativiteit, en ja door hun samenwerking (het was maar één stukje in de proef dat er onenigheid was), hebben Bas en Elisabet deze proef tot een goed einde gebracht en de jury kunnen overtuigen denk ik. Misschien vond de jury hun ontwerp wel leuk omdat ze het niet gewoon zijn een atypisch ontwerp te zien. Ik bedoel maar, ze hebben ten slotte geen mode gestudeerd en daarom hebben ze geen structuur meegekregen. Maar misschien is het zo dat hoe minder structuur er is, hoe minder je je aan bepaalde regels moet houden, hoe meer dat de weg open zet voor creativiteit. Ik vind toch gezien de omstandigheden dat ze dat samen goed gedaan hebben.

Ik sluit niet uit dat de mol bij de modeontwerpers zat, maar de jury heeft wel hun ontwerp gekozen en er werd zo toch ook €2000 verdiend. Er waren verschillende manieren hoe deze proef kon mislukken, maar ze is gelukt. Enfin, je weet ondertussen hoe het gaat bij de mol. Het blijft speculatie tot de identiteit van de mol bekend is.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2019, 22:27

 1690  Sven
De jury was vooral tevreden over het concept. Ze zeiden dat de andere beter gemaakt was, maar dat het concept hen wel aansprak. En Elisabet en Bas waren allebei even verbaasd.
Gebruikersavatar

mark.vandaele01 mei 2019, 22:32

 178
Yvo schreef:Ik ben de aflevering aan het herbekijken en het valt mij op dat het toch een knappe prestatie is van Bas en Elisabet om de winnaar door oordeel van de jury te worden....
Die jury wist ook wel van wie welk ontwerp was lijkt mij, ik denk dat ze het gewoon enorm gunden om die outfit toch te laten winnen voor hun effort. Had dit niet voor een tv programma geweest en je komt met zoiets af ben je gegarandeerd gebuisd 😛
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2019, 22:43

 1111  Uma
Het is nergens vermeld dat de jury wist van wie welk concept was. Ze hebben volgens mij gewoon het beste gekozen.
De productie heeft volgens mij de jury niet omgekocht. Anders zou het ook maar lame zijn.
Jay-Lo schreef:De jury was vooral tevreden over het concept. Ze zeiden dat de andere beter gemaakt was, maar dat het concept hen wel aansprak. En Elisabet en Bas waren allebei even verbaasd.
De jury vond het concept van Bas en Elisabet interessanter, da's waar. Het andere ontwerp vonden ze inderdaad beter gemaakt.
Maar het is toch niet omdat Elisabet en Bas verbaasd waren dat ze het niet minder verdiend hadden dit te winnen?
Laatst gewijzigd door Yvo op 01 mei 2019, 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2019, 22:44

 1690  Sven
Nee, natuurlijk niet.
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 22:49

 507  Yens
BeaVer schreef:Ik denk dat het onlogisch is om Elisabet bij die varkens te steken als ze mol is.
Waarom zou iemand die zo op haar uiterlijk let en zo proper voor de dag wil komen in godsnaam varkens gaan vangen en wassen.

(ik had het trouwens wel graag gedaan, leek mij echt een leuke en heel grappige opdracht om te doen)
Dat zou toch net prachtige televisie opgeleverd hebben 😉
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2019, 22:50

 2204
En Elisabet houdt toch juist van roze?

:mrgreen:
Gebruikersavatar

mark.vandaele01 mei 2019, 23:03

 178
Yvo schreef:Het is nergens vermeld dat de jury wist van wie welk concept was. Ze hebben volgens mij gewoon het beste gekozen.
De productie heeft volgens mij de jury niet omgekocht. Anders zou het ook maar lame zijn.
De jury vond het concept van Bas en Elisabet interessanter, da's waar. Het andere ontwerp vonden ze inderdaad beter gemaakt.
Maar het is toch niet omdat Elisabet en Bas verbaasd waren dat ze het niet minder verdiend hadden dit te winnen?
Euh heb je het nu tegen mij want dan heb je mijn comment totaal verkeerd opgevat, ik bedoel dat het denk ik wel duidelijk te zien was welke outfit door iemand die kennis van kleding had gemaakt was en welke niet en ze dat dus wel zagen (niet door omkoping of whatever). En dat ze daarom ook minder streng waren voor de winnende outfit want het concept vonden ze duidelijk goed. En de overwinning is hun zeker gegund, maar indien die outfit door iemand gemaakt was die daar voor studeert was het echt niet geslaagd. Ik heb nu wel mode gestudeerd dus ik zal er een andere kijk op hebben.

Ik ben iemand die altijd pleit over de eerlijkheid van het programma, ik zou nooit insinueren dat ergens iets is omgekocht of dergelijke.
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2019, 23:21

 1111  Uma
Ja, ik had het tegen jou. Ah zo bedoel je, dat had ik niet door.
Sorry Mark, dan heb ik je voorlaatste post van dit topic verkeerd geïnterpreteerd.
Hmm, dat is eigenlijk wel logisch dat ze minder streng zijn als ze zien dat het gemaakt is door iemand die geen mode heeft gestudeerd.

Jij hebt mode gestudeerd. Nu komt bij mij een vraag op. Welke van de twee had jij gekozen als je rekening houdt met het totaalpakket (ontwerp + presentatie + uitleg)?
Gebruikersavatar

mark.vandaele01 mei 2019, 23:32

 178
Kan gebeuren 😉 , wel als ik gewoon op de outfit zelf moet oordelen en niet op door wie ze gemaakt is ofzo toch wel voor de blauwe outfit. Die zat echt goed in elkaar en qua pasvorm perfect op het model, de andere was een beetje een samengevoegd rommeltje en ook nog slecht uitgewerkt. Het blauwe kon echt direct in een winkel worden verkocht en het andere had toch nog wat aanpassingen nodig, los daarvan vind ik dat ze het toch nog wel goed gedaan hebben. Wie weet wat welke outfit we hadden gekregen als Joeri & Axel die opdracht moesten uitvoeren. 😲