Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2019, 10:42

 8153
mark.vandaele schreef:Mijn opmerkingen bij deze opdracht:

Bas praat over naaien en patronen tekenen alvorens de proef bekend was, dit duid voor mij op een toevallige uitspraak door een kandidaat (De Mol houd al zijn voorkennis toch voor zichzelf lijkt mij). Volgensmij is Elisabet De Mol en was het onvermijdelijk dat ze haar in de "Modieuze" proef zouden steken, Bas verdenkt Elisabet en wou zeker met haar samenwerken in deze proef. Bas doet ook het meeste werk aan de outfit, Elisabet verliest tijd met discussiëren zonder enige input te geven en doet verder weinig. Bas wordt hier nu neergezet door de meesten als een "kattig persoon" maar hij had naar mijn weten volledig gelijk, Elisabet keurt alles af en loopt uiteindelijk gewoon weg. Conclusie de outfit is slecht uitgewerkt en duidelijk niet geslaagd, dat deze toch geld op levert is geheel toevallig.

Axel deed zijn best om bij de modeopdracht te geraken terwijl hij daar volgens mij toch weinig interesse in had, hij wou gewoon samen m...
Knappe analyse. Ik ben het met je eens, op 1 punt na: ik vond de konijnenleugen van Axel net heel goed.
Gebruikersavatar

billie.holiday30 apr 2019, 19:56

 462  Bert
Vermoljoen schreef:Heeft Eva echt 'trut' gezegd tegen Bas? Het gaat me niet om het woord, maar om het geslacht daar ze dat tegen zegt... Best wel gemeen, maar ze is impulsief.
Ik dacht dat ze het toen over haar zelf had en niet op Bas bedoelde.
Gebruikersavatar

Jay-Lo30 apr 2019, 20:41

 1690  Sven
Ze zei: Gij ze echt nen detective gij. Mah, dat is een trut, we houden geen rekening met deze persoon. (lachend wel te verstaan)
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2019, 14:12

 2245  Uma
Ik las ergens anders op het forum dat Axel de keuze voor het verkeerde ontwerp helemaal gestuurd zou hebben, maar dan vraag ik me af waarom Joeri daar dan zo makkelijk in meeging, indien Joeri zijn molverdachte Axel is. Want Joeri moet toch beseffen dat de mol hier er alles aan zal doen om de zaak op een sisser te laten aflopen? Joeri zegt zelf over het ontwerp (dat van Bas en Elisabet) dat bepaalde aspecten hem aan Elisabet doen denken, zoals de roze pumps, het "rokje" hoog in de taille (een stijl die volgens Joeri ook Elisabet mooi vindt). Waarom gaat hij dan mee met Axel om toch te beslissen om dat andere ontwerp als dat van Bas en Elisabet te kiezen? Er was twijfel natuurlijk, want ook Axel vond de strikjes in de hoed en het muggengaas ook verwijzen naar Elisabet. Maar als Joeri zeker is dat Axel de mol is, dan gaat hij toch gewoon voor het andere blijven gaan en heviger in discussie treden met Axel? Dat hebben ze misschien ook gedaan, maar ze hebben het ons niet laten zien. Ook in de varkentjesopdracht vond ik dat Joeri nogal makkelijk mee ging in de voorstellen van Axel. Waren Axel en Joeri dan niet gewoon twee kandidaten die het echt niet wisten wat te kiezen? Want ik ga ervan uit dat de Mol in deze opdracht wel gebrieft zal zijn welk het ontwerp dat van Bas en Elisabet was.
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2019, 14:24

 1111  Uma
Waaruit leid je af dat Joeri Axel verdacht? En Joeri kon er in mee zijn gegaan omdat hij niet bij de slimsten van de groep hoort.
Hij is een super sympathieke kerel, daar niet van, maar hij is bijvoorbeeld niet zo slim als Bas.
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2019, 14:36

 2245  Uma
Ik zeg niet dat Joeri Axel als mol had, ik zeg "indien Axel de molverdachte van Joeri is", dat Joeri dan wel erg makkelijk meeging in Axels keuze voor het verkeerde ontwerp. Want als Joeri denkt dat Axel de mol is, dan beseft Joeri toch ook dat Axel het spel hier wil saboteren? Ik denk dat Joeri daar wel degelijk slim genoeg voor is en zich zeker niet gaat laten doen door Axel.
Gebruikersavatar

Yvo01 mei 2019, 14:40

 1111  Uma
Ja oké, dan begrijp ik je voorlaatste post wel. Maar als Joeri Elisabet of Bas zou verdenken, dan zie ik er niks vreemd in dat hij zo makkelijk meegaat met Axel.
En of Joeri daar slim genoeg voor is, dan verschillen we daarover van mening.
Gebruikersavatar

marc.roose01 mei 2019, 15:00

 193  Sven
Ik vind ook : Joeri is een "doener" ,geen "denker"
Gebruikersavatar

rolhad01 mei 2019, 15:05

 434
Klaartje schreef:Ik zeg niet dat Joeri Axel als mol had, ik zeg "indien Axel de molverdachte van Joeri is", dat Joeri dan wel erg makkelijk meeging in Axels keuze voor het verkeerde ontwerp. Want als Joeri denkt dat Axel de mol is, dan beseft Joeri toch ook dat Axel het spel hier wil saboteren? Ik denk dat Joeri daar wel degelijk slim genoeg voor is en zich zeker niet gaat laten doen door Axel.
Inderdaad. Maarja, hij ligt er nu wel uit.
Dus kan verklaren waarom hij Axel niet verdenkt.
Laatst gewijzigd door rolhad op 01 mei 2019, 15:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2019, 15:06

 8153
Joeri vertrouwt Axel. Dat zie je toch duidelijk bij het zwartepieten?

Wat ik raar vind bij deze opdracht: Elisabet kiest roze stof voor de rok. Dat is toch een overduidelijke aanwijzing dat de creatie van haar en Bas is?
Waarom doet ze dat? Ofwel is ze de mol maar wil ze zichzelf onverdacht maken (het gebeurt wel vaker dat mollen op het einde opdrachten laten slagen), ofwel is ze een kandidaat die graag wil dat Axel en Joeri juist kiezen. Indien het laatste: Axel is de mol die Joeri overhaalt het verkeerde te kiezen.
Als Bas de mol is: waarom laat hij Elisabet roze gebruiken?
Gebruikersavatar

rolhad01 mei 2019, 15:19

 434
chicawah.janssen schreef:Joeri vertrouwt Axel. Dat zie je toch duidelijk bij het zwartepieten?

Wat ik raar vind bij deze opdracht: Elisabet kiest roze stof voor de rok. Dat is toch een overduidelijke aanwijzing dat de creatie van haar en Bas is?
Waarom doet ze dat? Ofwel is ze de mol maar wil ze zichzelf onverdacht maken (het gebeurt wel vaker dat mollen op het einde opdrachten laten slagen), ofwel is ze een kandidaat die graag wil dat Axel en Joeri juist kiezen. Indien het laatste: Axel is de mol die Joeri overhaalt het verkeerde te kiezen.
Als Bas de mol is: waarom laat hij Elisabet roze gebruiken?
Dat is inderdaad 'stof' om over na te denken! 😉
Gebruikersavatar

Snookems01 mei 2019, 17:15

 1
chicawah.janssen schreef:Joeri vertrouwt Axel. Dat zie je toch duidelijk bij het zwartepieten?
Helemaal correct, maar wat als hij Axel oorspronkelijk verdacht, bij het zwartepieten begon te twijfelen 'zo'n hoog bedrag -en oprecht- misschien is hij toch niet de mol?' na zijn Kaat-tunnel... Heeft hem dat genekt bij de laatste eliminatieronde??