Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose30 apr 2019, 19:08

 193  Sven
Zelfs met 3 rondes had Joeri geen kans op de vrijstelling .... want na 2 rondes had hij geen kaarten meer en lag hij uit het spel .
zelfs als er random getrokken zou worden hoe groot zou de kans zijn dat de vrijstelling bij Joeri kwam...
enkel als in ronde 1 Bas juist de vrijstelling trekt van Elisabet , in ronde 2 Axel juist de vrijstelling trekt bij Bas en als bij ronde 3 Joeri juist de vrijstelling trekt van Axel ... kans=nihil
Gebruikersavatar

chicawah.janssen30 apr 2019, 19:58

 8153
En te bedenken dat Elisabet eigenlijk Joeri's kaarten gepakt heeft :?
Gebruikersavatar

rolhad01 mei 2019, 00:23

 434
chicawah.janssen schreef:En te bedenken dat Elisabet eigenlijk Joeri's kaarten gepakt heeft :?
Elisabet heeft geen invloed gehad op de vrijstelling/strafkaarten door Joeri zijn hoopje te nemen.
Pas daarna werden de vrijstelling/strafkaarten verdeeld.

Elisabet heeft enkel onrechtstreeks ervoor gezorgd dat de 3000 kaarten naast elkaar kwamen te liggen, wat natuurlijk super was voor de groepspot.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT01 mei 2019, 08:33

 767  Yens
Maar als Elisabet de mol is, was ze niet gebrieft voor deze opdracht en kon ze dus niet zeker weten waar welke kaarten lagen. Hier komen we dus eigenlijk niet veel verder mee... 😉
Gebruikersavatar

Jansen01 mei 2019, 09:12

 3423  Yens
Ik blijf het heel vreemd vinden dat ze de kaarten van Joeri neemt... Waarom zou ze dat doen? Zoals terecht opgemerkt gaat het enkel over de geldbedragen. Ik zie echt geen reden. Iemand anders wel?
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2019, 10:05

 2204
Jansen schreef:Ik blijf het heel vreemd vinden dat ze de kaarten van Joeri neemt... Waarom zou ze dat doen? Zoals terecht opgemerkt gaat het enkel over de geldbedragen. Ik zie echt geen reden. Iemand anders wel?
De enige reden die ik kan bedenken is: omdat ze een kandidaat is, en niet de mol. :mrgreen:

Bij een kaartspel is het niet normaal dat de kaarten reeds gedeeld op tafel liggen op het moment dat de spelers aankomen. Elisabet gaat achter een stapeltje zitten maar 'moet' (?) dan van plaats wisselen met Bas.
Dan lijkt het er erg op dat het de bedoeling is dat zij bij 'haar' stapeltje terecht moet komen. Wat die kaarten juist zijn weet ze op dat moment nog niet.
Dus: ze gaat er als kandidaat van uit dat aan haar een stapeltje kaarten wordt toegewezen, en wil dat wat in de war sturen.

Maar het kan ook helemaal anders gegaan zijn. (misschien nam Joeri wel eerst haar kaarten ...?)
Gebruikersavatar

rolhad01 mei 2019, 10:33

 434
Frolva schreef:Dus: ze gaat er als kandidaat van uit dat aan haar een stapeltje kaarten wordt toegewezen, en wil dat wat in de war sturen.
Maar als ze Axel verdenkt als mol, weet ze ook dat hij niet gebrieft is voor deze opdracht. Zou ze dat dan toch nog doen?
Of is het dat ze Bas verdenkt (die wel gebrieft is)?

Ik ga er wel van uit dat het topshot van het pakken van de hoopjes chronologisch was.
Gebruikersavatar

Jay-Lo01 mei 2019, 11:21

 1690  Sven
Ik denk dat Elisabet moest wisselen omdat er van achter haar gefilmd werd. Mocht Bas daar zitten, zagen we haar niet meer zitten. Waarom ze dan dat beeld erin steken dat ze eerst anders gingen zitten, geen idee.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen01 mei 2019, 12:04

 8153
rolhad schreef:Elisabet heeft enkel onrechtstreeks ervoor gezorgd dat de 3000 kaarten naast elkaar kwamen te liggen, wat natuurlijk super was voor de groepspot.
Dat was wat ik bedoelde.
Gebruikersavatar

Klaartje01 mei 2019, 21:11

 2245  Uma
Ik was aflevering 8 nog eens aan het bekijken en toen viel me weer op hoeveel er toch geknipt en geplakt wordt in De Mol en dat was biezonder opvallend in deze opdracht, meer bepaald in het stuk tussen minuut 36 en 42, het beantwoorden van de 3 vragen en het wegnemen van de koffertjes door GDC.

Die scènes zijn toch minimaal twee keer opgenomen, want je moet eens letten op de rare bokkensprongen die de rugzak van Elisabet maakt tussen 36:40 en 41:46. Ik ga het illustreren met 3 screenshots zodat je begrijpt wat ik bedoel, maar kijken jullie rustig zelf en je zal merken dat Elisabet nu eens haar rugzak op haar rug heeft en dan weer op de grond voor haar voeten heeft staan. En zo gaat dat tussen 36:40 en 41:46 voortdurend aan/af/aan/af/aan. Het lijkt wel een knipperlichtrelatie die ze heeft met haar rugzak. 🙂
36:40
Afbeelding
37:40
Afbeelding
37:50
Afbeelding
38:49
Afbeelding

enzovoort
In totaal verandert de positie van de rugzak (op haar rug/op de grond) zo tussen 36:40 en 41:46 10 keer.

Die scène is dus twee keer opgenomen en ze hebben geweldig zitten knippen en plakken, voortdurend beelden van de eerste opname zitten mixen met die van de tweede.

Ik vond dit zeer opvallend en eigenlijk redelijk slordig, want ze hadden bij de tweede take toch erop moeten letten dat iedereen dezelfde "aankleding" had. Ze zijn duidelijk vergeten aan Elisabet te vragen om haar rugzak terug om te doen.

Het is natuurlijk niks verdachts (allez, dat denk ik toch niet, remember "de kousen van Joeri" 🙂 ), maar ik geef het maar mee omdat het echt wel heel opvallend is en zelfs storend als je erop gaat letten.
Gebruikersavatar

Frolva01 mei 2019, 21:44

 2204
Alweer knap opgemerkt, Klaartje. 👍🏻
Anderzijds wel grappig hoeveel mensen (inclusief mezelf) dit niet opmerken. :mrgreen:

't Zou leuk zijn mocht het een hint zijn (al zie ik niet goed hoe), maar vermits het eerder met Joeri's kousen gebeurde (en hij is niet de mol) betwijfel ik dat.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 17