Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2019, 23:57

 1690  Sven
Ik vind het echt vreemd dat de mol, wie het ook is, bij de vragen niet doorhad wat de bedoeling was.
De mol weet dat iedereen hem/haar vertrouwt na de eerste aflevering. De mol weet dat hij/zij een misschien scherm kreeg, van de anderen is een vraagteken of dat meegedeeld is aan de mol. De mol weet dat hij/ zij niet de snelste moet aanduiden.
Elisabet gaat hier wel als eerste Axel aangeven als snelste, kiest voor Joeri als verdachtste, zegt 1 scherm.
Axel twijfelt of hij wel de snelste is, kiest voor Bas of Joeri als verdachtste en zegt 1 scherm.
Bas zegt dat hij ook snel invult, dat hij denkt ook als verdachtste kan aangenomen worden en de andere 2 later, bij het misschien scherm is hij het die de knoop moet doorhakken.
1. Wordt Bas hier opzettelijk als verdacht neergezet of trekt hij alles gewoon in twijfel? Of is hij de mol en krijgt hij zen zin niet?
2. Is Axel of Elisabet de mol en geven ze hier Gilles de middenvinger door het goed te doen?
Als mol weet je dat je foute antwoorden moet geven. Is daarover gepraat in de groep? Wie heeft daar wat gezegd?
Gebruikersavatar

chicawah.janssen04 mei 2019, 00:27

 8153
Ik denk dat dit echt zo'n opdracht is waar niemand het achterste van zijn tong wil laten zien. Er hangt heel veel van af. Zelfs al zijn de 3 niet-mollen zeker wie de mol is: er kunnen maar 2 van hen naar de finale. Geen wonder dat ze allemaal stress hebben, elkaar beloeren en de kat uit de boom kijken. Ook voor de mol moet dit een zeer stresserende opdracht zijn.
Niemand wil, letterlijk en figuurlijk, in zijn kaarten laten kijken. De 3 niet-mollen hoeven de mol misschien niet meer te ontmaskeren, maar ze moeten zich verzekeren van een finaleplaats.
Ik denk niet dat het ooit spannender was dan nu, want er stond een vrijstelling op het spel (wat ik toch ergens wel jammer vind).
In dat opzicht vond ik het vorig jaar toch iets leuker en eerlijker.
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2019, 07:20

 3423  Yens
chicawah.janssen schreef:Ik denk niet dat het ooit spannender was dan nu, want er stond een vrijstelling op het spel (wat ik toch ergens wel jammer vind).
In dat opzicht vond ik het vorig jaar toch iets leuker en eerlijker.
Exact hetzelfde gedacht. En daarom hoop ik dat de vrijstelling bij de mol terechtgekomen is omdat ze dan geen invloed gehad heeft. Stel Bas is de mol niet. Hij wint de vrijstelling en dus een vrijgeleide naar de finale. Nadien wint hij die finale. Dat zou toch een wrang gevoel achterlaten vind ik. Hetzelfde met het strafpunt. Het zou toch wel heel zuur geweest zijn als de afvaller voor de finale die zou verloren hebben omwille van het strafpunt, wat perfect mogelijk zou zijn: in deze fase van het spel komt het allemaal aan op details. Hij zegt trouwens ook dat hij blij is dat het strafpunt bij hem terecht is gekomen zodat die geen rol meer speelt (wordt opgeheven door de vrijstelling).
Gebruikersavatar

anja.mathijs04 mei 2019, 10:55

 391  Uma
De drie vragen:

1. Wie heeft het snelst de test ingevuld van de 4?
Axel wordt gekozen

2. wie van de 4 werd meest aangeklikt als mol bij aflevering 1?
Joeri

3 . Hoeveel kandidaten met misschien scherm blijven er nu over?
1

5000 euro, 3 x juist geantwoord!

De antwoorden van de finalisten:

1.

Elisabet: Axel 100 procent zeker, gezegd tegen Eva dat hij zeer snel invult,
Ik ben niet snel
Joeri: niet snel
Axel: ben altijd snel, de ene keer al minder dan de andere, zijn gevoel
Bas: zou niet durven zeggen dat ik op begin heel snel was, op het einde wel

2.

Bas: ik denk ikzelf
Axel: zou Joeri ook niet onderschatten
Joeri: Axel
Elisabet: Joeri of Bas
Elisabet en Axel drukken Joeri door.
Bas denkt zichzelf, dat Joeri later verdacht werd

3.

Bas: 1, 2 of 3
Axel knikt
Joeri knikt
Elisabet: dat is een moeilijke
Axel: tijd om kleur te bekennen
Alle drie kijken naar Bas ??
Axel en Elisabet drukken 1 door, Joeri zegt ook 1; Bas knikt instemmend ja

De bedenkingen die achteraf in beeld kwamen:

Bas heeft vrijstelling, rechtstreeks naar finale
Bas had ook het resterende strafpunt
Elisabet had bij begin de vrijstelling.

Joeri: tunnelvisie op Kaat gehad
Elisabet: sneller dan anders invullen
Axel: wil finale halen
Bas : ?
Gebruikersavatar

serge.verhulst04 mei 2019, 11:35

 1
De meeste stellen dat de mol voor zo weinig mogelijk geld wil spel. Is dat wel zo? Er is meer te verliezen als ze voor de 5000 euro spelen.
Initieel lagen de kaarten met 3000 euro diagonaal. Er zijn maar twee speel rondes. In de eerste ronde spelen ze voor het wegspelen van de strafpunten. Hierdoor lukt het nooit om de twee kaarten van 3000 euro naast elkaar te krijgen en zo op tafel te leggen. Resultaat min 3000 euro. Dan kan er maximaal 2000 euro positief op tafel komen. Finaal resultaat min 1000 euro.
Doordat Elisabet de kaarten van Joeri pakt en Joeri dus noodgedwongen de kaarten van Elisabet moet nemen komen de twee 3000 euro kaarten naast elkaar te liggen en kunnen dus mogelijk op tafel komen plus 3000 euro.
Vragen?
Als Bas de mol is waarom wisselt hij dan van plaats met Elizabet? In eerste instantie had hij de macht over de 3000 euro.
Als Elizabet de mol is waarom neemt ze dan de kaarten van Joeri en geeft zij hem zo de 3000 euro?
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mei 2019, 12:19

 2354  Uma
Heel interessante denkpiste! Zo had ik het nog niet bekeken.
Elisabet kan natuurlijk ook niet zien wat voor kaarten daar liggen, maar het is raar.
Gebruikersavatar

rolhad04 mei 2019, 12:51

 434
Bas had normaal toch wel veel invloed op deze opdracht(zat na het wisselen met Elisabet ook op een positie waarbij een 3000kaart zeker voorbij hem moest komen in ronde 2).
Gebruikersavatar

marc.roose04 mei 2019, 15:01

 193  Sven
Net het zwartepieten herbekeken:

Afbeelding

op 44:11 zie je duidelijk dat Bas met zijn duim naar Elisabet wijst en opvallend Ja knikt.
Dit gebeurt voor ronde 1 ,na de discussie wie liegt en wie de vrijstelling heeft.
Ik denk dat Bas hier aan de andere spelers wil duidelijk maken dat Elisabet liegt en dat zij de vrijstelling heeft.
Gebruikersavatar

shane.deberdt04 mei 2019, 17:47

 7  Sven
Ik vind het toch raar dat op dit shot de positie anders is dan er daadwerkelijk gespeeld werd.



Afbeelding
Gebruikersavatar

annie.delen04 mei 2019, 17:52

 238  Uma
Dat is waarschijnlijk de reden waarom ze op de juiste plaatsen moesten gaan zitten.
De vragen waren al opgesteld en het juiste antwoord geprogrammeerd.
Gebruikersavatar

Mollenjager-DT04 mei 2019, 21:53

 767  Yens
serge.verhulst schreef:De meeste stellen dat de mol voor zo weinig mogelijk geld wil spel. Is dat wel zo? Er is meer te verliezen als ze voor de 5000 euro spelen.
Initieel lagen de kaarten met 3000 euro diagonaal. Er zijn maar twee speel rondes. In de eerste ronde spelen ze voor het wegspelen van de strafpunten. Hierdoor lukt het nooit om de twee kaarten van 3000 euro naast elkaar te krijgen en zo op tafel te leggen. Resultaat min 3000 euro. Dan kan er maximaal 2000 euro positief op tafel komen. Finaal resultaat min 1000 euro.
Doordat Elisabet de kaarten van Joeri pakt en Joeri dus noodgedwongen de kaarten van Elisabet moet nemen komen de twee 3000 euro kaarten naast elkaar te liggen en kunnen dus mogelijk op tafel komen plus 3000 euro.
Vragen?
Als Bas de mol is waarom wisselt hij dan van plaats met Elizabet? In eerste instantie had hij de macht over de 3000 euro.
Als Elizabet de mol is waarom neemt ze dan de kaarten van Joeri en geeft zij hem zo de 3000 euro?
Maar hier lijk je er vanuit te gaan dat het bedrag dat niet afgelegd van de groepspot afgetrokken wordt, wat volgens mij niet zo is. Gilles zegt enkel dat het niet afgelegde bedrag van het gewonnen bedrag zal afgetrokken worden en dus niet van de groepspot. Ze konden met andere woorden niet in de min gaan in deze opdracht, enkel 0 euro verdienen.
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mei 2019, 22:25

 2354  Uma
Het enige wat me nu nog tegenhoudt om naar de Bas-tunnel te gaan, is het feit dat als hij De Mol was de briefing heeft kunnen lezen. Toch wordt er uiteindelijk 3.400 euro gewonnen.... Natuurlijk is dit dankzij Axel en Joeri die 3.000 euro verdienden. Misschien wist hij dat die 3.000 eigenlijk bij Elisabet zou terecht komen en de kans zo heel klein zou zijn dat die effectief zou worden verdiend? Deed hij daarom zijn best bij de vragen om zo dan geld uit de pot te laten gaan?
Dan zou dit (helaas) een mislukte sabotage zijn.
Wie kan mij overtuigen om me toch naar de Bas tunnel te sturen of toch bij Elisabet te blijven?
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17