Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

niels.debecker28 apr 2019, 22:49

 6
Ik vond het ook verdacht hoe hard iedereen plots naar Bas keek bij de vraag van de ‘misschien mol’. Je gaat toch automatisch meteen kijken naar wie je verdenkt?
Gebruikersavatar

rolhad28 apr 2019, 22:52

 434
niels.debecker schreef:Ik vond het ook verdacht hoe hard iedereen plots naar Bas keek bij de vraag van de ‘misschien mol’. Je gaat toch automatisch meteen kijken naar wie je verdenkt?
Was idd een 'ongemakkelijk' momentje precies.
Gebruikersavatar

Klaartje28 apr 2019, 22:58

 2245  Uma
niels.debecker schreef:Ik vond het ook verdacht hoe hard iedereen plots naar Bas keek bij de vraag van de ‘misschien mol’. Je gaat toch automatisch meteen kijken naar wie je verdenkt?
Dat vond ik ook vreemd, omdat Joeri ook naar Bas keek. En even tevoren hoor je Joeri zeggen dat "Bas zijn vertrouwenspersoon is, die hij voor 90 procent zeker vertrouwt". Dan denk ik toch dat Joeri Bas niet als verdachte had.

Als Bas werkelijk de mol is, dan was dat wel een heel ongemakkelijk moment voor de mol, maar zat Joeri dan niet op de verkeerde mol? Of betekent het kijken van Joeri naar Bas helemaal niks dan? Indien wel, dan kan je eigenlijk weinig besluiten uit dat feit dat iedereen naar Bas keek.
Gebruikersavatar

niels.debecker28 apr 2019, 23:09

 6
Ik ben vrij zeker dat iedereen op dezelfde mol zit, maar daarom weet niet iedereen evenveel van de mol én tijd speelt ook een rol. Bij zulke proeven kan er ook zo goed als niet gemold worden, omdat de groep uw antwoord zelden als de juiste zal aanzien als mol zijnde.
Gebruikersavatar

Moldedju28 apr 2019, 23:15

 507  Yens
Jay-Lo schreef:Axel zegt ook meteen dat hij de andere 3000 heeft, hij had die kunnen bijhouden. Aan het eind werden de overgebleven kaarten niet getoond, alleen de vrijstelling en het strafpunt. Axel was heel erg achterdochtig naar Bas toe. Ik denk dat hij al blij was dat hij het strafpunt niet trok.
Naar Bas toe. Hij zegt dat hij niet wist dat er zulke hoge bedragen inzaten. Mols en onmols, hij doet zich voor dat hij niet gebriefd werd ook al vond hij de gsm.
De overgebleven kaarten van Axel liggen op het einde wel degelijk omgedraaid op tafel.
Gebruikersavatar

Jay-Lo28 apr 2019, 23:24

 1690  Sven
niels.debecker schreef:Ik vond het ook verdacht hoe hard iedereen plots naar Bas keek bij de vraag van de ‘misschien mol’. Je gaat toch automatisch meteen kijken naar wie je verdenkt?
Of naar degene van wie je denkt dat wel een "misschien scherm" kreeg, maar niet de mol is. Joeri was wel geïnteresseerd naar wat Bas te zeggen had bij de selectie (achteruit leunen, armen kruisen). Maar dan zou het aan de mol zijn om te suggereren dat Bas een misschien scherm kreeg. Maar dan zet je jezelf in de wind.
Volgens mij toch een proef die sowieso op veel geld kon uitdraaien. Gsm gevonden door de mol of door kandidaat.
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts28 apr 2019, 23:43

 25
Axel vult blijkbaar gemiddelt het snelst de vragenlijst in, Joeri was het meest verdacht na aflevering 1 en er blijft nog 1 kandidaat over die een "jij wordt de mol misschien"-scherm kreeg, namelijk de mol zelf.

In ronde 1 van het kaartspel trekt Joeri een strafpunt van Axel en heeft hierdoor samen met zijn eigen strafpunt een paar. Vervolgens trekt Axel een andere kaart dan diegene die Bas hem aanwees, maar heeft toch een paar ter waarde van 200 €. Daarna is het de beurt aan Bas en die trekt of de vrijstelling of een strafpunt van Elisabet. Elisabet trekt op haar beurt een geldbedrag van Joeri maar heeft geen paar.

In ronde 2 van het kaartspel trekt Joeri 3000 € van Axel en wordt zo het hoogste bedrag verdient. Axel trekt vervolgens een geldbedrag van Bas maar heeft geen paar. Bas trekt bij Elisabet de kaart van 400 € en verdient zo geld voor de groepspot. Elisabet trekt als laatste nog een kaart van Joeri en verdient tot slot nog 600 €.

Strafpunten 1 en 2 zaten dus bij Joeri en Axel. De derde zat bij Bas of Elisabet.
De eerste mogelijkheid is dat Bas de vrijstelling had en in ronde 1 het strafpunt van Elisabet trekt. Mogelijkheid 2 is dat Bas het strafpunt had en in ronde 1 de vrijstelling trok van Elisabet. Het enigste wat we weten is dat Bas sowieso de vrijstelling in zijn bezit had na ronde 1 want in ronde 2 trok Bas 400 € van Elisabet. Elisabet verklaarde achteraf dat zij in het begin de vrijstelling had en dat Bas deze had getrokken dus wil ik geloven dat Bas in het begin dus het strafpunt had.

Korte samenvatting :
Joeri is de mol niet want die ligt eruit. Axel vertrouwde Bas niet om de naar voor geschoven kaart te trekken. Bas heeft gelogen over het feit dat hij voor aanvang van ronde 2 de vrijstelling in handen had.
Gebruikersavatar

niels.debecker28 apr 2019, 23:58

 6
Klopt, maar dan blijft het wel frappant hoe ze net alle drie meteen denken aan dezelfde persoon. Ja, dat sowieso. Daarom is Axel voor mij absoluut geen mol, anders ga je echt niet zo maar zeggen dat je ook die 3000 EUR hebt. Hij was ook nooit een goeie mol geweest als je ziet hoe slecht hij kon liegen bij de selectieprocedure. Bij het invullen van de vragenlijst waren zijn handen ook enorm aan het trillen.

Tenslotte had ik deze aflevering erg het ‘wij-tegen-Bas’ gevoel.

@remko:

Het enige wat hier nog verdacht was dat Elisabet vrijwel meteen aangaf dat ze haar vrijstelling had verloren aan Bas. Axel had ook meer geloof in wat zij zei en dus hoopte hij om die vrijstelling te nemen doormiddel van random een kaart te trekken. 😉
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts29 apr 2019, 00:06

 25
niels.debecker schreef: Het enige wat hier nog verdacht was dat Elisabet vrijwel meteen aangaf dat ze haar vrijstelling had verloren aan Bas. Axel had ook meer geloof in wat zij zei en dus hoopte hij om die vrijstelling te nemen doormiddel van random een kaart te trekken.
Inderdaad. Voor mij is Axel de kandidaat die de anderen laat geloven dat hij de mol is door middel van rare uitspraken (zoals het wel of niet verdubbelen bij de Vovinam), anderen niet te vertrouwen (zoals Bruno overduidelijk niet vertrouwen bij de survivalproeven) en geen bedenkingen te stellen bij rare acties van anderen (zoals de boot aanvaarden waar Bruno mee afkomt)
Aangezien de emoties van Elisabet bij het al dan niet bezoek en toen ze de tunnel in moest me te moeilijk lijken om te faken, blijf ik bij mijn hoofdverdachte => BAS
Gebruikersavatar

nyckelpiga29 apr 2019, 00:07

 69
Axel heeft volgens mij Bas als mol, Joeri had Elisabet als mol (want vertrouwde Axel en Bas). Bas heeft blijkbaar geen mol, want je hoort nooit iets van hem.
Wat ik raar vind is dat iedereen er zo zeker van was dat er maar 1 mss scherm meer overschoot. Hoe kunnen ze dat weten?
Gebruikersavatar

remko.sellekaerts29 apr 2019, 00:15

 25
nyckelpiga schreef:Axel heeft volgens mij Bas als mol, Joeri had Elisabet als mol (want vertrouwde Axel en Bas). Bas heeft blijkbaar geen mol, want je hoort nooit iets van hem.
Joeri verdacht ook Elisabet denk ik.
Axel en Elisabet verdenken duidelijk Bas.
Aangezien Joeri naar huis is zouden we Elisabet kunnen schrappen (als hij haar verdacht, tenzij het op tijd aankwam). Maar indien Joeri Elisabet wel verdacht maakt mijn kansen op Bas als mol alleen maar groter want Axel zou als mol toch nog nooit voor die 3000 euro gaan ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 17