Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Cedric04 mei 2019, 22:33

 2834  Uma
Tenzij hij natuurlijk de briefing las maar die briefing eindigde met "best doen alsof je het NIET las want anders hebben ze je misschien door" 😛
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 mei 2019, 22:45

 1690  Sven
Hij zegt van bij het begin: wacht, gaan jullie niet overleggen? Als hij gebrieft is, zou hij weten dat de 3000 bij Joeri zit en niet bij Elisabet, overleggen is dan de slechtste keuze die je kan maken.
Gebruikersavatar

jos.jansen04 mei 2019, 23:42

 328  Uma
Jay-Lo schreef:Hij zegt van bij het begin: wacht, gaan jullie niet overleggen? Als hij gebrieft is, zou hij weten dat de 3000 bij Joeri zit en niet bij Elisabet, overleggen is dan de slechtste keuze die je kan maken.
Ik vermoed dat de briefing zich waarschijnlijk tot het hoogst noodzakelijke zou beperken. Gewoon de 3 antwoorden geven aan de mol. Want hoe langer de briefing hoe vreemder/opvallender het is dat Bas lang wegblijft. En Bas was zelfs als eerste aan tafel.
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 mei 2019, 23:44

 1690  Sven
Ja, had ik achteraf ook ingezien, misschien is het niet echt tot in detail gebrieft. Dan kan de mol natuurlijk niet weten waar welke kaarten zouden liggen. Er waren ook 4 koffertjes.
Gebruikersavatar

Jansen04 mei 2019, 23:51

 3423  Yens
Jay-Lo schreef:Ja, had ik achteraf ook ingezien, misschien is het niet echt tot in detail gebrieft. Dan kan de mol natuurlijk niet weten waar welke kaarten zouden liggen. Er waren ook 4 koffertjes.
Lijkt me het meest realistisch... Blijft natuurlijk de vraag waarom in godsnaam Elisabet de kaarten van Joeri neemt? 😲
Gebruikersavatar

Jay-Lo04 mei 2019, 23:56

 1690  Sven
Nog zoiets, geen flauw idee.
Gebruikersavatar

Vermoljoen04 mei 2019, 23:56

 2354  Uma
Misschien zag ze de kaarten voor haar niet liggen? Ik zou het niet weten...
Gebruikersavatar

Jay-Lo05 mei 2019, 00:03

 1690  Sven
Wat een bizarre opdracht is dit. Niet de opdracht op zich, maar wat er rond gebeurt. Elisabet: rugzak aan, rugzak uit. De koffertjes die andersom staan, Elisabet en Bas die van plaats wisselen en dan Elisabet die de kaarten van Joeri pakt.
Alles verandert van plaats of iets? Daar is toch echt iets niet juist, en dan heb ik het niet over 1 of 2 takes om iets in beeld te brengen.
Meer hierover in aflevering 10 graag.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2019, 08:58

 8153
Jansen schreef:Lijkt me het meest realistisch... Blijft natuurlijk de vraag waarom in godsnaam Elisabet de kaarten van Joeri neemt? 😲
Het enige antwoord dat ik kan bedenken is dat ze de boel niet vertrouwt en dus roet in het eten wil strooien mocht er sprake zijn van doorgestoken kaart.
Ze is ook al van plaats verwisselt met Bas, maar we hebben niet gezien hoe dat komt. Als het haar eigen initiatief was: ze trekt misschien liever een kaart bij Joeri die ze vertrouwt dan bij Bas die ze niet vertrouwt. En ze neemt Joeri's kaarten, zodat de kaarten die Bas had moeten krijgen bij Joeri belanden.
Als mijn theorie juist is, dan is ze niet de mol.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2019, 10:25

 8153
:oops: Shame shame shame on me :oops:
Er staat een dt-fout in mijn post :oops:
Telefoons zijn soms eigenzinnige wezens.
Eigen schuld, dikke bult. Ik had moeten nalezen.

jos.jansen schreef:Ik vermoed dat de briefing zich waarschijnlijk tot het hoogst noodzakelijke zou beperken. Gewoon de 3 antwoorden geven aan de mol. Want hoe langer de briefing hoe vreemder/opvallender het is dat Bas lang wegblijft. En Bas was zelfs als eerste aan tafel.
Plus het feit dat een gebriefte mol onmogelijk alle stapeltjes kaarten van alle koffertjes kan instuderen. En zelfs al zou dat mogelijk zijn: welke kaarten de anderen trekken heb je niet in de hand.

marc.roose schreef:Net het zwartepieten herbekeken:

Afbeelding

op 44:11 zie je duidelijk dat Bas met zijn duim naar Elisabet wijst en opvallend Ja knikt.
Dit gebeurt voor ronde 1 ,na de discussie wie liegt en wie de vrijstelling heeft.
Ik denk dat Bas hier aan de andere spelers wil duidelijk maken dat Elisabet liegt en dat zij de vrijstelling heeft.
Aanvankelijk zat Bas op de plaats van Elisabet, maar zij heeft de kaarten van Joeri genomen...



--------------------------------------------------

Twee zaken die mij storen bij deze opdracht:
- rechtstreekse plaats in de finale door een vrijstelling. Ik vind zoiets alleen kunnen als ze 100% zeker zijn dat de vrijstelling bij de mol belandt. En dat is onmogelijk.
- het feit dat de kaarten niet geschud en gedeeld werden maar vooraf al door de makers in stapeltjes verdeeld werden. Had Elisabet niet Joeri's kaarten genomen, dan was de kans heel klein dat de 3000 afgelegd werd (de makers zullen wel efkes geslikt hebben :mrgreen:).
Gebruikersavatar

marc.roose05 mei 2019, 11:29

 193  Sven
maar de vrijstelling- en strafpuntkaarten zijn getrokken als ze reeds op hun definitieve plaatsen zaten ...
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2019, 11:38

 8153
Die wel, da's nog waar ook!
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17