Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

marc.roose05 mei 2019, 11:55

 193  Sven
Bij de koffers staat het uurwerk stil op 17:09:35

Afbeelding

Maar Gilles heeft op z'n Instagram ook een afbeelding geplaatst van deze plaats


Afbeelding

en hier lijkt de klok toch te werken , althans hier staat de klok op 16:42:20
Gebruikersavatar

Holmes05 mei 2019, 11:59

 395
Ik denk dat ze daar voor zekerheid gespeeld hebben voor de montage nadien : klok stilzetten betekent dat ze nadien in België zonder probleem kunnen spelen met de volgorde van de beelden.

Ander punt waar ik toch even wil op wijzen :
dit is beeld van groep met kaarten op tafel :
Afbeelding

Dit is beeld van kaarten met handen :
Afbeelding

De kaarten liggen niet op dezelfde manier. Let op de bovenste kaart van elk pakje....
In tegenwijzerzin is het 2e pakje anders, de eerste kaart is niet meer de bovenste.

Dit zijn dus ook weer 2 verschillende opnames.... kan er dan een theorie gebouwd worden op wie welk pakje neemt ? Misschien is die laatste opname pas na de proef gemaakt.... :?
Laatst gewijzigd door Holmes op 05 mei 2019, 12:07, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar

marc.roose05 mei 2019, 12:06

 193  Sven
Ja ,maar bij het kaartspelen, zie je een klok achter Elisabet en die loopt wel gewoon door ...


Bij de kaarten ligt ook het 4de pakje anders
Gebruikersavatar

Klaartje05 mei 2019, 12:10

 2245  Uma
Ah, kijk, op die instagramfoto staat het koffertje uiterst rechts omgekeerd tov de andere drie. De andere staan zoals ze te zien zijn voordat GDC het eerste koffertje wegneemt, het vierde staat omgekeerd: met de handvatklep naar rechts gekanteld en de letters op de zijkant in de andere "leesrichting", zoals het was na het wegnemen van het eerste koffertje (cfr wat Holmes hier boven al aanhaalde). Zou dat koffertje uiterst rechts het 5000 euro koffertje geweest zijn?

Ook interessant: die foto is dus gemaakt voordat de kandidaten daar aankwamen. En wat doet een presentator dan in tussentijd? Hij zit op zijn laptop te werken. Zijn presentatietekst nog eens goed van buiten leren, zodat hij alles correct gaat zeggen? Of gewoon de tijd doden met wat te surfen op het internet of zijn e-mail te checken? 🙂
Gebruikersavatar

Holmes05 mei 2019, 12:17

 395
marc.roose schreef:Bij de kaarten ligt ook het 4de pakje anders
Hoe bedoel je ?
Ik zie voor het 4e pakje geen verschil tussen beide beelden ? Dus dat is niet veranderd geweest.
Gebruikersavatar

marc.roose05 mei 2019, 12:23

 193  Sven
neen , op het 2e beeld liggen de kaarten : 2 naar links uitgewaaierd en 2 naar rechts uitgewaaierd
Gebruikersavatar

Holmes05 mei 2019, 12:26

 395
En op het eerste beeld 3 naar links uitgewaaierd en 1 naar rechts.
Dat is toch maar 1 pakje verschil, nl. het 2e ?
Gebruikersavatar

erik.vanderwelle05 mei 2019, 13:06

 4
Volgens mij is het als volgt gegaan met het pakken van de kaarten:
Elisabet zit eerst naast Gilles, zij pakt dan de kaarten die eigenlijk voor Bas zijn op dat moment.
Waarschijnlijk wordt dat niet helemaal eerlijk gevonden (door kandidaten of produktie?), en moet zij ruilen van plaats met Bas.
Dus waren het niet de kaarten van Joeri die zij eerst pakte.
Gebruikersavatar

chicawah.janssen05 mei 2019, 13:35

 8153
Dus volgens jou komt het erop neer dat iedereen uiteindelijk toch gewoon zijn eigen kaarten kreeg?
Gebruikersavatar

Holmes05 mei 2019, 13:36

 395
erik.vanderwelle schreef:Volgens mij is het als volgt gegaan met het pakken van de kaarten:
Elisabet zit eerst naast Gilles, zij pakt dan de kaarten die eigenlijk voor Bas zijn op dat moment.
Waarschijnlijk wordt dat niet helemaal eerlijk gevonden (door kandidaten of produktie?), en moet zij ruilen van plaats met Bas.
Dus waren het niet de kaarten van Joeri die zij eerst pakte.
Ik zie in geen enkel beeld hoe dat mogelijk zou zijn ?
A-J-B-E wordt A-J-E-B. Hoe verklaar je dan haar hand die naar het 2e pakje gaat (waar steeds J zit) ?
Afbeelding
Gebruikersavatar

marc.roose05 mei 2019, 14:02

 193  Sven
erik.vanderwelle schreef:Volgens mij is het als volgt gegaan met het pakken van de kaarten:
Elisabet zit eerst naast Gilles, zij pakt dan de kaarten die eigenlijk voor Bas zijn op dat moment.
Waarschijnlijk wordt dat niet helemaal eerlijk gevonden (door kandidaten of produktie?), en moet zij ruilen van plaats met Bas.
Dus waren het niet de kaarten van Joeri die zij eerst pakte.
Ik vind die hele discussie van "Elisabet pakt de kaarten van Joeri ... en Elisabet zat eerst daar en had de kaarten van Bas genomen ..." ,helemaal fout .
Voor het spel begint zijn de kaarten nog van niemand,iedereen is vrij van een stapeltje te kiezen.Eenmaal dat iedereen zijn stapeltje gekozen heeft dan pas zijn dat jouw kaarten.Als de stapeltjes nog vrij te kiezen op tafel liggen dan zou ik ook niet het stapeltje dat voor mij ligt kiezen ,om de simpele reden dat als de kaarten zo op tafel liggen er vanwege de productie misschien een reden is om die zo te leggen.En dat was ook zo : de 3000 kaarten liggen niet naast elkaar en zouden niet zo gemakkelijk afgespeeld kunnen worden.
Gebruikersavatar

astridm05 mei 2019, 15:02

 287
marc.roose schreef:Bij de koffers staat het uurwerk stil op 17:09:35
Maar Gilles heeft op z'n Instagram ook een afbeelding geplaatst van deze plaats
en hier lijkt de klok toch te werken , althans hier staat de klok op 16:42:20
Misschien is er in de tussentijd een stroomstoring geweest, oudere klokken komen dan niet altijd vanzelf weer op gang als er wel weer stroom is.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17