Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

Moldedju01 mei 2019, 21:50

 507  Yens
Ik denk dat ze meer bezig zijn met hoe ze de kijker het best op het verkeerde been kunnen zetten dan met de details die niemand normaal gezien opvalt.
Gebruikersavatar

astridm02 mei 2019, 13:54

 287
Klaartje schreef: Die scènes zijn toch minimaal twee keer opgenomen, want je moet eens letten op de rare bokkensprongen die de rugzak van Elisabet maakt tussen 36:40 en 41:46.
Ik ben een tijdje figurant geweest bij verschillende tv-series en er liep altijd tenminste 1 persoon foto's te maken tijdens de opnames.
Als dan later het vervolg op die scene opgenomen moest worden, wisten ze precies wie welke kleren droeg, of een jas aan het bovenste of onderste haakje op de kapstok hing enz. enz. Er was een keer grote paniek omdat 'mijn' zwarte sjaal zoek was, hij lag niet op de kledingtafel en was ook niet voor iemand anders gebruikt. Uiteindelijk kreeg ik een andere sjaal en hebben ze het eerste deel van de scene opnieuw gedaan.
En dan was ik nog niet eens een hoofrolspeler, terwijl Elisabet dat hier duidelijk wel is. Als dit geen hint is (en dat denk ik niet) dan hebben ze bij De Mol echt een nieuwe continuiteitsassistent nodig. Er zijn dit seizoen wel meer van dit soort foutjes en zeggen dat je het expres doet om de molloten te laten puzzelen, is natuurlijk wel heel flauw. 😉
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2019, 14:04

 8153
Een continuiteitsassistent 😂
Gebruikersavatar

Jay-Lo02 mei 2019, 15:57

 1690  Sven
Het gebeurt echt wel frequent. Ik dacht eerst dat er misschien eerst shots waren gemaakt van de groep in het begin, en dat die groepsshots er achteraf tussen zijn gezet nadat Elisabet haar rugzak afdeed. Maar hij wisselt zelfs terwijl ze aan het discussiëren zijn. Ik kan toch niet geloven dat zij om de 10 sec haar rugzak aan en uit deed. Dat is echt heel vreemd. Dat zijn zeker 26 shots, rugzak aan, rugzak af, ...
Gebruikersavatar

Frolva02 mei 2019, 16:03

 2204
Inderdaad héél vreemd.

Maar ik heb (alweer :oops: ) geen idee wat het kan betekenen. :mrgreen:
Gebruikersavatar

Klaartje02 mei 2019, 16:25

 2245  Uma
chicawah.janssen schreef:Een continuiteitsassistent 😂
Grote kanshebber op de titel van Forumwoord van dit Molseizoen!
Gebruikersavatar

chicawah.janssen02 mei 2019, 16:38

 8153
Twijfelton, twijfelvis, konijnenleugen en konijnenteken komen ook in aanmerking denk ik 😉
Gebruikersavatar

jordy.dewerchin03 mei 2019, 11:44

 5
Ik vrees dat het gewoon een montagefout is. Ik heb het net even herbekeken, en het lijkt me dat ze gewoon b-roll filmmateriaal gebruikt hebben, in een niet synchrologische manier.

Bijvoorbeeld:

Afbeelding
Zonder rugzak, Gilles zegt "Eerste vraag..." Maar, we ZIEN het hem niet zeggen. Dus dit beeld kan perfect op een ander moment opgenomen zijn: een heel stuk vroeger (tijdens de briefing) bijvoorbeeld.

Even later, wordt de vraag volledig gesteld, en zien we onmiddellijk de reacties van de kandidaten. dus dit is dan wel net nadat Gilles z'n vraag stelt. Maar merk op: de camera bevindt zich op een volledig andere plek (over-the-shoulder).

Afbeelding


De eerste printscreen kan dus perfect gefilmd zijn op ongeveer het moment dat de printscreen hieronder gefilmd is. En beide kunnen gefilmd zijn tijdens een "off camera" briefing, die niets te maken heeft met wat de ondertiteling zegt. (Let bvb op de armen van Bas die in foto 1 en 3 ongeveer hetzelfde zijn, maar in 2 volledig anders.)
Vergeet niet dat het niet is omdat we geluid horen, en ondertiteling hebben, dit ook exact op dat moment gezegd geweest is: zolang je het niemand ZIET zeggen (lippen bewegen), kan het gewoon gemonteerd zijn.

Afbeelding

Maar.. Zoek er gerust een morse-patroon of dergelijke in, wie ben ik om jullie tegen te houden. :mrgreen:
Gebruikersavatar

chicawah.janssen03 mei 2019, 12:00

 8153
Dank voor deze technische uitleg Jordy!
Ik zocht er sowieso niets achter*, maar het is leuk dat iemand met kennis van zaken een degelijke uitleg geeft.

* We hadden eerder ook al Joeri's kousen die op en neer gingen en er werd ook al heel wat gediscussieerd over verschillen in ondertiteling.

De makers van De Mol staan onder serieuze druk en moeten kiezen en knippen en plakken uit gigantisch veel materiaal, dus het kan niet anders dan dat dergelijke "fouten" erin sluipen. Ik vergeef het hen graag, want deze zaken doen geen afbreuk aan de reeks.
Gebruikersavatar

Frolva03 mei 2019, 12:49

 2204
jordy.dewerchin schreef:Ik vrees dat het gewoon een montagefout is. Ik heb het net even herbekeken, en het lijkt me dat ze gewoon b-roll filmmateriaal gebruikt hebben, in een niet synchrologische manier.
Dank voor de uitleg. 😉
Je hebt zeker deels gelijk. Maar volgens mij is er toch méér aan de hand (waarmee ik niet wil zeggen dat er een hint achter schuilt).

De proef zoals ze aan ons werd getoond (achter een spoiler omdat het 15-tal screenshots zijn).
Kijk mee en kom samen met mij tot de conclusie dat er meer dan één opname werd gemaakt. :mrgreen:

Zoals we hier wel eens durven zeggen: mé hiel aantwaarpe mor nie mé maai. :mrgreen:
SPOILER
Gebruikersavatar

Jay-Lo03 mei 2019, 12:57

 1690  Sven
Dat gaat volgens mij niet over 2 takes of zo. Zelfs al zouden ze opnieuw opnemen, waarom zou Elisabet haar rugzak aan en uit doen. 1 opname met rugzak aan en een tweede met rugzak uit? En wat dan met het overleggen bij de vragen, doe maar alsof het de eerste keer is? Dat doen ze echt niet. Die rugzak kan daar toch bij gemonteerd worden, ik ken daar niet veel van maar dat is toch mogelijk. En dan kan het niet anders dan een hint zijn.
Gebruikersavatar

Jansen03 mei 2019, 13:04

 3423  Yens
Denk het ook dat het meer betekend. Maar wat is de hint dan? Elisabet is de mol omdat ze continu haar rugzak op / af zet? Het kan best zijn dat dit opgevallen is bij veel kijkers, maar dat het een hint is die wijst naar Elisabet als mol? Ik zou het echt niet weten. Nog twee daagjes geduld en dan weten we het eindelijk 😉.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 17