Berichten rond het spelverloop tijdens de verschillende opdrachten
Gebruikersavatar

BeaVer29 apr 2019, 10:08

 1293  Uma
Ik vond dat hilarisch!
Ik denk dat ze die montage dan ook gewoon zo gedaan hebben om het te doen lijken dat Axel daar al een half uur zat en dan ook totaal verkeerd zat. Eerst op de gelijkvloers, daarna op het dak... Hij ging toch die telefoon niet vinden.
Ondertussen ontbijten in de lift 😂
Gebruikersavatar

Areyoukidding29 apr 2019, 12:13

 7
mark.vandaele schreef:Uiteraard zijn er proeven waarbij De Mol een voordeel heeft en dingen op voorhand weet, toch vind ik dat in dit scenario het niet echt iets is wat in de stijl van het programma zou zijn. Als de kandidaten de kans hebben om iets af te nemen van De Mol hebben ze daar ook echt de kans voor anders heeft deze opdracht geen enkel nut behalve wat beeldvulling... Als Bas de mol is en zou weten dat die telefoon daar ligt denk ik ook niet dat hij zo direct naar de juiste plaats zou gaan want nu heb je mensen zoals jij die dat redelijk opzichtig vinden, Bas is gewoon een kandidaat of Bas is De Mol die ook op zoek was denk ik dan.
Inderdaad. Stel dat Axel als mol op voorhand wist dat er een opdracht zou verborgen zitten in het ontbijt (maar mms niet welke precies haha ), is het misschien een theorie dat hij daar in eerste instantie 'de nietsvermoedende kandidaat' speelt?
Gebruikersavatar

masterveecee29 apr 2019, 12:54

 3547  Sven
Frolva schreef:Hoe werkte die biepjes eigenlijk. Was het écht zo dat ze een toestel hadden dat constant de afstand tot de telefoon meet en door middel van biebjes de afstand weergeeft? Of bepaalde de productie de snelheid van de biepjes aan de hand van de verdieping waarop ze uitstapten?
Het eerste lijkt logisch, maar kan dat technisch? Bovendien, de biepjes zouden dan ook sneller moeten gaan wanneer je twee verdiepingen te hoog of te laag zit maar wel vlak boven/onder de telefoon.
En het biepen dat stopte toen de telefoon door Bas werd gevonden, vond ik ook maar vreemd.

Los daarvan vond ik het alweer een geestige opdracht. Een telefoon die bestemd is voor de mol onderscheppen is al spannend, maar dat dit moest gebeuren door met die karretjes door het hotel te lopen (al dan niet in kamerjas) gaf het toch ook een extra dimensie.
vroeg ik mij ook af. ik had op alle verdiepingen gestopt met de kar, efkes gecheckt aan de lift zelf hoe dicht je bent.
Nu, werkt niet altijd, aangezien (als het effectief met een zender is) je in vogelvlucht moet kijken (vogel die door de muur kan ^^). Nu, je hebt wel een idee ongeveer dan
Gebruikersavatar

Moldedju29 apr 2019, 17:06

 507  Yens
wouter.vandecasteele schreef:de edit van de opdracht was raar, het leek alsof Axel eerst een half uur op zijn gemak aan het ontbijten was voor hij de IPad vond en dan komt hij toch nog samen met Bas aan de Lift.. Misschien omdat Bas eerst zijn eigen verdiep had afgezocht?
Hilarisch toch hoe Axel door de gangen liep !!!!
En dan een gsm gaan zoeken buiten aan het zwembad waar het nat is van de regen ????
Alsof iemand daar een GSM is gaan verstoppen ????
Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje29 apr 2019, 17:18

 2245  Uma
Dat is er echt heel ver over wat Axel daar buiten in de regen gaat doen! Hij had even goed een badjas met een opschrift op de rug kunnen aantrekken met de woorden "Ik ben de Mol". Allez maat, dat kan toch niet he! Dat is toch aan heel kijkend Vlaanderen de pap in de mond geven. Het verbaast me eigenlijk enorm dat na deze dolkomische scène Axel nog niet helemaal bovenaan prijkt in alle Molpolls met meer dan 95 procent van de stemmen! Echt superbelachelijk dat je zoiets doet als Mol. Zouden de makers daar nu echt ook mee hebben kunnen lachen?

Bovenstaande opmerking is natuurlijk alleen geldig indien Axel ook effectief de mol is... 😂 Zo niet, dan blijft het een dolkomische scène. Geef die man een rolletje in een of andere komische reeks op Vier of ergens anders. 🙂
Gebruikersavatar

MolWout29 apr 2019, 17:33

 348
wen.vanrymenant schreef:Is er iemand die ook de indruk had dat Axel op 28:08 , toen er geklopt werd door roomservice, Gilles verwachtte?
Ik hoor hem zeggen "how Gil... " of is het "how zie"?
Ik hoop echt dat Axel niet de mol is (ter info 😃 )
Volgens mij worden de kandidaten echt wel gewaarschuwd als er een “proef” aankomt. Stel u voor, die Vietnamees komt binnenlopen terwijl Axel daar in zijn blootje zit ... 😲
Gebruikersavatar

Hannesd29 apr 2019, 18:56

 1
Ik vond dat Bas verdacht lang keek naar het scherm van de telefoon toen hij hem vond.
Zelf heb ik ook een telefoon met gezichtsherkenning en het lijkt er op alsof hij de telefoon aan het ontgrendelen is.


Afbeelding
Gebruikersavatar

lorenzo.dejongh29 apr 2019, 19:56

 344  Sven
Exact. En zeker met een bril, dat weet ik uit ervaring.
Gebruikersavatar

thomas.e29 apr 2019, 20:18

 91
Ik hoopte vooral dat in de reflectie van de bril van Bas kon gezien worden of die gsm niet automatisch ontgrendelt. Quod non. Als ik er iets over moest zeggen, dan zou ik zeggen dat er een blauwe schijn op zijn bril is (zoals die van het vergrendelde scherm). Anderzijds is het opvallend hoe goed hij bij het opnemen van die GSM het scherm in zijn palm drukt en het niet in beeld komt terwijl hij ernaar kijkt. Al scheelt het niet veel. Goede cameraman allicht.
Gebruikersavatar

Holmes29 apr 2019, 20:55

 395
Vertelt Elisabet hier nu spontaan dat ze NIET de mol is, want dat dat 1 van de drie anderen moet zijn ?

Afbeelding
Gebruikersavatar

Klaartje29 apr 2019, 21:10

 2245  Uma
Die mogelijke conclusie had ik ook al getrokken toen ik dat gisterenavond hoorde. Maar ja, niks is wat het lijkt in De Mol. Als ze het meent, dan is zij 100 procent zeker NIET de Mol. Maar meent ze het? Of is ze weer een rookgordijn aan het optrekken?

De Mol, één groot festijn van leugens, montagetruken en hier en daar een sprankeltje waarheid. 🙂
Gebruikersavatar

Jay-Lo29 apr 2019, 23:41

 1690  Sven
Wanneer de kandidaten de opdracht op de i pad bekijken is het steeds het gezicht van Elisabet dat reflecteert in het scherm. Van de anderen zien we dat niet. Gezichtsherkenning, Elisabet, de mol. Denk ik.